fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוסך פרוטר: חושבים על החיים שלכם

המוסך הוותיק, שהוקם לפני יותר מ-50 שנה במפרץ חיפה, הוא המוסך המורשה ומרכז ההתקנות הגדול בצפון להתקנת מערכת מובילאיי. מעבר להיותה של המערכת מצילת חיים, התקנתה גם מעניקה החזר כספי משמעותי בתשלום אגרת הרישוי
מוסך פרוטר (צילום פרטי)
מוסך פרוטר (צילום פרטי)

 

כשאריה שטרית היה נער, הוא עבד באחד המפעלים במפרץ חיפה, ומדי בוקר נסע לעבודתו באוטובוס. הוא נהג לשבת בצד שמאל של האוטובוס, כדי שיוכל לראות בדרכו את מוסך פרוטר, אך לא תיאר לעצמו ששנים לאחר מכן הוא יהיה הבעלים של המוסך.

מוסך פרוטר הוקם ב-1966 על ידי יעקב פרוטר על בסיס חשמלאות רכב. פרוטר האב העביר אותו לאחר מכן לבנו, אלי. בימים ההם, שטרית, שסיים את לימודיו כמהנדס תעשייה, עבד בחברת החשמל. רצה הגורל, ולימים נישא לאילת פרוטר, בתו של אלי. לפני 20 שנה נפטר אלי, ומי שקפץ למים העמוקים היה חתנו, שטרית, שמהר מאוד מצא את עצמו מעורב בכל המתרחש, עד שהפך להיות הבעלים של המוסך. "לא ידעתי אז לפתוח אפילו מכסה מנוע", מודה שטרית, "אבל לא הייתה ברירה, הייתי חייב ללמוד הכל, ומהר". ככל שחלפו השנים כך הלך המוסך והשתכלל במקביל להתקדמות בתעשיית הרכב העולמית.

היום ניצב מוסך פרוטר בחזית של המוסכים והוא מתמחה בכל הקשור למערכות החשמל המתקדמות ביותר בעולם הרכב. הידע והניסיון שהצטברו לאורך השנים הפכו אותו למוסך שמעניק את כל שירותי החשמל והאלקטרוניקה לרכבים פרטיים ולציי רכב – החל ממערכות מולטימדיה מתקדמות, אזעקות, אביזרים, מצלמות דרך, מתקין מורשה של איתוראן במערכות מיגון ומערכות שמעניקות שליטה מוחלטת על הרכב כולל נתוני השימוש באמצעות אפליקציות ייחודיות.

אחד הנושאים המרכזיים שמוסך פרוטר שם עליו דגש הוא השימוש במערכות מצילות חיים, וזה ארבע שנים שמתקינים בו את מערכת מובילאיי, המבוססת על טכנולגיית עיבוד תמונה. באמצעות שבב חכם, חיישנים ומצלמה, מספקת המערכת התראות לנהג בזמן אמת מפני מגוון של סכנות במהלך הנסיעה, כמו סטייה מנתיב או קרבה מסוכנת לרכבים והולכי רגל.

מוסך פרוטר (צילום פרטי)
מוסך פרוטר (צילום פרטי)
מוסך מורשה ומרכז ההתקנות הגדול בצפון  (צילום פרטי)
מוסך מורשה ומרכז ההתקנות הגדול בצפון (צילום פרטי)
מערכת מובילאיי, המבוססת על טכנולגיית עיבוד
מערכת מובילאיי, המבוססת על טכנולגית עיבוד. מוסך פרוטר (צילום פרטי)

לשטרית התברר, כי חלק גדול מאוד מציבור הנהגים אינו מודע להטבה המגיעה לו עם התקנתה של מערכת מובילאיי ברכבם, לכן הוא החליט לעורר את המודעות וליידע את ציבור הנהגים שהתקנת מערכת מובילאיי – מעבר להיותה גורם שמצמצם את תאונות הדרכים – מעניקה גם החזר כספי בתשלום אגרת הרישוי. במוסך פרוטר מתקינים את מערכת מובילאיי ברכבים של ציי רכב של החברות הגדולות במשק וכן ברכבים פרטיים מכל הסוגים. אולם בעוד ציי רכב עובדים לפי תוכנית מסודרת, רבים מבעלי הרכבים הפרטיים אינם מודעים לאפשרויות העומדות בפניהם של הטבות כספיות תוך צמצום תאונות הדרכים.

 מערכת מובילאיי. מוסך פרוטר (צילום פרטי)
מערכת מובילאיי. מוסך פרוטר (צילום פרטי)

פרוטר הוא מוסך מורשה ומרכז ההתקנות הגדול בצפון להתקנת מערכת מובילאיי ובאמתחתו ניסיון של התקנת יותר מ-3000 מערכות כאלו. על פי החלטת משרד התחבורה, רכב פרטי, שיוצר בין ינואר 2000 למאי 2017, שבו מתוקנת מערכת מובילאיי, זכאי להחזר כספי של 1500 שקלים במבחן הרישוי השנתי. את הזכאות לקבלת ההחזר הכספי בודקים במוסך בטרם ההתקנה, וההחזר הכספי מתבטא בשלוש פעימות בעת תשלום אגרת הרישוי (טסט) השנתית. אולם ההנחה אינה מתבטאת רק ברישוי השנתי, שכן גם חברות ביטוח מעניקות הנחה לרכבים, שבהם מותקנת המערכת, תוך הסתמכות על שורת מחקרים שמוכיחים כי מערכת זו מביאה באופן ישיר לצמצום משמעותי בתאונות הדרכים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות