fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מציינים את הניצחון על גרמניה הנאצית

עיריית קריית מוצקין ציינה 76 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית בהשתתפות עשרות וטרנים שלחמו נגד גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה
מצעד הווטרנים בקרית מוצקין לציון הניצחון על הנאצים. צילום: שירי לוי

עשרות וטרנים, לוחמי מלחמת העולם השנייה נגד הנאצים, השתתפו היום (ראשון) בטקס להנצחת פועלם וחלקם בתבוסתה של גרמניה הנאצית.

עיריית קריית מוצקין מפעילה מוזיאון לשימור המורשת ומקיימת מפגשים ושיח לאורך כל השנה במסגרת מועדון הווטרנים אליו מגיעים כיום בני הדור השני והשלישי.  בתקופת הקורונה שעברה העצימה העירייה את הקשר עם הקהילה בכלל ועם הווטרנים בפרט וסייענו רבות וזאת מתוך ערבות הדדית והוקרה על הפעילות.

בשנת 200  נחקק חוק מעמד ותיקי מלחמת העולם השנייה  שקובע כי ותיקי מלחמת העולם השנייה (המכונים "וטרנים") שהם אזרחי ישראל ותושביה זכאים להכרה על פועלם וגבורתם במלחמה בנאצים ומעניק להם מספר הטבות: סיוע בתשלום שכר דירה, תרופות מוזלות, פטור מאגרת הרדיו והטלוויזיה ומענק שנתי בגובה 15 אחוזים מהשכר הממוצע במשק.

ותיק מלחמת העולם השנייה לפי הוראת החוק הוא מי שבזמן מלחמת העולם השנייה היה בשירות פעיל באחד מצבאות בעלות הברית, או במחתרות שנלחמו בנאצים, או מי שהוכר על ידי שלטונות ברית המועצות כמגן העיר לנינגרד בזמן המצור עליה. החוק גם מורה להקים מפעל זיכרון להנצחת הלוחמים נגד הנאצים.

מנכ״ל העירייה, יריב גסר, ענד את האות שהוענק לו על ידי ממשלת רוסיה: ״נזכור לעד את גבורתם ואומץ ליבם של הלוחמים והלוחמות היהודים שחירפו נפשם במלחמה הקשה״. בטקס נכחו גם מנהלת מרחב חיפה והקריות  משרד העלייה והקליטה ג'אנה אסולין, יו"ר ארגון הוטרנים במחוז הצפון שלמה ויינברנד, מנהל מחלקת תרבות יהודית ברשות יצחק כהן, מנכ"ל עמותת ניצולי מחנות הריכוז בקריות רומן ברמניק, יו"ר יד לבנים מיכאל וייצמן, מנהלת מרכז משמעות דר לאה גנור, ותיקי מלחמת העולם השנייה והציבור הרחב.

עיריית קריית מוצקין מפעילה מוזיאון לשימור המורשת ומקיימת מפגשים ושיח לאורך כל השנה במסגרת מועדון הווטרנים אליו מגיעים כיום בני הדור השני והשלישי.  בתקופת הקורונה שעברה העצימה העירייה את הקשר עם הקהילה בכלל ועם הווטרנים בפרט וסייענו רבות וזאת מתוך ערבות הדדית והוקרה על הפעילות.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות