fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חזרנו אליכם שנית

בשנה החולפת פגשנו עשרות סיפורים מעוררי השראה של האנשים שחיים בינינו. חזרנו אל אותם האנשים שהשאירו אותנו נרגשים במיוחד וביררנו מה נשתנה. מתברר שהרבה
צילומים: דורון גולן, ניצן שלם, אריאל בשור
צילומים: דורון גולן, ניצן שלם, אריאל בשור

נדב לסרי: רפורמת הקנאביס
את נדב לסרי, 43, מקרית ביאליק, גרוש ואב לשלושה ילדים, פגשנו באוקטובר האחרון כשסיפר לנו על רפורמת הקנאביס ששינתה את חייו מלאי הכאב, בעקבות פציעה ברגלו במהלך שירותו הצבאי.

לסרי סיפר על היותו מתנדב פעיל באגודת "קנאטיב" שקמה כדי לסייע למטופלי הקנאביס בישראל. השבוע, כששוחחנו שוב על השנה שחלפה, הופתענו לגלות שאינו מתנדב עוד באגודת "קנאטיב" יותר, אך לרגע לא הפסיק לעזור למטופלי הקנאביס.

"מאז פורסמה הכתבה קרו הרבה דברים לטובה. רצה הגורל ובתחילת השבוע עזבתי את האגודה. המטרה של 'קנאטיב' הייתה להוריד את מחירי השוק על ידי מטופלים שיגדלו קנאביס בעצמם עבור עצמם ולגייס 2 מיליון שקלים בשביל לעזור לעוד מטופלים ברחבי הארץ. התכנית הייתה שכל מטופל קנאביס יתרום סכום של החל מ-370 שקלים, ובתמורה לתרומתו הוא יקבל 30 גרם קנאביס. אם הרישיון שלו מאפשר לו לקבל יותר, כל גרם נוסף יעלה לו 6 שקלים. כיום יש מטופלים שמשלמים 1200 שקלים בחודש עבור קנאביס בשביל להקל על כאבם. מדובר לרוב בנכים ובאנשים שחיים על קצבאות ואין ביכולתם לעמוד בתשלומים וידענו שחווה כזו תוכל להביא בשורה עבור מטופלי הקנאביס".

מטופלים למען מטופלים. נדב לסרי | צילום: ניצן שלם
מטופלים למען מטופלים. נדב לסרי | צילום: ניצן שלם

להפתעתו של לסרי, התוכניות והחלומות שהוצגו בפניו התפוגגו. "אישור ההקמה לחווה התקבל ממשרד הבריאות כיוון ש'קנאטיב' לקחה עליה את האחריות. אם הבעלות על החווה היא של 'קנאטיב', וזו עמותה ללא מטרות רווח, חשבתי שהרווחים שיופקו מהחווה יגיעו אל המטופלים כפי שהובטח, אך התבדיתי. הכספים מהחווה לא היו מגיעים למטופלים. 'קנאטיב' היתה רק פלטפורמה לקבל את האישור ממשרד הבריאות. החלטתי לעזוב את האגודה, אך אין הדבר אומר שאני מפסיק לפעול בנושא. רק לפני שבועיים השתתפתי בשולחן עגול במרכז המגשרים בבית יהושע בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות, ראש היחידה לקנאביס רפואי ונציגי המטופלים. הגענו להבנות והסכמים, בין היתר בנושא של בתי המרקחת באילת וזמינות התרופה בעיר. בנוסף, הקמנו קבוצה שנקראת 'פרח SOS' של מטופלים עוזרים למטופלים. אני מקווה שבשנה הבאה אמשיך לעזור עד כמה שאני יכול לקדם את נושא הקנאביס בישראל, דרך עזרה למטופלים והנגשה של הנושא".

דפנה אזרזר: ילדים בעלי מוגבלויות
כותרת הכתבה על דפנה אזרזר מקרית ביאליק הייתה "אמא של כולם". זה היה סיפור ההשראה שלנו לשנת 2019 על כוחות של אמא. אזרזר, 42, היא אם לארבעה ילדים, הבכור בהם, עילי, אובחן בגיל צעיר עם פגיעה מוחית ואוטיזם. אזרזר, בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה, נותנת ייעוץ למשרדי ממשלה בכל הקשור לחינוך מיוחד ונכויות והמנכ"לית של עמותת אהב"ה, עמותה שהקימה לפני 12 שנים ומאגדת ילדים ונוער הסובלים מנכויות שונות. היא ממשיכה לפעול לילות כימים למען משפחות לילדים בעלי מוגבלויות, מתקנת עוולות ועושה צדק, גם בימים בהם הממשלה לא מתפקדת.

"למרות שהכל תקוע ואין תקציבים אנחנו מצליחים להעביר תקנות חשובות. תקנה אחת שקידמנו היא שכל המשפחות והנכים הבוגרים שמעסיקים עובדים זרים, לא יצטרכו לשלם עבורם ביטוח לאומי. התקנה תיכנס לתוקף החל מ-1 בינואר. חקיקה נוספת שעברה נוגעת ליום הבחירות. כידוע, ביום בחירות שמוגדר כיום שבתון נאלצות משפחות המעסיקות עובד זר לשלם שכר של 200 אחוזים. החקיקה היא שהחל מיום הבחירות הקרוב לא יצטרכו לשלם לעובדים הזרים 200 אחוזים. העשייה שלנו לא פוסקת. כל הזמן נחשפות עוולות חדשות שאנחנו מנסים לעזור בפתירתן, אנחנו מסתכלים על הטוב וממשיכים הלאה".

"להיות האור לכל המשפחות שזקוקות שלנו". דפנה אזרזר וילדיה | צילום: ניצן שלם
"להיות האור לכל המשפחות שזקוקות שלנו". דפנה אזרזר וילדיה | צילום: ניצן שלם

שאלנו את האישה שעושה רק טוב מה הדבר הטוב ביותר שקרה לה השנה, ובאופן לא מפתיע, מה שעושה לה טוב הוא לעזור לאחרים. "הדבר הכי טוב שקרה לי השנה הוא שזומנתי להיות חלק מוועדה גדולה ומייעצת של משרד ממשלתי. אנחנו מחכים לממשלה ולמינויים של השרים כדי להמשיך לפעול למען המטרה החשובה שלנו. דבר טוב נוסף שקרה הוא שהעמותה שלנו גדלה והצלחנו לעזור למשפחות רבות. אנחנו עובדים כל העת למען הילדים ומשפחותיהם, ובחודש פברואר יעלה קמפיין גיוס תרומות ואנחנו מזמינים את כולם לקחת חלק".

לשנה הבאה היא מייחלת שכל מי שצריך ונתקל בבעיה, שלא יתבייש לפנות לעמותה. "שנזכה לעשות כמה שיותר חסדים השנה, להעביר כמה שיותר חקיקות ולעשות שמח לכמה שיותר אנשים. כשבן אדם נמצא בחושך, אז נקודה אחת קטנה של אור יכולה להאיר את הכל. אני מקווה שאנחנו נהיה האור הזה לכל המשפחות שזקוקות שלנו".

סהר אביגזר: ברברוסה דאון טאון
סהר אביגזר פתח בפנינו את ליבו רק חודש לאחר שסגר את שערי פאב הברברוסה. אביגזר, 34, גרוש ואב לשניים, איש חיי הלילה שהגיע מהכרמל וכבש את הקריות, מוכר לרבים, אבל בפנינו הוא חשף את העובדה שסהר שכולם מכירים הוא רק הדמות שציפו ממנו להיות ולא האיש מאחורי המסכה.

הדבר הגדול הבא. סהר אביגזר | צילום: דורון גולן
הדבר הגדול הבא. סהר אביגזר | צילום: דורון גולן

מאז הריאיון בספטמבר האחרון, הוא עובד במרץ על הדבר הגדול הבא, ותהיו בטוחים שיש למה לצפות. "אנחנו מכוונים לעיר התחתית בחיפה. אני עוד לא יכול לספר יותר מדי, אבל הסניף הבא שלנו ייפתח בעיר התחתית וייקרא 'ברברוסה דאון טאון' עם שינוי קטן בקונספט. בנוסף, קארין בת הזוג שלי בהריון ואנחנו מצפים לילד או לילדה, עוד לא יודעים. זה גם בלי ספק הדבר הטוב ביותר שקרה לי השנה".

בראיון האחרון שלו, השלים אביגזר גם עם הטעויות שעשה, אך לשנה הבאה הוא מגיע מוכן, מנוסה ורעב להצליח. "לשנה הבאה אני מאחל לעצמי ליישם את הלקחים מהשנה הקודמת. אין ספק שלמדתי להעריך את הדברים החשובים בחיים ואת האנשים האמיתיים בחיים שלי. מכאן שרק נעלה ונצליח ונחזור לגדולה שאנחנו מכירים".

קובי גטניו: למען חולי ניוון שרירים
את קובי גטניו פגשנו מספר ימים לאחר שרץ כל הדרך ממצפה עדי לאופקים, רק כדי לגייס מיליון שקלים לעמותת "צעדים קטנים" למען חולי ניוון שרירים. בשנה האחרונה עסק גטניו בפרויקט "הרשימה" שלו, שכללה 40 משימות שעליו לבצע למען הקהילה, ואם חשבתם שריצה של 220 ק"מ בחום של אוגוסט למען מטרה חשובה היא מעשה ראוי להערכה, חכו שתשמעו כמה הוא הספיק מאז.

"האמת היא שהעשייה לעולם לא נגמרת. התמודדתי עם פחד הגבהים שלי ועשיתי צניחה חופשית למען עמותת 'צעדים קטנים'. בימים אלה אני מקים קהילה של אנשים שיעמדו על במה ויספרו את הסיפור שלהם. היום גם בתוכניות ריאליטי, אם יש לך כישרון ואין לך סיפור – זה פשוט לא זה. אני מאמין שלכולנו יש סיפור שיכול להועיל למישהו, סיפור לספר לעולם, שכמה אנשים ירצו לשמוע אותו וללמוד ממנו, זה מה שנקרא חוכמת ההמונים.

מקווה להוציא משלחת טיפוס לאוורסט. קובי גטניו | צילום: דורון גולן
מקווה להוציא משלחת טיפוס לאוורסט. קובי גטניו | צילום: דורון גולן

"בפברואר אני ארוץ במרתון תל אביב למען כפר נהר הירדן. זה כפר שהוקם במתכונת עולמית על ידי השחקן פול ניומן. הכפר מספק זמן נופש לילדים שחולים במחלות מסכנות חיים וילדים בעלי מוגבלויות. זה ממש גן עדן. הש"שינים של המקום ירוצו גם הם במרתון על מנת לגייס תרומות עבור המקום. אני מקווה גם להוציא משלחת טיפוס לאוורסט. אני בכל בוקר מתעורר בהתרגשות לקראת עשייה".

בשנה האחרונה, שבה התחיל את פרויקט הרשימה שלו, הגיע למספר רב של נקודות שיא וסיפוק, והוא שיתף אותנו באחת מהן. "היו לי הרבה רגעי שיא בשנה האחרונה. אחד מהם קרה לפני שבוע. ארגנתי יום נופש למעון לנשים מוכות. עשינו בוקר של כיף בצימר עם פינוקים וארוחת שף. לנו זה נראה די טריוויאלי, אבל היו שם נשים שאכלו לראשונה בחייהן ארוחת שף. שהיו בפעם הראשונה בחייהן בצימר. אחת הנשים עצרה ואמרה 'אני פשוט בגן עדן'. אני הסתכלתי עליה מהצד וזה טלטל אותי. זה מדהים להבין איזה כוח יש למעשים שלנו, גם אם הם נראים הקטנים ביותר".

לשנה הבאה גטניו מאחל, באווירת חנוכה, שנזכה לגרש את החושך. "לשנה הבאה אני מאחל קודם כל הרבה-הרבה בריאות, כי כשאתה בריא אתה יכול לעשות הכל. אני מאחל לעצמי שיהיה לי את הכוח להמשיך לתת ולהעניק לאחרים, להפוך את העולם שלנו לטוב יותר. כשזורקים אבן למים היא יוצרת מעגלים סביבה, כך אני מקווה להרחיב את המעגלים. לגרש את החושך".

סמדר גנזי: חזון הפרו-אייג'ינג
סמדר גנזי, דוגמנית עבר מפורסמת, במקור מקרית מוצקין, העבירה בראיון שערכנו איתה מסר שיגרום לכולנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו. גנזי מובילה מהפכה ויוצאת נגד טיפולי האנטי-אייג'ינג ופועלת ללא לאות, כדי שגם אתן תרגישו טוב עם עצמכן, בלי להזריק, להרים ולנתח.

"הוזמנתי להרצות בכל הארץ את ההרצאה שלי 'לא מיישרת קמטים בשביל אף אחד', ומיד אחרי הכתבה הוזמנתי להרצאה במעגל נשים בבית נגלר, שזה הכי מרגש אותי, כי להרצות בבית זה החלום שלי. זו סגירת מעגל מאוד מרגשת עבורי. שנית, תנועת הפרו-אייג'ינג (ProAging) שהקמתי גדלה והתפתחה, העמיקה והתרחבה והצטרפו אליה מאות נשים שלא מוכנות לשתף פעולה עם הדיכוי של תעשיית האנטי-אייג'ינג ומצאו בקול של אג'נדת פרו אייג'ינג את הקול שלהן, את המחשבות שהיו להן בראש, אבל לא היה מי שתדברר אותם. ואז הגיע המסר, חד וברור: אנחנו לא צריכות לשפץ את עצמנו, כי אנחנו יפות מעצם היותנו נשים. אנחנו לא צריכות לתקן ולשדרג את עצמנו, קמטים הם לא פגמים שצריך לתקן והתבגרות זו לא מחלה שצריך לרפא, אלא זכות גדולה.

"התבגרות היא לא מחלה שצריך לרפא, אלא זכות גדולה". סמדר גנזי | צילום: אריאל בשור
"התבגרות היא לא מחלה שצריך לרפא, אלא זכות גדולה". סמדר גנזי | צילום: אריאל בשור

"יותר ויותר נשים צעירות ומבוגרות מתחברות למסר המעצים הזה, מניעות את התנועה קדימה וזה אושר וסיפוק עצומים. בנוסף התראיינתי המון לכלי התקשורת, כי גם בתקשורת מבינים שצריך לתת במה לאג'נדה הזו. כדי להעלות מודעות לנזקים של תעשיית האנטי-אייג'ינג, לעורר שיח ומחשבה בנושא, העליתי את האתר שלי לרשת, שם תוכלו למצוא חנות אונליין, שבה אני מוכרת חולצות פרו-אייג'ינג".

הדבר הטוב ביותר שקרה לגנזי השנה, הגיע דווקא מהבת שלה, באמצע ראיון לטלוויזיה. "הדבר הטוב ביותר שקרה לי השנה זה שבתי יעל, בת 25, אמרה בשידור בראיון משותף בתוכנית של פאולה ולאון שהביטחון העצמי הגבוה ודימוי הגוף החיובי שלה נובעים מהיותי מודל לחיקוי עבורה. זה מילא אותי גאווה ואושר, לדעת שההשקעה שלי נשאה פרי כל כך מוצלח, יפה מבפנים ומחוץ, ושהערכים שהנחלתי לה מדויקים ונכונים. כל כך משמח אותי".

לשנה החדשה מאחלת גנזי לכולנו לאהוב את עצמנו בדיוק כמו שאנחנו. "מאחלת לעצמי ולבנות ישראל היפות והחכמות בדיוק כמו שהן, להמשיך להוביל ולקדם את תנועת הפרו-אייג'ינג. שכל נערה ואישה תשמע את המסר החשוב בהרצאות ובראיונות במדיה. החזון שלי הוא שצמד המילים אנטי-אייג'ינג יבוטל וייצא משימוש, ובמקומו נגיד כולנו פה אחד: פרו! פרו ולא אנטי. אנחנו פרו-אייג'ינג. והחזון הזה הולך להתגשם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות