fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנה למותו של סלומון טקה ביום שידורים מיוחד

צוות ערוץ הטלוויזיה הישראלי-אתיופי IETV ליווה את בני משפחת טקה בשנה שחלפה. מנהל הערוץ: "אין לי ספק שהלהבה מתחת לפני השטח עלולה להתפרץ שוב"
סלומון טקה ז"ל | צילום: אורון טובי
סלומון טקה ז"ל | צילום: אורון טובי

שנה למותו של סלומון טקה. שבוע לאחר שהוחלט להנציח את סלומון טקה, 18, בחדר שנמצא במרכז המנהיגות והערכים בבית יציב בקרית חיים, עורך ערוץ הטלוויזיה הישראלי-אתיופי IETV, יום שידורים מיוחד שעוסק בהשלכות של האירוע. מחר, שלישי, תציין העדה האתיופית שנה למותו של טקה מירי של קצין משטרה.

המשפט נגד קצין המשטרה עדיין מתקיים בבית משפט השלום בחיפה. הוא מואשם בגרימת מותו של טקה. על פי חומר החקירה, קצין המשטרה חשד שטקה ואחרים סחטו קטין בגן ציבורי בקרית חיים. כשהקצין ניגש לברר לםשר הדבר, הוא הותקף באבנים, וכשחש בסכנת חיים לו ולמשפחתו, ירה כדור אחד לכיוון הקרקע. נתז מהכדור חדר לגופו של טקה וגרם למותו.

בעקבות מותו של טקה פרצו הפגנות אלימות בכל רחבי הארץ שגרמו לנזק של מיליוני שקלים. המפגינים טענו לאפליית בני העדה ושיטור יתר נגדם.

קצין המשטרה ומשפחתו נמצאים בדירת מסתור תחת הגנה משטרתית בעקבות איומים על חייו.

מחאת בני העדה האתיופית בקיץ בשנה שעברה | צילום: דורון גולן

יחסי קהילה-משטרה

ביום השידורים המיוחד יהיה תיעוד של השנה שחלפה על בני משפחת טקה. צוות הערוץ ליווה את בני המשפחה בשנה האחרונה. כמו כן יתקיימו מספר פאנלים שיעסקו בסוגיות כמו היחסים בין הקהילה למשטרה, השתלבות בני העדה באוכלוסייה והאם יש קו מקשר בין המהומות בארצות הברית למה שהתרחש בישראל לפני שנה.

מנהל הערוץ והפעיל החברתי, פסיל לגסה: "מה שהתרחש לפני שנה היווה נקודת מפנה חשובה עבור הצעירים בעדה. התסכול שהצטבר פרץ החוצה, ובעיות שליוו את בני העדה צפו מעל פני השטח. יחד עם זאת, גם היום רבים מרגישים שעדיין לא ניתן מענה מספיק ולכן אין לי ספק שהלהבה מתחת לפני השטח עלולה להתפרץ שוב. רק על ידי שיח לצד עשייה ממשלתית והתגייסות המערכת נוכל למנוע את התחושות הקשות שעדיין מקננות אצל רבים".

עוד נמסר, כי הערוץ בחר את היום הזה בעקבות התפרצות הרגשות של בני העדה שפרצה לאחר מותו של טקה וכי ההתייחסות ליום זה נוגעת בעיקר להשלכות של המקרה על בני העדה האתיופית, יחסה של החברה הישראלית והמשטרה לבני העדה.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות