fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התפרצות קורונה בבית אבות

בבית אבות בקרית ביאליק התגלתה התפרצות של קורונה. בקרית ים דורשים לערוך בדיקות דחופות במקבצי הדיור המוגן

בעקבות איתור מוקד תחלואה בקורונה בבית אבות בקרית ביאליק פנה הבוקר, רביעי, ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, במכתב דחוף לשר הבריאות יולי אדלשטיין. בדרישה לערוך סקירה ובדיקות דחופות בריכוזי הדיור המוגן בעיר.

בפניה מציין אבן צור כי קרית ים נחשבת לעיר עם הריכוז הגבוה ביותר של אוכלוסייה מבוגרת וכן שבעיר מתגוררים אלפי ניצולי שואה וותיקי המלחמה בנאצים. הוא מבקש את קיום הבדיקות הדחופות כדי למנוע התפרצות של הקורנה בריכוזים אלה ובעיר בכלל. במקביל פועל אבן צור גם מול פיקוד העורף כדי לגייס אותו לקידום הנושא. יצויין כי בקרית ים יש שמונה ריכוזים של דיור מוגן לקשישים.

התפרצות של נגיף הקורונה אותרה בבית האבות בן יהודה בשכונת ביאליק דרום בקרית ביאליק ועד כה ידוע על לפחות שישה מדיירי בית האבות שנימצאו חיוביים לנגיף הקורונה והם מאושפזים במחלקת כתר (קורונה) בבית החולים רמב"ם ומצבם טוב.

מבית האבות בן יהודה נמסר כי זהו המקרה הראשון מזה ארבעה חודשים שהתגלה לאחר פינוי של דייר בגיל 80+ עם חום לבדיקות בבית החולים כרמל. לאחר שאובחן שם כחולה קורונה, הוא הועבר לטיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה. "עוד בטרם קיבלנו את המידע הזמנו בדיקות יזומות לכלל דיירי המחלקה בהן נמצאו עוד ארבה דיירים עם תסמיני חום. אלה הועברו ישירות לביה"ח רמב"ם, שם אובחנו כחולי קורונה. יצויין שזהו סבב שלישי של בדיקות בגל הקורונה האחרון שאנחנו מזמינים, כאשר שני הסבבים הראשונים נמצאו נקיים לחלוטין.

בעקבות ממצאים אלה, דיווחנו ביוזמתנו לחמ"ל קורונה בראשות פרופ' נמרוד מימון כי אנו מבקשים בדיקות מיידיות לקורונה לכלל 169 הדיירים ו-147 אנשי הצוות של בית האבות. בדיקות אלה נערכו על ידי אנשי מד"א, ואנו מחכים לתוצאות. בינתיים כל בית האבות נכנס לבידוד, וקיימת הפרדה מוחלטת בין המחלקות ואנשי הצוות. כפי שהקפדנו עד כה, כל אנשי הצוות שלנו במיגון מלא, כנדרש ע"פ הנחיות משרד הבריאות.

לצערנו, המידע אודות הדיירים שלנו בבית החולים לא נמסר אלינו ישירות אלא דרך הגריאטר המחוזי, בשל נהלים פנימיים של משרד הבריאות. בינתיים, אנשי הצוות ממשיכים לטפל באופן מסור ומקצועי בכל דייר, בהתאם לפרוטוקול הטיפול הפרטני שלו ובפיקוח רפואי צמוד. עדכון על מצב הדיירים נמסר באופן רציף ושוטף לרופא ולגריאטר המחוזי, וכן לחמ"ל קורונה בניהול פרופ' נמרוד מימון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות