fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד קרית חיים: סגן היו"ר שלמה עדני התפטר

שלמה עדני התפטר בגלל חילוקי דעות עם יו"ר הוועד שלמה אוחיון. עו"ד משה פרץ יעמוד במקומו בראש רשימת "כולנו למען קרית חיים". הבחירות לוועד אמורות להתקיים בחודש מרס
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן

בעוד כארבעה חודשים, בחודש מרס, אמורות להתקיים הבחירות לוועד קרית חיים. על אף שלוועד כמעט שאין יכולת מוניציפאלית להשפיע על חיי התושבים בקרית חיים, הבחירות מהוות כר נרחב של לחצים, אינטריגות ובריתות פוליטיות.

קרית חיים הוקמה כרשות עצמאית ששטחה השתרע עד לצומת הצ'ק פוסט. ב-1950 סופחה קרית חיים לחיפה ובכך איבדה למעשה את עצמאותה המוניציפאלית והכלכלית. מאז ועד היום היא תלויה בעיריית חיפה בכל הנוגע לפיתוח העירוני.

הממונים על המים

הדבר המרכזי שנותר ברשות ועד הקריה הוא מפעל המים, והוועד מופקד על גביית תשלומי המים של תושבי השכונה. בעשור האחרון מתרבים הקולות הקוראים לניתוק קרית חיים מעיריית חיפה, אולם ספק שמהלך כזה ייצא אי פעם לפועל, שכן קשה לשער שעיריית חיפה תוותר על הכספים הרבים המגיעים לקופתה מתושבי השכונה ובעיקר מהתעשייה הענפה שנמצאת במפרץ חיפה.

אחת לארבע שנים נערכות בחירות בקרב 17,500 חברי הוועד. הם בוחרים את 71 חברי המורשון המייצגים את כל חברי הוועד. המורשון בוחר מועצה של 45 חברים, והמועצה בוחרת מתוכה תשעה חברי הנהלה הבוחרים את יו"ר הוועד ומנהלים את האגודה. עם זאת, בבחירות מצביעים מעט מאוד מהתושבים מתוך ידיעה שלוועד אין כמעט השפעה על המתרחש בקרית חיים ועיריית חיפה היא זו שמנהלת את העניינים.

שלמה עדני | צילום: פרטי

את "הפצצה" הראשונה לקראת הבחירות, הטיל סגן ומ"מ יו"ר הוועד, שלמה עדני. אתמול, שני, בלילה שלאחר ישיבה של הוועד שהתקיימה וגלשה לחילופי האשמות בנוגע להתנהלות של הוועד, הודיע עדני כי החליט להתפטר מהוועד. עדני הסביר כי ההתפטרות הגיעה בשל חילוקי דעות עם יו"ר הוועד, שלמה אוחיון.

עו"ד רו"ח, משה פרץ | צילום: דורון גולן

את מקומו של עדני יתפוס בראש רשימת "כולנו למען קרית חיים", עו"ד ורו"ח משה פרץ, שיתמודד על ראשות הוועד. בשיחה עם "הד הקריות" אמר פרץ: "אני רוצה להוביל את ועד קרית חיים למקומות אחרים, להכניס דם חדש, עשייה חדשה והובלה ברוח אחרת של קרית חיים ממה שהיה עד היום".

פרץ מסר כי אחד מעקרונות מהמצע הוא ניתוק קרית חיים מחיפה, אך הוא לא היחיד. לדבריו, הרעיון המרכזי הוא להוביל קבוצת צעירים לתוך הוועד לגיבוש התושבים ולהפוך את ועד קרית חיים לכוח אלקטוראלי ברמה המקומית והארצית.

"כל מה שנכון למען התושבים כדי שקרית חיים תיראה אחרת", אמר פרץ, שמשמש היום יו"ר הקרן הקהילתית בוועד, "מה שקורה היום זה בלתי סביר. כבר תקופה מאוד ארוכה שקרית חיים ננטשת על ידי ראשי העיר של חיפה, על ידי הריבון. שנים רבות שתושבי קרית חיים לא מקבלים את מה שמגיע להם".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות