fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקבע מועד הבחירות לוועד קרית חיים

לאחר הארכות חוזרות ונשנות תחת אצטלה של תקופת קורונה, הוחלט כי הבחירות לוועד קרית חיים יתקיימו כמעט שנה לאחר המועד המקורי
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן

מתברר כי לארגן בחירות לוועד קרית חיים יותר מסובך מאשר לארגן בחירות לכנסת ישראל. הבחירות שהיו אמורות להתקיים בחודש אוגוסט 2020, יתקיימו ב-20 בחודש יולי 2021, כמעט שנה ממועדן המקורי.

אחת לארבע שנים נערכות בחירות בקרית חיים. כיום ישנם כ-19 אלף בעלי זכות בחירה. הם בוחרים את 71 חברי המורשון המייצגים את כל חברי הוועד. המורשון בוחר מועצה של 45 חברים, והמועצה בוחרת מתוכה תשעה חברי הנהלה הבוחרים את יו"ר הוועד ומנהלים את האגודה. עם זאת, בבחירות מצביעים מעט מאוד מהתושבים, כ-20 אחוזים בלבד, מתוך ידיעה שלוועד אין כמעט השפעה על המתרחש בקרית חיים ועיריית חיפה היא זו שמנהלת את העניינים.

על פי המסמך של משרד הכלכלה והתעשייה, האגף לאיגוד שיתופי. שממונה על רשם האגודות, בחודש אוגוסט 2020 הגיעה לסיומה תקופת כהונת המועצה והוועד, ארך בגלל הקורונה הוחלט להאריך את כהונתה עד חודש נובמבר. לאחר מכן הוחלט על הארכה נוספת של עוד שלושה חודשים. במסמך נכתב מפורשות כי כהונת המורשון תסתיים ביום 12/1/2021 וכהונת המועצה והוועד תסתיים ביום 21/2/2021". בסעיף 8 של המסמך נכתב במפורש "היה והנסיבות ישתנו לטובה ולא יהיו מגבלות כלשהן, בוודאי שנושא הבחירות יעלה לסדר היום והאגודה תצטרך לתכנן את הליך הבחירות".

קרית חיים הוקמה כרשות עצמאית ששטחה השתרע עד לצומת הצ'ק פוסט. היא סופחה לחיפה ובכך איבדה למעשה את עצמאותה המוניציפאלית והכלכלית. מאז ועד היום היא תלויה בעיריית חיפה בכל הנוגע לפיתוח העירוני.

הדבר המרכזי שנותר ברשות ועד הקריה הוא מפעל המים, והוועד מופקד על גביית תשלומי המים של תושבי השכונה. בעשור האחרון מתרבים הקולות הקוראים לניתוק קרית חיים מעיריית חיפה, אולם ספק שמהלך כזה ייצא אי פעם לפועל, שכן קשה לשער שעיריית חיפה תוותר על הכספים הרבים המגיעים לקופתה מתושבי השכונה ובעיקר מהתעשייה הענפה שנמצאת במפרץ חיפה.

עו"ד רו"ח משה פרץ. צילום: דורון גולן

בינתיים כבר נערכו בחירות לכנסת, שבהן הלוגיסטיקה הייתה הרבה יותר מסובכת ומורכבת מאשר העמדת שמונה עד עשר קלפיות ברחבי קרית חיים. בעקבות הכתבה בהד הקריות נמסר ממשרד הכלכלה: "בהתאם להוראות חוק הארכת תקופות (הוראת שעה – נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים), תש"ף-2020, הוארכה תקופת כהונתו של הוועד באגודה עד לחודש מאי 2021. בנוסף, ובכדי לקיים בחירות לרשויות האגודה במועדן, ביום 18.3.2021 מונתה על ידי משרדנו ועדת בחירות ליישום הליך הבחירות בהתאם לתקנון האגודה והנחיות משרד הבריאות". הדבר הוביל את ועדת הבחירות להתכנס ולהודיע על מועד הבחירות הרשמי.

מי שחיכה להודעה על מועד הבחירות הוא עו"ד רו"ח משה פרץ, שעומד בראש סיעה עצמאית, "לב לקרית חיים", שמתמודד על תפקיד יו"ר ועד קרית חיים. לדבריו "למרות האמור ומאחר והכתבה והמכתבים שלנו הניעו את ועדת הבחירות להתכנס ולקבוע מועד לבחירות, אין לנו מה להוסיף עוד אלא להסתכל קדימה למועד הבחירות שנקבע ליום ולהצליח לנצח בהם".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות