fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדליית זהב במשחקים הפראלימפיים ושיא עולם לשחיין מארק מליאר מקרית מוצקין

השחיין מארק מליאר מקרית מוצקין, זכה במדליית זהב ושבר את שיא העולם ב-200 מעורב אישי והביא לישראל מדליית זהב שניה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו
מארק מליאר עם מדליית הזהב | צילום: לילך וייס

הישג ענק למארק מליאר במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, השחיין מקרית מוצקין זכה במדליית הזהב במשחה 200 מ' מעורב אישי ובד בבד שבר את שיא העולם עם 2:29.01.

מארק(21) נולד עם שיתוק מוחין ולו אח תאום אריאל, שגם הוא שחיין בינלאומי ומשתתף במשחקים הפראלימפיים.

מארק מליאר שוחה גב לעבר מדליית הזהב ב-200 מעורב אישי | צילום: לילך וייס

מליאר פתח את המשחה בסגנון הפרפר ופיגר אחרי יריביו, בסגנון הגב הגביר הקצב ועבר למקום השני, כאשר 50 מ' לסיום עקף את אנדריל טורסוב האוקראיני שסיים במקום השני,

בד בבד מארק שבר את שיא העולם במשחה, כאשר שיפר אותו בשנייה אחת ו-71 מאיות.

מארק מליאר מעכל את ההישג בסיום המשחה | צילום: לילך וייס
מארק השתלב בענף השחיה, כאשר טופל בהידרותרפיה במרכז הספורט של איל"ן בקרית חיים בצוותא עם אחיו.
עם הזמן הציעו המאמנים במרכז השיקום לאחים לעבור לשחיה תחרותית ומאז השמים הם הגבול, מארק רשם על שמו הישים רבים כשבאליפות אירופה האחרונה בפורטוגל זכה במדליות זהב וכסף.
מליאר מחזיק בשיא העולם גם ב-400 מ' חופשי, משחה בו הוא אמור להתחרות במסגרת המשחקים בימים הקרובים.
האחים מליאר מתאמנים במרכז השיקום איל"ן בקרית חיים, בהדרכתו של מאמן הנבחרת יעקב ביננסון, שמאמן גם את זוכה מדליית הזהב הראשונה איאד שלבי.

נשיא המדינה הרצוג, ראש הממשלה בנט ושר הספורט טרופר ברכו את מארק

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם מליאר: "מארק, זה כל כך מרגש. שום דבר לא יכול לעצור אותך. גם מדליית זהב וגם שיא עולם כחול-לבן. מאחל לאחיך וגם למאמן שלך יעקב ביננסון מדליות בהמשך המשחקים. כל הכבוד!"

ראש הממשלה בנט צייץ לאחר המשחה: "מארק מליאר ואיאד שלבי – אלופי העולם שלנו! בשם מדינת ישראל כולה אני מברך אתכם על הישג אדיר ושתי מדליות זהב, ועל שבירת שיא עולמי (!) של מליאר. הנבחרת הפראלימפית – אתם הנבחרת הכי מרגשת ומעוררת השראה בעולם, ההישגים הנפלאים שלכם הם רק בונוס".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "שיא עולמי אדיר למארק מליאר. מארק זכה במדליית זהב אדירה עם משחה מדהים וממלא שוב את כולנו בתחושת גאווה גדולה. עוד מדליית זהב לישראל ועוד ניצחון של כישרון ייחודי ורוח גדולה".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות