fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: הפתעה מרגשת לבן 85 שחגג יום הולדת

שמואל לוי נכה צה"ל, הלום קרב ממלחמת שלום הגליל, חגג ביום חמישי יום הולדת. הוא רק חשב שיחגוג לבדו. שירלי למפל, מנהלת מחלקת הצעירים ומתנדבות הצליחו להפתיע ולרגש אותו. גם אותנו
המתנדבות נועה ויובל אוחיון ונועם קרבצוב בביתו של שמואל לוי | צילום: שירלי למפל
המתנדבות נועה ויובל אוחיון ונועם קרבצוב בביתו של שמואל לוי | צילום: שירלי למפל

רגע לפני הסגר, קיבלה שירלי למפל, מנהלת מחלקת הצעירים בעיריית קרית מוצקין, הודעה על קשיש בודד שחוגג את יום הולדתו לבדו, וגם את הסגר ייאלץ להעביר בגפו. למפל, בליווי מתנדבות מהעיר – נועה ויובל אוחיון ונועם קרבצוב – יצאו ביום חמישי אחר הצהריים אל ביתו של הקשיש שמואל (שמוליק) לוי על מנת להפתיע אותו ביום הולדתו ה-85. הן הכינו לו מתנות ואף אפו עוגה.

לוי התרגש מאוד, ולמפל מספרת: "אנחנו התרגשנו לא פחות. ישבנו שם יותר משעתיים בלי לשים לב מרוב שנשאבנו לסיפור חייו המרתק והמרגש של שמוליק. אין הרגשה יותר טובה מלעשות טוב למישהו במיוחד רגע לפני הסגר והחג".

ציור של שמואל לוי | צילום: שירלי למפל
ציור של שמואל לוי | צילום: שירלי למפל

 

שמואל לוי הוא נכה צה"ל, הלום קרב ממלחמת שלום הגליל, שבה שירת כחובש קרבי. לוי סיפר להן על הדברים שעבר בתקופת הלחימה ועל הצלקות שנשארו עד עצם היום הזה.

ביתו של לוי מלא בציורים שהוא צייר. את יכולת הציור שלו גילה ממש במקרה, כשהחל לשרבט לעצמו, בזמן אחת ההפוגות מההפגזות במלחמה, איור בעט כחול.

ציור של שמואל לוי | צילום: שירלי למפל
ציור של שמואל לוי | צילום: שירלי למפל

 

למפל: "רוב הציורים של שמוליק לא פשוטים ומבטאים את הכאב מהמלחמות והזוועות שעבר. הציורים כנראה עוזרים לו להתמודד עם העבר, ולימים הציורים שלו הפכו לתערוכה מרהיבה שמוצגת אצלו בבית ואנחנו התרגשנו לראות ולהקשיב. הוא גם ביקש שנחזור לבקר, כי הוא רוצה להמשיך לשתף אותנו בסיפורים נוספים מהעבר".

במחלקת הצעירים של עיריית מוצקין בניהולה של שירלי למפל, ההתנדבות היומיומית קיבלה תפנית בימי הקורונה. אלפי בני נוער וצעירים מתנדבים סביב השעון ומסייעים ברכישת מזון ותרופות לקשישים ונזקקים, ובין היתר זוכים גם לרגעים מרגשים כמו אלה עם שמואל לוי. הם זוכים לתמיכה מלאה של ראש העירייה חיים צורי וכל הגופים בעירייה. למפל, הצוות שלה והמתנדבים בכל הגילאים דואגים מאז פרוץ המגפה לבריאותם ושלומם של קשישי העיר הבודדים והנזקקים.

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות