fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום מניעת אלימות בקרית אתא

יום המאבק באלימות במשפחה. צילום: דוברות העירייה
יום המאבק באלימות במשפחה. צילום: דוברות העירייה

החודש מציינים את "יום מניעת האלימות" במטרה להעלות את המודעות לנושא ולהילחם בתופעות האלימות על כל סוגיהן. המחלקה לשירותים חברתיים והאגף לקידום מעמד האישה בעיריית קרית אתא בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ורשת המתנ"סים העירונית יקיימו מגוון רחב של פעילויות בנושא מניעת האלימות עבור הקהל הרחב.

השבוע התקיים יום עיון של מחלקת הרווחה עבור כ- 120 אנשי מקצוע בנושא "קריאת הגבר"- היכרות עם עולם הגברים באלימות בין בני זוג ודרכי הטיפול. יום העיון כלל הרצאות של אברי סוטון, עו"ס קליני, ד"ר איתי אדרס, מנהל התכנית לפסיכותרפיה קוגניטיבית וכן סיפורו האישי של א', בוגר טיפול המרכז למניעת אלימות במשפחה, המשמש כמדריך בקבוצת "מנטורים לחיים", קבוצת תמיכה וליווי לגברים בוגרי טיפול.

לדברי מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית קרית אתא, עדנה דידי שמש:" השנה בחרנו להשמיע את קולם של הגברים, ולהרחיב את התבוננות בעולמם ובהווייתם של הגברים הנמצאים במערכת זוגית אלימה." בהמשך הפעילות יתקיימו אירועים נוספים מטעם היחידה לקידום מעמד האישה, ביניהם, ערב נשים עם תמר מעוז וההצגה "אחותי"  בנושא אלימות במשפחה והשפעותיה.

מחלקת הרווחה מפעילה לאורך השנה את מרכז אל- מגור הפועל להעלאת המודעות לנושא האלימות ומפעיל שלל תכניות ושירותים הניתנים לתושבים על ידי אנשי מקצוע ועובדים סוציאליים במספר שפות. המרכז מציע טיפולים פרטניים, קבוצתיים, הדרכות הורים, טיפולים זוגיים ומשפחתיים, יעוץ והכוונה, בניית תכנית הגנה, הפעלת תכניות מניעה בקרב בני נוער, ליווי על ידי מתנדבים ועוד. לאחרונה הורחבה הפעילות גם עבור תלמידי בתי הספר.  הטיפול הניתן הינו מערכתי ואישי, כולל טיפול רגיש תרבות בשפה הרוסית והאמהרית, ומוענק לכל בני המשפחה: לנשים ולגברים וכן לילדים ובני נוער החשופים לאלימות בין הוריהם. בנוסף- מפעילה מחלקת הרווחה את תכנית המניעה "חברות וזוגיות ללא אלימות" בקרב בני נוער חילוניים ודתיים בעיר במסגרות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות