fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תביעת לשון הרע בגלל שיתוף ברשת וואצאפ

בתביעת דיבה שהתנהלה בבית משפט השלום נקבע כי שיתוף מודעות פוגעניות בוואצאפ מהווה לשון הרע
בית משפט | צילום: פוטוליה

בפסק דין חשוב שניתן על ידי ערכאת בית משפט השלום, נקבע כי גם שיתוף הודעות פוגעניות ברשת החברתית וואצאפ, מהווה עילה לפרסום שיש בו לשון הרע. בית משפט השלום התייחס להלכה של בית המשפט העליון בנוגע לשיתוף הודעות ברשתות חברתיות.

מדובר בפסק דין שניתן בבית משפט השלום בעכו על ידי השופט ג'מיל נאסר, במשפט של תביעת לשון הרע בעניינם של שלושה מתווכי נדל"ן. שני התובעים האחד מהקריות והשני מעכו, שיוצגו על ידי עו"ד יניב ברוך, הינם בעלי משרדי תיווך והם הגישו תביעה נגד מתווך שעבד אצל אחד מהם.

על פי תביעתם, ברחבי העיר שבה הם עובדים הודבקו מודעות על קירות שבהן נטען כי הם מסכנים את לקוחותיהם ופועלים מתוך חמדנות. נתבע צילם את המודעות והעביר את הצילום לאחרים באמצעות הוואצאפ. בעקבות כך, טענו התובעים, נגרם להם נזק כלכלי ופגיעה במוניטין.

עו"ד יניב ברוך. צילום: מאוריסימו

הנתבע ביקש לדחות את התביעה ואמר כי סיים את עבודתו אצל אחד התובעים על רקע משבר אמון וכי אין לו קשר לפרסום שיצא נגד התובעים. לדבריו, הוא קיבל את ההודעה לטלפון הנייד שלו והעבירה כדי שהתובעים יידעו ויטפלו בנושא.

השופט נאסר התייחס בפסק דינו להלכה של בית המשפט העליון הנוגעת לשיתוך פוסטים פוגעניים ברשת החברתית פייסבוק. השופט ציין כי הלכת בית המשפט העליון חלה גם על רשתות חברתיות כמו אינסטגראם וטוויטר. לאחר ששקל את טענות הצדדים פסק השופט כי לאור מכלול הנסיבות של "שיתוף" המודעה המקורית על ידי הנתבע באמצעות וואצאפ, הוא יפצה כל אחד מהתובעים בסכום של עשרת-אלפים שקלים והוצאות טרחת עו"ד.

מנגד הגיש הנתבע תביעה נגד אחד מהמתווכים שתבעו אותו. הוא טען כי אותו מתווך פרסם מודעה בעיתון מקומי ועל אף שלא ציין את שמו, אמר כי הוא פוטר בגלל חוסר מקצועיות ולמעשה ניתן להבין כי הוא התכוון אליו. השופט פסק כי מדובר בביטוי שיש בו לשון הרע והצגתו בציבור כמי שאינו מקצועי ולפגיעה במשלח ידו. השופט נאסר פסק כי בתביעה שכנגד ישלם אחד מהמתווכים מהתביעה המקורית, פיצוי של חמשת-אלפים שקלים והוצאות טרחת עו"ד לתובע בתביעה הנגדית.

לאחר פסק הדין מסר עו"ד ברוך: "מדובר בפסק דין אמיץ, כאשר בית המשפט הלך צעד קדימה והרחיב את הלכת בית המשפט העליון על שיתוף בפייסבוק לשרשור הודעות בווטאפ, תוך הבהרה ברורה שמדובר בעוולה נזיקית לכל דבר ועניין״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות