fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נס התאומות של משפחת יוסף מקרית אתא

כשלידת התאומות של גילת יוסף החלה בבית, היא לא שיערה איזו דרמה גדולה תתפתח בהמשך, כשהתינוקת השנייה נולדה באמבולנס כחולה וללא נשימה. אבל סוף טוב, הכל טוב
גילת יוסף, התאומות ופרמדיקית מד"א, אלה שפיר | צילום: דוברות מד"א
גילת יוסף, התאומות ופרמדיקית מד"א, אלה שפיר | צילום: דוברות מד"א

כאשר גילת יוסף, 37, נתקפה צירי לידה בביתה בקרית אתא, כשברחמה תאומות, בעלה, נסטור, התקשר למוקד 101 של מד"א והזעיק צוות אל ביתם. צוות מד"א, בראשות חובש רפואת חירום נעים נעים, שהגיע במהירות למקום, הבחין שתהליך הלידה התחיל ויילד את התינוקת הראשונה בריאה ושלמה. כעבור מספר דקות, כשלידת התינוקת השנייה טרם החלה הוחלט לפנות את גילת בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים רמב"ם.

אלא שבמהלך הנסיעה, החלה הלידה השנייה, שבסופה נולדה התינוקת כשצבע עורה כחול והיא ללא נשימה. פרמדיקית מד"א אלה שפיר העניקה מיד טיפול חירום לתינוקת, ביצעה ניקוי של חלל הפה, עיסוי וגירוי הגב, ולאחר דקה מורטת עצבים, החלה התינוקת להשמיע קול בכי חלש ונזקקה להמשך טיפול רפואי בחמצן על מנת לייצב את מצבה.

השבוע השתחררה המשפחה המאושרת לביתה, כשכולם בריאים ומחייכים. התאומות הצטרפו אל ילד נוסף במשפחת יוסף, בן 5 וחצי.

על הלידה הראשונה, סיפר חובש רפואת חירום מד"א נעים נעים: "הגענו לבית המשפחה לאחר דיווח על צירים בכל חמש דקות. גילת שכבה בחדר השינה ונערכנו לקבל את הלידה. לאחר כמה דקות, הראש התחיל לבצבץ והילדה יצאה החוצה, בוכה וחמודה. כשבמקביל, צוות הניידת טיפול נמרץ הגיע למקום. ניקינו את הילדה וכולם התרגשו".

הדרמה באמבולנס

פרמדיקית מד"א אלה שפיר שביצעה את הלידה השנייה, הוסיפה: "הייתה דרמה גדולה בניידת טיפול נמרץ, התינוקת הראשונה הייתה על הידיים שלי ואז התחילה הלידה השנייה, והכל במרחק של שתי דקות מבית החולים. היא יצאה במהירות החוצה, נורא קטנה וללא נשימה. ממש כחולה. העברתי את התינוקת שהייתה לי בידיים לנסטור בעלה והתחלתי מיד בפעולות רפואיות על מנת לגרות אותה לנשום. אחרי כמה רגעים מורטי עצבים, לשמחתנו הגדולה, היא החלה לנשום. מיד שמתי אותה על אמה. היה קול חלש של בכי, שסימן לנו שהכל בסדר.

"ההורים לא לגמרי הבינו מה קרה, בכל הבלבול והרגשות המעורבים – אבל שמחו מאוד לעבור את החוויה המיטלטלת הזו בשלום ובבריאות. זו הייתה לידה כפולה ומרגשת וההורים שיתפו פעולה במהלך כל הדרך. אני מרגישה סיפוק גדול".

גילת יוסף, האמא הנרגשת: "לא רציתי ללדת בבית או באמבולנס, אבל לא הייתה ברירה. שתי דקות מבית החולים ילדתי, ולמען האמת לא ממש הבנתי מה קרה סביבי. הצוות המסור של מד"א הרגיע אותי ולא נתן לי לחשוב שיש בעיה. הייתי מבולבלת ואחרי שתי לידות, בעלי ואני רק רצינו לדעת שהתינוקות בסדר. השבוע השתחררנו מבית החולים כשהתאומות בריאות ושמחות, כבר עברנו לילות לבנים איתן. אין לי מילים לסכם את החוויה. הגיעו אליי מלאכים בלבן שעזרו לי ובזכות האנשים הנכונים, הלידות עברו בצורה טובה, למרות הסיבוכים ולמרות שילדתי בבית ובאמבולנס. אם תהיה לי לידה נוספת, אני יודעת איזה צוות ארצה שיהיה איתי בבית החולים".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות