fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש פיצוציות במוצקין שפועלות בשבת ועתה העירייה רוצה להכשיר את השרץ"

כוונת עיריית קרית מוצקין לאשר פתיחה של פיצוציות ובתי מרקחת בשבת עוררה תסיסה בציבור הדתי. "הם מנצלים לרעה את העובדה שאין נציגים של הציבור הדתי במועצת העיר"
המנכ"ל יריב גסר חלה בקורונה. עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן
עיריית קרית מוצקין | צילום: דורון גולן

תסיסה בקרב הציבור הדתי בקרית מוצקין בעקבות כוונת העירייה לאשר פתיחה של פיצוציות ובתי מרקחת בשבת בעיר, כפי שנחשף לראשונה ב"הד הקריות". מי שאמורים לאשר את פתיחת העסקים הם ראש העירייה חיים צורי ומנכ"ל העירייה יריב גסר.

נכון להיום, על פי חוק העזר העירוני של קרית מוצקין, אסור לפתוח בתי עסק בשבת, ותושבי העיר, המעוניינים לקנות מצרכים יומיומיים או תרופות, נאלצים לנסוע לרשויות השכנות, קרית חיים, למשל.

מחוות הדעת של הלשכה המשפטית עולה, כי לעירייה הגיעו פניות מכמה בעלי עסקים בעיר המעוניינים לפתוח את עסקיהם גם בשבת. על פי המלצת הלשכה המשפטית ניתן לאשר חריגה בחוק העזר העירוני ולאפשר פתיחת עסקים שממוקמים בצירים ראשיים או שממוקמים באזורים שאינם מפריעים לתושבים.

כל חברי מועצת העיר תמכו בהמלצה. יצוין, כי במועצת העיר הנוכחית אין ייצוג למפלגה דתית, לאחר שבבחירות האחרונות לרשויות המקומיות היה פיצול בין חברי המועצה הדתיים, ושום סיעה לא הצליחה להיכנס למועצת העיר.

חבר המועצה לשעבר, יו"ר הבית היהודי בקרית מוצקין, נחום מזוז, מסר, כי בעיר יש ממילא פיצוציות שעובדות בשבת וכן בתי מרקחת שפועלים לפי תורנות, מה שאומר שהם פועלים בניגוד לחוק העזר העירוני. מזוז: "עתה העירייה רוצה 'להכשיר את השרץ'. אם כך, אז בואו נפתח את כל העיר בשבת. גם מתנ"סים ומרכזי קניות. צעד כזה קורע את הציבור וגורם למתח מיותר ולא בריא בין הציבור הדתי לציבור החילוני. דווקא בתקופה הקשה הזו צריך לפעול למען איחוד ולא ליצור קרע".

גם חבר המועצה לשעבר ויו"ר תנועת לב בומה ברח"ד הביע את התנגדותו לפתיחת עסקים בשבת. "זו חוצפה", הוא אומר, "כבר היום יש עסקים שפתוחים בשבת וזה עובר בשתיקה. אין שום צורך לחפש מתחת לאדמה איך לחלל את השבת, והעובדה שמנצלים לרעה את העובדה שאין נציגים של הציבור הדתי במועצת העיר רק מוכיחה שראש העירייה אינו נציג של הציבור הדתי ואינו נציג אמיתי של המסורת היהודית".

מעיריית קרית מוצקין לא נמסרה התייחסות.

  • כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

    להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

    לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות