fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה הודיעה לתש"ן על ביטול רישיון העסק לצמיתות. בתש"ן מגיבים: "פופוליזם"

ההחלטה על ביטול רישיון העסק התקבלה בעקבות ממצאי השימוע שנערך לתש"ן על ידי המשרד להגנת הסביבה ובעקבות תלונות תושבים על מפגעי ריח קשים שמקורם בחוות המכלים של החברה
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר

עירית חיפה הודיעה היום, שלישי, לחברת תש"ן על ביטול רישיון העסק לצמיתות וזימנה את נציגיה לבירור בנודע לעמידת החברה בתנאי רישיון העסק.

בהודעה עליה חתומה ראשת העירייה עינת קליש רותם, נכתב כי נציגי תש"ן מוזמנים לבירור דחוף שיתקיים עוד השבוע בלשכתה לצורך בחינת עמידת המפעל בתנאי רישיון העסק.

קליש רותם מציינת במכתבה, כי לאור התיקון בצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), תשע"ג – 2013, קוצר תוקפו של רישיון העסק שניתן בעבר לתש"ן לצמיתות.

במכתב הובהר עוד, כי הבירור בנושא רישיון העסק ייערך, בין היתר, על רקע ממצאי השימוע שבוצע על ידי המשרד להגנת הסביבה ותלונות שהתקבלו בעירייה על מפגעי ריח חמורים בסביבת חוות מכלי האחסון של תש"ן.

בשבוע שעבר ערך המשרד להגנת הסביבה שימוע לחברת תש"ן, שבעקבותיו תנאי היתר הרעלים של החברה עודכנו כך שחמישה מכלים יושבתו לאלתר עד לבדיקתם ותיקונם כנדרש; בנוסף, המשרד הורה לחברה להקים מערכת לניטור מזהמים באמצעות חישה מרחוק ולהפעיל מוקד מאויש 24/7 לטיפול בפניות הציבור בזמן אמת.

קליש רותם: "כל אלה מעלים תמונה קשה של הפרה בוטה של תנאי רישיון העסק ותנאי היתר הרעלים וכן הוראות החוק, ובכוונתי לנקוט בכל האמצעים לשמירה על שלום הציבור, ביטחונו ובריאותו, לרבות נקיטת פעולות בתיאום עם נציגי המשרד להגנת הסביבה ובדיקות שיעשו על ידי מומחה מטעם העירייה לצורך בחינת תוקפו של רישיון העסק".

לצד ביטול רישיון העסק לצמיתות, דורשת ראשת העירייה מהחברה לעמוד בכל התנאים הנדרשים על ידי המשרד להגנת הסביבה ולהמציא ללא דיחוי למשרדי המחלקה לרישוי עסקים, "תיק מפעל", ובו פירוט דרכי הטיפול של המפעל בתקלות שעלולות לסכן את הציבור וסביבתו.

תש"ן בתגובה: "תכליתו של מהלך זה הוא שיפור תדמיתה הקורסת של עיריית חיפה בעיני התושבים"

מחברת תש"ן נמסר בתגובה: תש"ן היא חברה חיונית למשק האנרגיה בישראל ולתפקודו הרציף. החברה מקצועית, בטוחה ומשקיעה משאבים רבים ואמצעים חדישים במתקניה, תוך עמידה בכל תקני הבטיחות מהמחמירים ביותר בעולם. תש"ן מבוקרת ומפוקחת על ידי כל הגורמים הרלוונטיים ומיישמת את הנחיותיהם באופן מלא.

"ניכר כי הודעתה של עיריית חיפה פופוליסטית וריקה מתוכן, שכן רישיונות עסק לצמיתות בוטלו מתוקף חוק עוד בשנת 2018.

"תכליתו של מהלך זה הוא שיפור תדמיתה הקורסת של עיריית חיפה בעיני התושבים.

אנו שבים ומדגישים – להתמקד בפתרונות, בקבלת החלטות ולא בכותרות".

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות