fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נעצרו 16 חשודים בהונאת קשישים באמצעות הסלולרי

היחידה המרכזית במחוז חוף חשפה פרשת הונאה רחבת היקף של הוצאת כספים במרמה במאות אלפי שקלים. החשודים יובאו היום לדיון בבקשה להארכת מעצרם
טלפון סלולרי | צילום: פיקסאביי

הותר לפרסום: המשטרה עצרה היום, שלישי, לפנות בוקר בתום חקירה סמויה, 16 חשודים המעורבים על פי החשד בפרשייה של הונאת קשישים בהיקף של יותר מחצי מיליון שקלים באמצעות הטלפוניים הסלולריים.

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה במחלק הסייבר בחשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים. על פי החשד מדובר בחבורה המונה 16 מעורבים מכל רחבי הארץ, שפעלו באופן שיטתי לאורך תקופה ארוכה תחת ניהול מאורגן של בני זוג מקרית טבעון בשנות ה-40 לחייהם.

החקירה הובילה לחשד כי הקבוצה הוציאה במרמה כסף רב מעשרות קורבנות, על ידי השתלטות על מנויי הטלפון הסלולרי שלהם בשיטה מתוחכמת וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כך שהצליחו למשוך כסף או להעביר כספים אל חשבונות אחרים.

החקירה החלה לפני מספר חודשים, כאשר יחידת הסייבר ביחידה המרכזית ניתחה תלונות של אזרחים וזיהתה שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ. עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון, התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים.

המשטרה פתחה בחקירה סמויה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לרבות סיוע יחידת מס"א (מרכז סייבר ארצי) בלהב 433 , כאשר כל אלה חשפו מספר רב של מעורבים ובראשם, זוג תושבי קרית טבעון.

הונאה בהתאם לתקופת הקורונה

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה, כי החבורה בחרה לבצע את ההונאות באופן ייחודי בהתאם לתקופת הקורונה, בדגש על תקופות הסגר בהן הקורבנות, בעיקר הקשישים, לא יצאו את ביתם ולא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא לא יכלו לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם, דבר שאפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה באין מפריע.

הבוקר עברה החקירה לשלב הגלוי, כאשר בלשי היחידה המרכזית חוף עצרו  16 חשודים בכל רחבי הארץ. בבתיהם בוצע חיפוש ונתפסו מחשבים, התקני אחסון דיגיטאליים וממצאים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה.

המשטרה מבקשת מאזרחים שחושדים כי נפלו קורבן באותה השיטה ושבחשבונות הבנק שבבעלותם בוצעו פעולות פיננסיות חשודות, להגיש תלונה.

בכוונת המשטרה, בהתאם לממצאים וצרכי החקירה , להביא את החשודים עוד היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום עכו.

מההמשטרה נמסר, כי מדובר בפרשייה מורכבת שחשפה שיטת הונאה מתוחכמת, תוך ניצול מכוער של מצוקת אזרחים בעת הזו, ובכוונת המשטרה למצות עם המעורבים את מלוא חומרת הדין.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות