fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל העירייה לשעבר של קרית ביאליק, עובדיה שלמה, הלך לעולמו

שלמה נולד בעיראק והיה פעיל בהעלאתם של עולי דרום אמריקה וגם בשיקומם של מכורים לסמים. לפני כשנה וחצי עבר אירוע מוחי
עובדיה שלמה ז"ל. צילום: דוברות העירייה

עובדיה שלמה הלך לעולמו בגיל שמונים. הוא נולד בעיראק בינואר 1941 ועלה עם משפחתו לכפר חסידים, שם התחנך והתנדב בתנועת הנוער. בצבא שירת בצנחנים. כאשר חזר לעיר מגוריו החל לעבוד ברשות המקומית והיה למזכיר המועצה.

בשנת 1981 זכה בבחירות לראשות המועצה ברכסים ובהתפקיד הזה כיהן במשך שמונה שנים. בשנת 1988 פנה עובדיה לראש העיר קריית ביאליק דאז, דני זק ז"ל, וביקש לעבוד במתנ"ס מקומי. זק ביקש כמה ימים למחשבה, היות והם הכירו אחד את השני כראשי הרשויות באזור.

זק חזר לעובדיה עם הצעה מפתיעה  כשביקש ממנו להתמנות למנכ"ל העירייה. עובדיה ביקש כמה ימים למחשבה על ההצעה. לאחר מספר ימים הוא חזר ובישר לזק: "תדע לך שאני מוכן לעבוד רק לצדך, היות ואני מוקיר ומעריך את פועלך".

שיתוף הפעולה בין השניים הוליד אין ספור פרויקטים חברתיים שקידמו את קרית ביאליק, החל מעלייתם של עולי דרום אמריקה לקליטה ישירה בעיר ועד לפרויקט לשיקום מכורים לסמים והעסקתם ברשות.

במשך 18 שנים כיהן שלמה כמנכ"ל העירייה. הוא פרש מהעירייה בשנת 2008 והתמנה לסמנכ"ל תפעול של הקריון ממנו פרש בגיל 75 לגמלאות. במשך שנים היה שלמה דמות מפתח בנוף המוניציפלי האזורי. אלו שהכירו אותו מתארים איש של עשייה ללא פשרות לצד האהבה האין סופית לזולת.

ראש העירייה אלי דוקורסקי, ספד לו בהלווייה: "איש צנוע ועניו היה. איש של אנשים. כאן בלוויה נמצאים עשרות עובדי עיריה שהעריצו אותו ובאו לחלוק לו את הכבוד האחרון".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות