fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קליש רותם, לא ניתן לך להוציא שיערה מראש ילדינו משער בית הספר"

הורים לילדים בבית הספר דגניה בקרית חיים זועמים על ראשת העירייה, לאחר שפנתה השבוע לשר החינוך בבקשה שיסייע לעירייה להעתיק את מיקומו של בית הספר * "תילחמי להעביר את המפעל, לא את הילדים שלנו" 
חוות המכלים כפי שמשתקפת מגג בית הספר דגניה | צילום: איגוד ערים לאיכות סביבה
חוות המכלים כפי שמשתקפת מגג בית הספר דגניה | צילום: איגוד ערים לאיכות סביבה

נמשכים המאמצים של עיריית חיפה להעתיק את מיקומו של בית הספר היסודי דגניה בקרית חיים מערבית. ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, פנתה לשר החינוך יואב גלנט, בבקשה שיסייע לעירייה ולזרז את העתקת מיקומו של בית הספר, הנמצא בקרבת המכלים של חברת תש"ן.

עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הודיעה העירייה כי היא רוצה להעתיק את מיקומו של בית הספר. "בית ספר דגניה נמצא במרחק של פחות מ-200  מטר מחוות המכלים של חברת תש"ן", כותבת ראש העיר במכתבה, ומוסיפה: "עוד בשנת 2015 קבע משרד הבריאות כי בנפת חיפה קיימת תחלואה עודפת ביחס לממוצע הארצי. כמו כן הצביע המשרד על קשר מובהק בין מגורים בקרבת מכלי דלק לתחלואה בסרטן.

"עוד לפני ארבע שנים נקבע על ידי ועדה בראשות מנכ"ל משרד הפנים כי יש להגביל אישורים להקמת רצפטורים ציבוריים בסמוך למכלי נפט גולמי ועם זאת, ילדים שהם מהאוכלוסיות הרגישות ביותר לנושאי איכות אוויר נמצאים סמוך למכלים באופן יומיומי", מציינת קליש רותם במכתבה.

בחודשים האחרונים סובלים תושבי קרית חיים, המתגוררים סמוך לחוות המכלים, ממטרדי ריח חמורים. לאחרונה קבע המשרד להגנת הסביבה כי המפגעים נובעים מתחזוקה לקוייה של המכלים והורה על השבתת חמישה מכלים פעילים שחלקם נמצא בסמיכות לבית הספר דגניה.

לאור הממצאים, מבקשת קליש רותם, לפעול להעתקת הפעילות של בית הספר דגניה למבנים יבילים שיוצבו בבית הספר גורדון ברחוב זלמן ארן, הממוקם ברחובות הפנימיים של קרית חיים מערבית.

יצוין, כי בהמשכן של שדרות דגניה, גם כן בסמיכות לחוות מכלי הדלק, נמצא בית ספר יסודי נוסף, רגבים, שלגביו לא התקבלה החלטה דומה בשלב זה. ברגבים לומדים מתבגרים בעלי צרכים מיוחדים שהופנו אליו על ידי ועדת השמה על פי חוק החינוך המיוחד. לומדים בו כ-130 תלמידים בגילאי 21-12 מחיפה והקריות, עכו, נהריה, כרמיאל, טבריה, צפת, יקנעם  ומיישובים נוספים במחוז חיפה והצפון.

ההורים זועמים

מכתבה של קליש רותם לשר החינוך עורר את זעמם של הורים לילדים הלומדים בבית הספר דגניה ובבית הספר רגבים.

מ"מ יו"ר ועד ההורים בבית הספר דגניה ואימא לילדה בכיתה ה', זהבית בן דוד, כתבה בפוסט בפייסבוק: "עינת קליש רותם, אנו, הורי ילדי בית הספר דגניה בקרית חיים, לא ניתן לך להוציא שיערה מראש ילדינו משער בית הספר. את הילדים שלנו לא מוכרים. פוליטיקה לא בבית ספרנו ולא על חשבון ילדינו. כל קרית חיים מזוהמת, לא רק בית ספר דגניה. את הילדים שלנו, את לא תעבירי ל'מבנים יבילים בבית ספר גורדון'. כי מה? כי בבית הספר גורדון נושמים את האוויר של ירושלים?… ביום שילד אחד ייצא משערי בית הספר זה אומר שמפעל תש"ן ניצח ובית הספר דגניה יהפוך ל'פיל לבן' למשך עשרות שנים. תילחמי להעביר את המפעל, לא את הילדים שלנו. אף אחד מהעירייה לא פנה אלינו ולא שוחח איתנו, ההורים. אנחנו קוראים הכל מהרשתות החברתיות. זה ביזיון!".

ל"הד הקריות" אמרה בן דוד: "איש מטעם העירייה לא פנה אל ההורים או אל הצוות החינוכי על מנת לעדכן על הכוונות לגבי בית הספר. ברגע שהילדים ייצאו מבית הספר, הוא יישאר שומם ולעולם לא יחזור לפעילות. אסור לשכוח שליד בית הספר יש תושבים, גני ילדים, בית הספר רגבים ובתי עסק, אז למה דווקא בית ספר דגניה? זה רק כדי לעשות כותרות. הרי אי אפשר להעביר את הילדים של דגניה לבית הספר גורדון, אין שם מספיק מקום בכלל כדי לאכלס אותם. אנחנו לא ניתן שדבר כזה יקרה. שהעירייה תלחם להעביר את המפעלים ולא את בית הספר".

אם אחרת כתבה: "ומה עם רגבים? בית ספר לחינוך מיוחד? הוא בדיוק באותו המצב. תלמידי רגבים יישארו ליד המכלים? למה? הם חסינים לזיהום? וגן סחלבים ממול? שיעבירו את תש"ן".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות