fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רמב"ם: מחלקת ניתוחי לב הוכנסה לבידוד מחשש לקורונה

בשל חשיפה לחולה קורונה מאומת שליווה את בנו שעבר ניתוח במחלקה. הניתוחים הצפויים יידחו. במקרה חירום תספק מחלקת ניתוחי לב בבית החולים כרמל גיבוי למחלקה ברמב"ם
בית חולים הרמב"ם | צילום: אלי גרוס
בית חולים הרמב"ם | צילום: אלי גרוס

מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם הוכנסה לבידוד למשך מספר ימים עקב חשיפה אפשרית לחולה קורונה מאומת ששהה במחלקה עד 10 באפריל.

מדובר בתושב נהריה שליווה את בנו שעבר ניתוח במחלקה ברמב"ם. בדיקה שעבר האיש העלתה בוודאות כי הוא חולה בקורונה. הוא נדבק, ככל הנראה, מחשיפה לקרוב משפחה בבידוד בית. הוא אושפז בבוקר בבית החולים בנהריה.

הבידוד של מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם יהיה מדורג לפי החקירה האפידמיולוגית ולפי תאריכי החשיפה של הצוות הרפואי, הסיעודי והלוגיסטי לחולה. רופא מומחה אחד שלא נחשף לחולה ישמש הרופא התורן במחלקה בימים הקרובים. במחלקה מאושפזים כעת שמונה חולים שגם הם ישהו מעתה בתנאי בידוד.

רמב"ם יקבל גיבוי מבית החולים כרמל

הניתוחים הצפויים יידחו. במקרה חירום תספק מחלקת ניתוחי לב בבית החולים כרמל גיבוי למחלקה ברמב"ם.

עקב הבידוד יידחו במספר ימים גם פעולות משותפות של מחלקת ניתוחי לב ומחלקת צנתורי לב. את משימות הסיעוד ימלאו אחיות ממחלקות אחרות ברמב"ם שהועברו למחלקה.

מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל קיים אחר הצהריים תחקיר מקיף של האירוע. דיווח הועבר למשרד הבריאות. בשלב זה איש מהצוות לא דיווח על סימפטומים כלשהם.

נתוני תחלואה ארציים

נכון לערב שבת בשעה 20:00, בישראל 12,982 חולי קורונה מאומתים. 9375 במצב קל, 162 במצב בינוני, 168 במצב קשה, מהם 122 מונשמים. 151 חולים נפטרו, 3126 החלימו.

הכפר דיר אלאסד בגליל ייכנס לסגר כללי החל מבוקר שבת בשעה 08:00 בשל עלייה דרמטית בשיעור תחלואת הקורונה. בתוך שבוע עלה מספר החולים בכפר מאחד ל-62.

לאתר משרד הבריאות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות