fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המירוץ לזכרו של איתי סבן ז"ל

בסוף השבוע התקיים אירוע מירוץ ניווט עממי להעלאת המודעות ולגיוס תרומות למניעת דום לב בקרב צעירים לזכרו של איתי סבן ז"ל, באזור רמת הנדיב.
המירוץ של איתי סבן | צילום באדיבות דוברות רמב"ם
המירוץ של איתי סבן | צילום באדיבות דוברות רמב"ם

בסופשבוע זה התקיים אירוע מירוץ ניווט עממי להעלאת המודעות ולגיוס תרומות למניעת דום לב בקרב צעירים לזכרו של איתי סבן ז"ל, באזור רמת הנדיב.

איתי סבן ז”ל מקריית אתא, חלם להיות לוחם בגולני. כשהתגייס, אהב את השירות המשמעותי והמאתגר, אך בגיל 18 וחצי, הוא נפטר מדום לב פתאומי במהלך חופשה מהצבא.
האירוע, בו לקחו חלק מאות אנשים, התפרס על פני מספר מסלולים באורכים משתנים שבין קילומטר וחצי לארבעה, בהם נדרשו המשתתפים לנווט, לא לפני שהם עברו על פני מספר תחנות.

התחנות כללו הסברים והמלצות על ארח חיים בריא, מה שעשוי למנוע התקף לב ודום לב, כמו גם הסברים על הסיבות לדום לב בקרב ילדים ומבוגרים צעירים, שהם קבוצה של מחלות העלולות להיות תורשתיות במשפחה. בתחנה נוספת קבלו המשתתפים הסברים על אופן תפעול דיפיברילטור (מפעם) אוטומטי, מכשיר שנמצא היום במרבית המקומות הציבוריים שתפקידו להציל חיים במקרה של דום לב.

סמוך לנקודת היציאה לקטעי הניווט הוקמה התחנה לזכרו של איתי סבן ז"ל. בתחנה זו, בה נכחו חברים ובני משפחה רבים של איתי, בתחנה חולקו כובעים וחולצות עליהן נכתב "איתי לנצח", הוקרן סרט לזכרו וחברים ששיתפו את המשתתפים בניווט בחוויות שצברו עם איתי ז"ל.

כל ההכנסות מהאירוע הוקדשו לחקר ומניעה של דום לב בצעירים המתבצע במרפאה להפרעות קצב תורשתיות במערך הקרדיולוגי בקריה הרפואית רמב"ם. מדובר במרפאה ייחודית מסוגה בארץ, המתמחה בקבוצה חשובה מאוד של מחלות העלולות לגרום לאי ספיקת לב ודום לב בקרב ילדים ומבוגרים צעירים. המרפאה, המנוהלת ע"י הקרדיולוגית ד"ר מירי בליך, משלבת בירור לבבי מעמיק ויסודי הכולל בדיקות ללב ואבחון גנטי של הבעיה הלבבית התורשתית. לאבחון הגנטי יש חשיבות עצומה: בין אם מדובר באבחנה של הבעיה הלבבית כולל מציאת הסיבה לדום לב בבן משפחה, בהערכת הסיכון העתידי לדום לב בקרב החולה ובני משפחתו וכך בבחירת הטיפול המיטבי לכל חולה שמטרתו מניעה של דום לב והצלת חיים.

האבחון הגנטי מאפשר הבנה וחקר של המנגנון הגורם למחלה וכך מהווה פתח למציאת דרכי טיפול חדשות.
אירוע הניווט התקיים בשיתוף איגוד הניווט הישראלי, ליגת התנין המנווט, הפורם האזורי חיים לנחל תנינים, מועצה אזורית אלונה, מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה והמרפאה להפרעות קצב תורשתיות במערך הקרדיולגי ברמב"ם.

המירוץ של איתי סבן | צילום באדיבות דוברות רמב"ם
המירוץ של איתי סבן | צילום באדיבות דוברות רמב"ם

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות