fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רופאי רמב"ם הצילו את חייו של ילד סורי בן חמש

פני שבוע ימים, הסתובב ילד בן חמש המתגורר בדרום סוריה, יחד עם אביו ברחוב. בזמן ששהו בחוץ החל ירי ובעודם רצים לתפוס מחסה נפגע הילד מכדור תועה שחדר דרך לחיו הימנית
קליע
קליע (צילום: פיוטר פליטר)

רופאי רמב"ם הצילו את חייו של ילד סורי בן 5, שכדור נתקע בצווארו. לפני שבוע ימים, הסתובב ילד בן חמש המתגורר בדרום סוריה, יחד עם אביו ברחוב. בזמן ששהו בחוץ החל ירי ובעודם רצים לתפוס מחסה נפגע הילד מכדור תועה. הקליע, שפגע בפניו של הילד, נכנס דרך לחיו הימנית ומשם לכיוון הצוואר. אביו מיהר לפנותו לבית החולים הצה"לי שעל גבול סוריה-ישראל, משם פונה הילד לבית החולים רמב"ם, כשמצבו מוגדר בינוני ועלול להידרדר.

קליע שהוצא מהעורף של הילד הסורי
קליע שהוצא מהעורף של הילד הסורי (צילום: פיוטר פליטר)

עם הגיעו לרמב"ם בוצעו בדיקות דימות בילד כדי להבין את התמונה טוב יותר ולאתר את מיקומו המדויק של הקליע. הבדיקות העלו כי המצב מסובך מכפי שחשבו. הקליע, שירד לכיוון צווארו של הילד, עבר את הלוע והלשון, נתקע במיקום מסוכן במיוחד: צמוד לעורקי ו-וורידי הצוואר, מרחק של חמישה מילימטרים מעורק התרדמה, המוביל דם למוח, ובצמוד לווריד הג'וגולרי בצוואר. במצב כזה הקליע יכול היה לגרום לפגיעה באספקת הדם למוח או בעצבי עמוד השדרה, ולהוביל לנזק מוחי, לנכות קשה או למותו של הילד.

"הסברנו לאב שלבנו יש הרבה מזל, כיוון שהקליע נעצר לפני שפגע בעורק חשוב", הסביר ד"ר סאלח נסייר, מתמחה במחלקת כירורגית פה ולסת ואחד הרופאים שניתחו את הילד, "הסברנו לו גם שמדובר בניתוח מסוכן ומאתגר, אבל הקליע חייב לצאת".

בניתוח שארך כשעתיים וחצי, ביצע צוות רב תחומי עליו נמנו ד"ר טוני כארם, רופא בכיר בכירורגית כלי דם, ד"ר עמרי אמודי, רופא בכיר בכירורגית פה ולסת, וכאמור ד"ר נסייר, את הניתוח המורכב. ראשית, פתחו הרופאים את צווארו של הילד לאורכו ואחרי שהפרידו בזהירות את כלי הדם זה מזה, וניקזו את הזיהום שנגרם בגלל הקליע, שלפו לאט, לאט את הקליע ממיקומו המסוכן. "גם במהלך הניתוח היה חשש גדול", משחזר ד"ר נסייר, "לא היה ברור אם הקליע סותם חור באחד מכלי הדם, והיתה אפשרות שברגע שנוציא אותו יחל דימום מסוכן, אך לשמחתנו זה לא קרה".

מחוץ לחדר הניתוח המתין האב המודאג, ששמח לקבל את החדשות הטובות. "הוא חיבק אותנו והודה לנו מקרב לב על שהצלנו את חייו של בנו", סיפר ד"ר מסייר, "לילד היה מזל גדול מאוד. עוד כמה מילימטרים למטה והוא היה מת במקום. עכשיו הוא מתאושש מהניתוח, ובעוד כמה ימים יוכל להשתחרר לביתו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות