fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תינוק בן 3 שבועות מאושפז במצב קשה לאחר שככל נראה נדבק בהרפס מהמוהל

הסברה היא שהתינוק נדבק בנגיף מהמוהל בשלב המציצה מהפין, כשביצע בו שאיבת דם. הנגיף התפשט למוח והתינוק פרכס בשלושת הימים הראשונים לאשפוזו בבית החולים
תינוק נדבק בהרפס מהמוהל | צילום: shutterstock
תינוק נדבק בהרפס מהמוהל | צילום: shutterstock

תינוק נדבק בהרפס מהמוהל. תינוק בן 3 שבועות מאושפז במצב קשה במרכז הרפואי בני ציון בשל זיהום באזור ברית המילה שהתפשט לזיהום במוח עם פרכוסים. בדיקות המעבדה מצאו שהוא נדבק בנגיף הרפס מסוג 1 בסבירות גבוהה מהמוהל בשלב המציצה מהפין, כשביצע בו שאיבת דם.

התינוק הובהל לבית החולים בני ציון על ידי הוריו מיד לאחר שהבחינו בזיהום מאוד מפושט באזור איבר המין לאחר ברית המילה. ההורים ציינו שהמוהל השתמש באקט המציצה שבו נשאב דם מאזור הברית – דבר שמעלה את האפשרות שההדבקה בהרפס קרתה מהמוהל. בבדיקה נמצא נגיף ההרפס בנוזל חוט השדרה במוח וגם בנגעים שהיו על העור. התינוק פרכס בבית החולים בשלושת הימים הראשונים לאשפוזו, למרות הטיפול נגד הפרכוסים ונגד הנגיף.

"התינוק ייאלץ לקבל טיפול במשך כחצי שנה". פרופ' יצחק סרוגו | צילום: יח"צ
"התינוק ייאלץ לקבל טיפול במשך כחצי שנה". פרופ' יצחק סרוגו | צילום: יח"צ

הנגיף התפשט למוח

מנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' יצחק סרוגו מסר: "התינוק אושפז במצב קשה עם תמונה של דלקת המוח מלווה בפרכוסים ממושכים ובזיהום קשה בעור שהתחיל באזור המפשעה במקום שבו בוצעה ברית המילה. התינוק קיבל טיפול אנטי-ויראלי במטרה להשמיד את הנגיף במוח ולמנוע התלקחות של המחלה במערכת העצבים. התינוק ייאלץ לקבל טיפול זה במשך כחצי שנה".

פרופ' יצחק סרוגו הוסיף: "עדויות על זיהום בהרפס מפושט בילוד עם התפשטות למוח והקשר של הזיהום לאקט המציצה בגלל ברית מילה מתוארות בספרות הרפואית זה כ-200 שנה. נגיף ההרפס יכול לגרום אחרי ברית לזיהום בעור, שיכול להתפשט למוח ולגרום לדלקת קשה במוח ואף למוות. נגיף ההרפס בילוד יכול גם להיגרם גם בזמן המעבר בתעלת הלידה, אולם מבוגר שמפריש את הנגיף באזור השפתיים יכול גם כן לגרום להדבקה".

מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר עוד: "אופי הפיזור בתינוק וההתחלה שלו באזור המפשעה והמשך פיזור הנגעים מרמזים על הדבקה במהלך הברית בשלב אקט המציצה, כשיש מגע בין הפה של המוהל לדמו של התינוק. ניתן למנוע את הסיבוך הזה על ידי שאיבת דם לא ישירה באמצעות שפופרת. כך נמנע המגע הזה וזוהי ההמלצה של איגוד רופאי הילדים ומשרד הבריאות".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות