fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ליקויים תברואתיים הביאו לסגירת מחסן מזון

משרד הבריאות ערך ביקורות בעסק לשיווק מזון ושתייה במפרץ חיפה ומצא ליקויים תברואתיים שמהווים סכנה לבריאות הציבור
ביצים למאכל. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

לשכת הבריאות המחוזית חיפה של משרד הבריאות הוציאה צו הפסקה מינהלי למחסן הסחורה של חברת סולי ג'וס בע"מ מרחוב הפלס במפרץ חיפה. הצו כולל הפסקה מידית של ייצור, שיווק, הוצאת והכנסת סחורה או מוצרים כלשהם אל העסק ומחוץ לו וכל פעילות אחרת במסגרת המחסן.

חברת סולי ג'וס בע"מ היא ספקית מזון. היא משווקת מיצים טבעיים סחוטים, רכזים, פירות וירקות קפואים. כמו כן  היא מספקת ללקוחות מוצרי קונדיטוריה, פיצוחים, צ'יפסים ומטוגנים, בשרים, דגים, גבינות, גלידות, שימורים, רטבים, בצקים, פסטות ועוד. החברה פועלת כבר יותר מעשרים שנה.

צו ההפסקה הוצא בעקבות ביקורת של נציגי לשכת הבריאות המחוזית חיפה שמצאו ליקויים תברואתיים וניהוליים המהווים סכנה לבריאות הציבור. בין הליקויים שנרשמו: המצאות של מוצרי מזון שונים, בחלקם רגישים, על גבי מדפי העסק שסימון תאריכי התפוגה שלהם זויף. אי שיתוף פעולה והפרעה לעובדי משרד הבריאות שגרמו לכך שלא ניתן היה להשלים את הבקרה בכל אגפי העסק. בגין שני ליקויים אלו הוגשה תלונה למשטרה.

שיווק מוצרי מזון ממקורות לא מאושרים בכמות גדולה. לגבי מוצרים אלו הוצאו צווי תפיסה ועיכוב מכוח החוק, לפיהם על המוצרים להישאר במקום שבו הם נמצאו בזמן הביקורת עד לקבלת הוראה של משרד הבריאות.

פעילות העסק בניגוד למערכת בטיחות מזון. המצאות מוצרים פגי תוקף במחסן בכמות גדולה שחלקם הושמדו על ידי וטרינר אחראי במחוז ולחלקם הוצאו צווי תפיסה. אריזת מוצרים שלא אושרו ובניגוד למהות רישיון הייצור. הובלת מוצרים הדרושים קירור והקפאה ברכב ללא אמצעי קירור.

בעל החברה פירט בפני משרד הבריאות את הנסיבות האישיות, הכלכליות והמשפחתיות אותן עבר בשנה וחצי האחרונות אך במהלך השימוע לא ניתנו הסברים מספקים לרוב הליקויים שפורטו בהזמנה לשימוע. עוד נאמר נגדו כי ניכר שהוא מנהל את העסק ביודעין תוך הפרה של החוקים וההנחיות הקיימים ביחס למחסן מזון.

"מכלול הליקויים שנמצאו, חומרתם והעובדה שלא סופקו במהלך השימוע הסברים המניחים את הדעת לחלקם ומנגד ההסברים שניתנו אך הציגו תמונה שהעסק מתנהל ללא יד מכוונת, ללא בקרה ושליטה, בניגוד לדין וזאת ביודעין, כל אלו מהווים סכנה לבריאות הציבור" נכתב בצו הסגירה

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות