fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוטרת לשעבר ואחיה הורשעו בזיוף צוואה של קשישה

מירה ודניאל כרסנטי הורשעו בעבירות של זיוף ומרמה על מנת לקבל את דירתה וכספיה של קשישה ערירית
סייעת בגן ילדים נפלה מכיסא ותקבל פיצויים | צילום אילוסטרציה
בית משפט | צילום אילוסטרציה

בית משפט השלום בחיפה קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה והרשיע היום, שלישי, את השוטרת לשעבר מירה כרסנטי ואת אחיה, ד"ר דניאל כרסנטי, בין היתר בביצוע עבירות זיוף ומרמה כלפי קשישה ערירית.

הנאשמת שעבדה בתביעות התעבורה המשטרתית בחיפה, ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של משטרת ישראל, איתרה פרטים של אישה שנפטרה, בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעשויים לתבוע את ירושתה ופעלה יחד עם אחיה לזיוף צוואה וקבלה במרמה של כספי הקשישה ודירתה.

על פי הכרעת הדין, הנאשמת הגישה לרשם לענייני ירושה בחיפה בקשה לצו קיום צוואה, שכאמור זייפה יחד עם אחיה, לפיה המנוחה מודיעה על רצונה להוריש לנאשמים את כל רכושה, הכולל דירת מגורים, תכולתה, וכל הכספים המצויים בחשבונות הבנק שלה, בביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.

הנאשמת הציגה מצג כוזב כי המנוחה היא חברה טובה של אמה ז"ל, ושהנאשמים טיפלו במנוחה לאורך השנים ועל כן מעוניינת המנוחה להוריש להם את רכושה. בעקבות צו קיום הצוואה, העבירו הנאשמים את דירת המנוחה על שמם בטאבו וכן פנו לבנק בו נוהל חשבונה של המנוחה וביקשו כי הכספים המופקדים בחשבון יועברו לרשותם.

במקרה אחר, עשתה הנאשמת שימוש פרטי במערכת המחשוב המשטרתית על מנת לאתר בעלים של הרכב שטענה כי פגע ברכבה הפרטי ובשיחה העם קרוב משפחתו הזדהתה כתובעת בתביעות תעבורה.

עוד עולה מהכרעת הדין, כי הנאשם, דניאל כרסנטי, דוקטור להנדסה תעשייה וניהול, סייע לנאשמת להתקבל לעבודה כמרצה במכללה, זאת על סמך קורות חיים ופרטים כוזבים. בנוסף, לאחר תחילת עבודתה במכללה, על סמך המסמכים הכוזבים שהציג הנאשם, הצהירה הנאשמת בכזב למס הכנסה כי פרט להכנסתה מהמכללה, אין לה הכנסות אחרות, זאת על אף שבאותה עת שירתה במשטרת ישראל, תמורת משכורת.

הנאשמת הורשעה בכל המיוחס לה בשלושת האישומים והנאשם הורשע בכל המיוחס לו בשני האישומים, למעט בסיוע לפגיעה בפרטיות, עבירה ממנה זוכה.

מירה כרסנטי, עבדה כשוטרת-מזכירה שריכזה את התביעות במחלקת התביעות הפלילית, ואחר כך היא עברה ליחידת התעבורה. יש לה תואר שני במשאבי אנוש, והיא הרצתה בנושא במכללות בצפון הארץ.

האח דניאל כרסנטי, ד"ר להנדסה תעשייה וניהול, שימש כמורה לפיזיקה ב"אורט כרמים", חטיבה ובית ספר תיכון בכרמיאל. הוא הרצה בעבר גם במכללת תל חי, הקים עמותה בשם "המועצה הציבורית לאיכות בישראל" המתמקדת בהכשרת מהנדסים.

השופט זאיד פלאח קבע כי: "מצופה משוטר, הממלא תפקידו מכוח הדין, שלא לחרוג מסמכויותיו, במיוחד כשמדובר בסמכויות רחבות ובעלות משמעות מבחינת השפעתן ותוצאותיהן על הציבור. המערכת נותנת בשוטר אמון רב, מתוך אמונה שהוא לא ינצל את מעמדו ותפקידו לרעה, ומעשיה של הנאשמת מהווים פגיעה חמורה ומשמעותית באמון זה"

עו"ד רונן יצחק, המחלקה לחקירות שוטרים: "יש בהכרעת הדין שניתנה היום, גם אם לאחר מות המנוחה, משום עשיית צדק עם המנוחה ועם עיזבונה, וכמובן תיקון עבור הציבור בכללותו בשים לב לערכים החברתיים המוגנים שנפגעו ובראשם האיסור על זיוף ומרמה והציווי 'לא תעשוק רעך ולא תגזול'. מדובר במעשה מרמה מתוחכם של זיוף צוואה של קשישה ערירית, אשר הניב לנאשמים דירה וסכום כסף נכבד ביותר. הנאשמים לא לקחו בחשבון, שלמרות המעשה המתוחכם, שהצליח להונות אף את רשם הירושות, חקירה נחושה ומקצועית של מח"ש, תחשוף את מעשיהם ולא רק בנוגע לזיוף הצוואה אלא אף בשני אישומים נוספים, באירועים אחרים".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות