fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראשי הרשויות דורשים החלטה להוציא את המפעלים הפטרוכימיים

רשות מקרקעי ישראל הודיעה על הקפאת התוכנית לפינוי מפעלים וראשי הרשויות דורשים החלטה
מפרץ חיפה | צילום: דורון גולן
מפרץ חיפה. ארכיון | צילום: דורון גולן

שמונה ראשי רשויות מקומיות באיזור חיפה דורשים מועדת המנכ"לים שהוקמה לבחון את הוצאת התעשיות המזהמות במפרץ חיפה לקבל ביום ראשון הבא, החלטה על הוצאת המפעלים הפטרוכימיים מהאזור וקידום תוכנית התעסוקה, מגורים ונופש של רשות מקרקעי ישראל במקומם.

על המכתב חתומים ראשי הרשויות המקומיות ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם, ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי, ראש עיריית נשר רועי לוי, ראש מועצת קרית טבעון עידו גרינבלום, וראש מועצת רכסים דן כהן.

פנייתם של ראשי הרשויות באה על רקע ההודעה של מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) החדש ינקי קוינט, על הקפאת תוכנית "מפרץ החדשנות" לפינוי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה ולהקמת עשרות אלפי יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר במקומם. במכתב ששלח ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון כתב קווינט כי הוא מתעתד לבחון שוב את עמדתה של רמ"י וכי לנוכח מורכבותו של הנושא יידרשו לו לכך לפחות 45 יום.

גם אגף התקציבים במשרד האוצר הביע גם הוא את התנגדותו לתוכנית, ומ"מ הממונה על התקציבים באוצר יוגב גרדוס שלח מכתב לוועדת המנכ"לים לפיתוח המפרץ שבו נכתב: "במסגרת דיוני הועדה הוצגה תוכנית 'מפרץ החדשנות' לפינוי בז"ן ולשיווק של 100,000 יחידות דיור על השטח המתפנה ועל שטחים נוספים באזור, כאשר את העלויות לפיתוח ולטיהור הקרקע ולפיצוי של בז"ן והרשויות המקומיות תממן רמ"י מהכנסותיה מהקרקע. על אף בקשתנו שיוצגו בפני הוועדה חלופות נוספות לקידום המפרץ, כראוי לוועדה הבוחנת סוגיה כבדת משקל זו, תוכנית זו היתה היחידה שנדונה בדיונים".

בפנייתם כותבים ראשי הרשויות המקומיות: "כמי שמייצגים מאות אלפי תושבי מפרץ חיפה, אנו דורשים כי לאחר עשורים בהם תושבי מטרופולין חיפה משלמים את המחיר הכבד ביותר שניתן לשלם, בבריאותם, תתקבל ההחלטה היחידה הנכונה לקידום מטרופולין חיפה והצפון והיא תכנית רשות מקרקעי ישראל תוך סגירת התעשייה הפטרוכימית המזהמת ומסוכנת בליבה."

בעקבות המכתב של ראשי הרשויות מסר דוקורסקי: "אין להקל בחשיבות ההחלטה שתתקבל כעת לגורלם של כמיליון תושבים. המהלך ההיסטורי שהחל באישור החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל פה אחד להקמת ועדת המנכ"לים צריך לקדם את המהלך הלאומי של סגירת מפעלי מתחם בז"ן בחיפה, תוך הצבת יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק מטרופולין חיפה".

מאיגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים נמסר: "בכל הערים המובילות בעולם מתקיימת תעשייה כימית יציבה ואיתנה לצד מגורים. סגירת התעשייה במפרץ חיפה תביא לערעור היציבות הכלכלית ואף לפיטורי עשרות אלפים בחיפה והצפון, זאת מעבר לפגיעה בביטחון ובעצמאות האנרגטית של מדינת ישראל. לעמדת התאחדות התעשיינים, נדרשת תכנית סדורה, בעלת תכנון אסטרטגי ואחראי לטווח ארוך, שמאפשרת המשך פעילות תעשייתית מתקדמת עם פיתוח עירוני כלכלי וסביבתי. תכנית "אופק המפרץ" של התאחדות התעשיינים תוביל להתייעלות משמעותית נוספת בחברות התעשייה ולחיבורן לגז טבעי, ללא פגיעה במשק הישראלי".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות