fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד קרית חיים פועל ללא סמכות

לאחר שתי הארכות הסתיימה תקופת כהונתו של ועד קרית חיים ומסמך של משרד הכלכלה מעלה כי כהונתו הסתיימה לפני כחודשיים אך הוא טרם הודיע על בחירות חדשות
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן

זה שבעה שבועות שוועד קרית חיים פועל על אף שכהונתו הסתיימה. כך מתברר ממסמך של משרד הכלכלה והתעשייה, האגף לאיגוד שיתופי. למרןת זאת, טרם הודיע הוועד על תאריך לבחירות חדשות.

קרית חיים הוקמה כרשות עצמאית ששטחה השתרע עד לצומת הצ'ק פוסט. היא סופחה לחיפה ובכך איבדה למעשה את עצמאותה המוניציפאלית והכלכלית. מאז ועד היום היא תלויה בעיריית חיפה בכל הנוגע לפיתוח העירוני.

הדבר המרכזי שנותר ברשות ועד הקריה הוא מפעל המים, והוועד מופקד על גביית תשלומי המים של תושבי השכונה. בעשור האחרון מתרבים הקולות הקוראים לניתוק קרית חיים מעיריית חיפה, אולם ספק שמהלך כזה ייצא אי פעם לפועל, שכן קשה לשער שעיריית חיפה תוותר על הכספים הרבים המגיעים לקופתה מתושבי השכונה ובעיקר מהתעשייה הענפה שנמצאת במפרץ חיפה.

אחת לארבע שנים נערכות בחירות בקרית חיים. כיום ישנם כ-19 אלף בעלי זכות בחירה. הם בוחרים את 71 חברי המורשון המייצגים את כל חברי הוועד. המורשון בוחר מועצה של 45 חברים, והמועצה בוחרת מתוכה תשעה חברי הנהלה הבוחרים את יו"ר הוועד ומנהלים את האגודה. עם זאת, בבחירות מצביעים מעט מאוד מהתושבים, כ-20 אחוזים בלבד, מתוך ידיעה שלוועד אין כמעט השפעה על המתרחש בקרית חיים ועיריית חיפה היא זו שמנהלת את העניינים.

על פי המסמך, בחודש אוגוסט 2020 הגיעה לסיומה תקופת כהונת המועצה והוועד, ארך בגלל הקורונה הוחלט להאריך את כהונתה עד חודש נובמבר. לאחר מכן הוחלט על הארכה נוספת של עוד שלושה חודשים. במסמך נכתב מפורשות כי כהונת המורשון תסתיים ביום 12/1/2021 וכהונת המועצה והוועד תסתיים ביום 21/2/2021". בסעיף 8 של המסמך נכתב במפורש "היה והנסיבות ישתנו לטובה ולא יהיו מגבלות כלשהן, בוודאי שנושא הבחירות יעלה לסדר היום והאגודה תצטרך לתכנן את הליך הבחירות".

עם זאת, מאז ועד רגע זה, לא נעשה דבר בוועד קרית חיים לתכנן את הבחירות שכן יש צורך בהכנה של 60 ימים מרגע ההודעה על הבחירות ועד יום הבחירות. בינתיים כבר נערכו בחירות לכנסת, שבהן הלוגיסטיקה הייתה הרבה יותר מסובכת ומורכבת מאשר העמדת שמונה עד עשר קלפיות ברחבי קרית חיים, אולם בוועד קרית חיים מעדיפים לא להעיר את העניין.

עו"ד רו"ח משה פרץ. צילום: דורון גולן

מי שאינו מוכן לעבור על כך לסדר היום הוא עו"ד רו"ח משה פרץ, שעומד בראש סיעה עצמאית, "לב לקרית חיים", שמתמודד על תפקיד יו"ר ועד קרית חיים. לדבריו, נכון לרגע זה אין להחלטות הוועד כל תוקף חוקי ואין לו שום זכות לקבל החלטות עבור הציבור בקרית חיים.

פרץ הוסיף כי בשנתיים האחרונות לא אושר תקציב הוועד, שעמד ב-2018 על כ-12 מיליון שקלים והוא דורש שההנהלה הקיימת תפסיק לאשר הוצאת כספים שלא לצורך שמירה על מוסדות האגודה והנכסים שלה. לדבריו, אין בעייה לוגיסטית לקיים את הבחירות בתוך שישים ימים ואין שום סיבה חוקית להמשיך ולעכב אותן. פרץ מסר כי במידה ולא תימסר הודעה בזמן הקרוב על מועד בחירות, הוא יפנה לערכאות משפטיות שיחייבו להוצי אותן לפועל.

מוועד קרית חיים לא נמסרה עד התייחסות לנושא והיא תפורסם לכשתתקבל.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות