fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבצע חיסוני שפעת בשאיפה לילדים בכללית

השנה, בשל הצירוף של שפעת ומחלות חורף נוספות עם מגפת הקורונה, יש חשיבות רבה לחיסוני שפעת לילדים. החיסונים ניתנים בשאיפה ומתאימים למטופלים מגיל שנתיים ועד 49
חיסוני שפעת לילדים במרפאות כללית במחוז | צילום: דוברות כללית
חיסוני שפעת לילדים במרפאות כללית במחוז | צילום: דוברות כללית

כללית במחוז חיפה וגליל מערבי הצטיידה במלאי של חיסוני שפעת לילדים בשאיפה (פלומיסט) והחלה במבצע חיסוני ילדים, שחשיבותו כפולה ומכופלת עבורם ועבור המבוגרים בתקופת הקורונה. החיסון ניתן בחינם בכל מחלקות הילדים במרפאות כללית ברחבי המחוז.

לדברי ד"ר פרח חנא, מומחה למחלות זיהומיות במרכז בריאות הילד נהריה של כללית, מתן חיסוני שפעת לילדים חשוב מאד לבריאותם. תינוקות וילדים צעירים נוטים לפתח סיבוכים קשים לשפעת וכתוצאה מכך להזדקק לטיפול אנטיביוטי ואף להגיע לאשפוז, שלא לדבר על סיבוכים חמורים יותר. החיסון מפחית בעשרות אחוזים את התחלואה בילדים ואת האשפוזים בעקבותיה. כמו כן, לחיסון הילד חשיבות רבה בהגנה על בריאות הסביבה ובמניעת מעגל הידבקויות בקרב המבוגרים – הצוות המטפל, ההורים, הסבים והסבתות שהם בדרך כלל בקבוצת סיכון בשל גילם. מניעת ההידבקות מונעת גם הפסד ימי לימוד, נזק כלכלי להורים ואובדן ימי עבודה, ולכך משמעות יתרה בתקופה כה רגישה מבחינה כלכלית ותעסוקתית.

השנה, בשל הצירוף של שפעת ומחלות חורף נוספות עם מגפת הקורונה, לכיסוי החיסוני של הילדים חשיבות רבה עוד יותר, כי שילוב של שתי המחלות עלול להיות קטלני. על רקע מצב זה, הוחלט בכללית להצטייד בכמות גדולה של חיסוני פלומיסט. חיסונים אלה מתאימים לרוב המטופלים בגילאי שנתיים עד 49, כך שגם בתקופה זו, בשל החשש למחסור בחיסונים, הוחלט שהחיסון יינתן רק למי שזומן ונמצא בקבוצת סיכון גבוהה.

למי לא מתאים החיסון?

על פי נתונים מאירופה, החיסון בפלומיסט הביא לשיפור משמעותי בהיענות לחיסיון והעלה משמעותית את שיעור הילדים המתחסנים נגד שפעת. ד"ר פרח מדגיש, כי החיסון אינו מתאים לסובלים ממחלות דרכי נשימה חסימתית (כגון אסתמה) ולסובלים ממחלות הפוגעות במערכת החיסונית או החיים בסביבתם הקרובה של חולים אלה. כמו כן הוא אינו מתאים למי שיש לו שתל שבלולי באוזן או דליפה של נוזל חוט שדרה. בנוסף, יש לדחות את מתן החיסון לילדים עם נזלת קשה רק לאחר שיחלימו.

מנהלת הסיעוד של כללית במחוז רות ברוך, מסרה כי מיד עם קבלת מלאי חיסונים, שיגרה כללית הודעות להורי הילדים בקריאה לבוא ולחסן את ילדיהם. במקביל, מוזמנים גם הורים לתינוקות מגיל חצי שנה (רק אז מתחילים לחסן) ועד שנתיים ולילדים שמנועים רפואית מקבלת החיסון בשאיפה, לבוא ולקבל חיסון מותאם בעבורם שניתן בשתי מנות.

לשם מבצע חיסוני השפעת תגברה כללית את הצוות, במטרה לאפשר מתן החיסונים במהירות האפשרית וללא התקהלויות. "אני קוראת למי שבריאות ילדו והוריו חשובים להזדרז ולהביא אל ילדיו לחיסון שהשנה יותר מתמיד עשוי להציל חיים", אמרה ברוך.

 

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות