fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלייה במספר בני הנוער בקריות שנמצאים בגילופין בחג פורים

מתוך נתוני מד"א כרמל עולה כי בשש השנים האחרונות חלה עלייה של מאות אחוזים בהזעקות מד"א לבני נוער שנמצאים בגילופין בחיפה והקריות. הגיל הממוצע עומד על 16. מד"א כרמל קורא להורים להעלות את המודעות לסכנות שבשתיית אלכוהול בקרב ילדיהם
נערה בגילופין
הורים, קחו אחריות. נערה בגילופין מטופלת על ידי צוות מד"א כרמל (צילום: דוברות מד"א כרמל)

בכל שנה, במד"א מטפלים במספר נפגעים כתוצאה מצריכת יתר של אלכוהול, ביניהם בני נוער רבים. בחג הפורים אשתקד, טיפלו צוותי מד"א כרמל בבני נוער רבים, וחלקם נזקקו לפינוי לבית חולים עקב הרעלת אלכוהול.

נערה בגילופין
הורים, קחו אחריות. נערה בגילופין מטופלת על ידי צוות מד"א כרמל (צילום: דוברות מד"א כרמל)

מתוך נתוני מד"א כרמל עולה כי בשש  השנים האחרונות חלה עלייה של מאות אחוזים בהזעקות מד"א לבני נוער שנמצאים בגילופין בחיפה, הקריות, נשר, העמקים והסביבה, עד לכ-100 הזעקות בשנה. האירועים מתרחשים בסופי שבוע וחופשות של בני הנוער מבית הספר, ומתרחשים סמוך למקומות בילוי לבני הנוער, גנים ציבוריים ובקרבה לבתי הספר בהם הם לומדים. הגיל הממוצע של בני הנוער שנמצאים בגילופין הינו 16, מתחלק שווה בין בנים לבנות, והנפגעת הצעירה ביותר שטופלה הינה ילדה בת 12. צוותי מד"א מדווחים כי רוב בני הנוער שטופלו נמצאים כשחבריהם גם כן בגילופין לצדם.

על רקע העלייה בצריכת האלכוהול, ישנם מקרים של אלימות קשה המבוצעת תחת השפעת אלכוהול בעיקר בקרב צעירים – מגן דוד אדום מבקש להזהיר את הציבור ובמיוחד לקראת חג פורים: הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול, צריכת אלכוהול מופרזת, עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. בנוסף, יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה לגרום להפעלת אלימות רבה של השותה כלפי סביבתו וכמובן שאין לנהוג תחת השפעת אלכוהול.

במד"א מזכירים כי הסיכונים הגופניים הכרוכים בשתיית אלכוהול, כוללים השתטות, בלבול, אובדן זיכרון, פגיעה חמורה בקואורדינציה ועייפות מוגברת. במקרים חמורים, עלול המשתכר להיכנס למצב של תרדמת, עד לדום נשימה ומוות.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות