fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו מוטי איינס, מנכ"ל התזמורת הסימפונית חיפה

מוטי איינס, תושב קרית ביאליק, הלך היום, שבת, לעולמו, בן 65, לאחר הידרדרות ממושכת במצב בריאותו. הוא היה ממקימי הקונסרבטוריון העירוני של קרית ים
מוטי איינס ז"ל | צילום ארכיון
מוטי איינס ז"ל | צילום ארכיון

מוטי איינס, מנכ"ל התזמורת הסימפונית חיפה, תושב קרית ביאליק, הלך היום, שבת, לעולמו, בן 65, לאחר הידרדרות ממושכת במצב בריאותו. מוטי איינס היה ממקימי הקונסרבטוריון העירוני של קרית ים והוביל אותו במשך עשרות שנים להצלחות חסרות תקדים בתולדות העיר.

מעיריית קרית ים נמסר הערב: "מוטי איינס העמיד בעיר ובקריות דורות שלמים של נגנים מבריקים, שעשו חיל בארץ ובחו"ל. רבים מחניכיו גויסו לאורך השנים לשורות תזמורת צה"ל היוקרתית. הוא הצליח לגייס תרומות במיליוני שקלים למען הקונסרבטוריון וביסס את מעמדו כאחד ממוסדות המוזיקה היוקרתיים ביותר בישראל.

"בהנהגתו העמידה התזמורת העירונית של קרית ים את מליאת עצרת האו"ם על רגליה, כאשר ניגנה לראשונה בתולדות הארגון את ההמנון הלאומי 'התקווה' באולם המליאה. בעקבות הישגיו גויס איינס לשמש מנכ"ל התזמורת הסימפונית חיפה, ועשה חיל גם שם, תוך שהוא ממשיך לשמור על קשריו עם הקונסרבטוריון של קרית ים ומתגייס בכל הזדמנות לעזרת העיר".

החזון: להנגיש את הסימפונית לכל סוגי הקהלים

במסגרת תפקידו כמנכ"ל התזמורת הסימפונית חיפה, בן כיהן משנת 2008, היה איינס אחראי גם על תזמורת הביג בנד חיפה, האופרה חיפה ומקהלת בת שיר. בראיון ל"הד הקריות" במאי 2016 אמר איינס: "החזון שלנו הוא להנגיש את הסימפונית לכל סוגי הקהלים מחיפה צפונה ולהיות תזמורת חיפה והצפון. יש שתי נקודות חשובות – הקונצרטים לילדים, להם אנו מייחסים חשיבות מהדרגה הראשונה בהשקעה בחינוך המוזיקלי לילדים הצעירים; הנקודה השנייה היא אופרת חיפה, אליה אנו עומדים להביא אמנים מהשורה הראשונה בעולם. הסימפונית דאגה ותמשיך לדאוג להביא לחיפה את מיטב האמנים בעולם במחיר שווה לכל כיס".

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי מסר: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של מוטי בטרם עת. אדם מוכשר, חובב תרבות, איש מוזיקה ויוצר. תנחומיי לדליה, רעייתו, ולבני המשפחה".

מעיריית חיפה נמסר: "ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם וצוות העירייה מצטערים על מותו בטרם עת של מנכ"ל התזמורת הסימפונית של חיפה, מוטי איינס.
מוטי ניהל את התזמורת בעשור האחרון והוביל אותה לשורה של הישגים מקצועיים, ביניהם ברמת הביג בנד חיפה, האופרה חיפה וקידום בני נוער להשכלה קלאסית בשיתוף בית הספר למוזיקה של ביט.

עינת קליש רותם: "בשם עיריית חיפה, אני משתתפת בצער הרעיה דליה וילדיהם, על מותו בטרם עת של מוטי איינס ז"ל. שלא תדעו עוד צער" .

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות