fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתגברת תופעת הפצת סרטוני מין לקטינים

נתוני המשטרה מראים כי בשבועות האחרונים ישנו גל של הפצת סרטוני מין בקרב קטינים ברשתות החברתיות
רשתות חברתיות | צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433 מבקשים להביא לידיעת ההורים כי בשבועות האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בעלי תכנים מיניים בוטים המופצים בקבוצות שונות ברשתות החברתיות אליהן מצרפים בעיקר קטינים או כהודעה ב"פרטי".

המשטרה קוראת להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם, להסביר להם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה בצפייה בסרטונים מסוג זה. להימנע מלשתף פעולה עם שולחי הסרטונים או אנשים שאינם מכירים ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו בעצמם שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לפגוע בעצמם.

צפייה בתכנים אלו עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו. משטרת ישראל מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לפנות למוקד 105 ולדווח. משטרת ישראל הודיעה כי היא תמשיך להיאבק בנחישות  בתופעה החמורה גם במרחב הווירטואלי ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את העבריינים הפוגעים בגופם ובפרטיותם של קטינים ובכלל.

משטרת ישראל ריכזה מספר המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה. ️אפליקציית WhatsApp  מאפשרת את היכולת לקבוע מי יכול לצרף אתכם לקבוצה ומי לא. כמו כן קיימת האפשרות למנוע מכל מי שאינו ברשימת אנשי הקשר לצרף אתכם לקבוצות.

קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, בעזרת מנועי חיפוש כמו  google, yahoo, ו-bing. השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם. הסבירו לקטינים את מימד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה או הסרטון כבר לא בשליטתם.

למדו את הילדים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכדומה מאנשים שאינם מכירים. הכי חשוב: עודדו את הילדים לשתף אתכם או כל מבוגר אחר שהם סומכים עליו או להתקשר למוקד 105 במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגעו ממישהו ברשת או חשו אי-נוחות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות