fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחאה החדשה: חולים מתבוססים בזפת ומחוברים למוטות אינפוזיה עם נפט

רגע לפני הכרעה היסטורית של הוועדה לעתיד מפרץ חיפה, פעילי ארגון מגמה ירוקה פתחו הבוקר שבוע של מחאות והפגינו מול בתיהם של שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר האוצר ישראל כץ
ההפגנה של פעילי ארגון מגמה ירוקה מול ביתו של השר כץ | צילום: מגמה ירוקה
ההפגנה של פעילי ארגון מגמה ירוקה מול ביתו של השר כץ | צילום: מגמה ירוקה

פעילי ארגון מגמה ירוקה הגיעו הבוקר, שני, עד לפתח בתיהם של שר האנרגיה יובל שטייניץ במבשרת ציון ושל שר האוצר ישראל כץ בכפר אחים, ובכך נתנו את האות לפתיחת שבוע של מחאה על עתיד מפרץ חיפה. ברקע: עבודתה של ועדת המנכ"לים הבין-משרדית, שאמורה להכריע בזמן הקרוב מה יעלה בגורל המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה.

ההפגנה הבוקר מול ביתו של השר שטייניץ | צילום: מגמה ירוקה
ההפגנה הבוקר מול ביתו של השר שטייניץ | צילום: מגמה ירוקה

תושבי השכונות, שבהן מתגוררים השרים, התעוררו הבוקר לתוך השכמה רועשת. פעילי ארגון מגמה ירוקה ערכו במקום מיצג של חולים המתבוססים בזפת ומחוברים למוטות אינפוזיה מטפטפי נפט, המדמים, לדברי הפעילים, את החולי והמוות שפשט בקרב תושבי חיפה והקריות עקב זיהום המפעלים במפרץ חיפה. הפעילים הניפו כרזות, בהן הטילו את האחריות לבריאות תושבי האזור ולסגירת המפעילים בידיהם של השרים שטייניץ וכץ.

ממגמה ירוקה נמסר, כי בכל יום השבוע יתקיימו פעולות מחאה אגרסיביות – הפגנות ענק ופעולות גרילה במוקדים שונים, כך שמקבלי ההחלטות לא יוכלו להישאר אדישים.

בימים הקרובים תתקיים סדרת פגישות מכריעות של מנכ"לי משרדי הממשלה השונים, החברים בוועדה הבין-משרדית, שיגישו את מסקנותיהם לממשלה בתוך מספר שבועות. לקראת סוף החודש, תיערך פגישה שתקבע את המשך דרכה של הוועדה והמסקנות שיגובשו.

"לא נבחל באמצעים"

מארגון מגמה ירוקה נמסר: "מול מכבש הלחצים שמפעילים הטייקונים לסיכול ההחלטה לפינוי המפעלים המזהמים, מתייצבים האקטיביסטים – פעילים שמקדישים לנושא את כל זמנם, חלקם לאחר שחוו את נזקי המפעלים המזהמים על בשרם. הדרישה מממשלת ישראל – לא להיכנע ללחצי הטייקונים ולקבל החלטה לאמץ את תוכנית 'מפרץ החדשנות' של רשות מקרקעי ישראל להבראת מפרץ חיפה".

מיצג המתים. ההפגנה הבוקר | צילום: מגמה ירוקה
מיצג המתים. ההפגנה הבוקר | צילום: מגמה ירוקה

מנהלת תחום מפרץ חיפה ממגמה ירוקה, מרים פראנק: "היום פתחנו שבוע של מחאה, שבו לא נבחל באמצעים לעורר את כל תושבי ישראל, אל מול אחד מצומתי ההחלטות המכריעים על הכיוון אליו צועדת המדינה. פינוי התעשייה הפטרוכימית הוא צו השעה. הזיהום הרג אותנו מספיק, ואנו כאן למנוע חולי נוסף מעוד מאות אלפי ישראלים. אימוץ תוכנית 'מפרץ החדשנות' שהוכחה כברת ביצוע תוביל לניקוי הקרקעות ולפיתוח אורבני שיביא לאזור בשורה חדשה בתחומי התיירות, המסחר והתעסוקה. אנו לא נשקוט עד שבריאות התושבים תעמוד לפני הכל. לאחר שנים שהממשלה הפקירה את התושבים לידי הטייקונים, הוכח שצדקנו לאורך כל הדרך. חייהם של תושבי מפרץ חיפה תלויים בהחלטתה של ועדת המנכ"לים. מוטלת עליהם החובה לקבל את ההחלטה הנכונה".

"סיסמאות מלפני 30 שנה"

מאיגוד הכימיה, פרמצבטיקה ואיכות הסביבה בהתאחדות התעשיינים נמסר בתגובה: "כדאי שהארגונים הירוקים יקראו את דוחות המשרד להגנת הסביבה ויפסיקו לדקלם סיסמאות מלפני 30 שנה. סגירת חברות התעשייה במפרץ חיפה לא רק תביא לפיטורים המוניים, אלא גם תגרום להחמרה משמעותית עוד יותר של זיהום האוויר במפרץ. לפי המשרד להגנת הסביבה, התחבורה הימית והיבשתית היא הגורם העיקרי לזיהום במפרץ ולא החברות שפועלות כיום לפי הסטנדרטים המחמירים ביותר שישנם. גם במשרד להגנת הסביבה מודים כי אם החברות ייסגרו, הזיהום בחיפה לא ייפתר״.

צפו: אינפוזיות עם נפט. המחאה של פעילי מגמה ירוקה, הבוקר, מול ביתו של השר יובל שטייניץ | צילום: מגמה ירוקה

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות