fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגש כתב אישום נגד חמישה אחים בבית החולים אלישע בחיפה

יחד עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים של הנאשמים
בית חולים אילוסטרציה פאנתרמדיה
צילום אילוסטרציה

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) באמצעות עו"ד שרון איל, לבית המשפט המחוזי בחיפה, כתב אישום נגד חמישה אחים מוסמכים עובדי כוח עזר בבית החולים הפרטי אלישע בחיפה במחלקת פגועי ראש בגין התעללות בחסר ישע. שניים מהנאשמים הם תושב קרית ים בן 37 ותושב קרית אתא בן 60.

הנאשמים הם עובדי כוח עזר בבית החולים אלישע במחלקת פגועי ראש, בה מאושפזים מטופלים שנמצאים במצב של "צמח" ומחוסרי הכרה ואינם יכולים לדאוג לצורכי מחייתם ובריאותם. על פי החוק הם מוגדרים כחסרי ישע.

בכתב האישום הודגש כי הנאשמים אינם בעלי הכשרה של אחים מוסמכים, ותפקידם הינו של כוח עזר בלבד. עבודתם כללה טיפול במטופלים, העברתם לכיסאות והובלתם למקלחת, רחצת המטופלים, החלפת חיתולים, החלפת שקיות שתן, בדיקת חום, לחץ דם, העברתם לטיפולי פיזיותרפיה ושינוי תנוחה למניעת פצעי לחץ, שעל פי הנחיות משרד הבריאות יש לבצע בצוות ואסור לבצע לבד.

על פי עובדות כתב האישום, בתחילת חודש אוקטובר נכנס אחד הנאשם מקרית ים לחדר בו שכבה מטופלת במצב צמח בת 23. הנאשם שינה את תנוחתה לבדו, למרות ההנחיות, על ידי כך שעמד מאחורי מיטתה, תפס בסנטרה ובצווארה ומשך את ראשה בכוח רב מצווארה, וכך הזיז את גופה במעלה המיטה. בהמשך הטיפול, דחף הנאשם בכוח בסנטרה בידו האחת ואחז בשיערה בידו השנייה, וכך שינה את תנוחת ראשה על הכרית. לאחר מכן, כשלוש פעמים נוספות, כאשר ביקש להזיז את ראשה לצורך ביצוע פעולות שונות, אחז בשיערה והרים את ראשה על ידי משיכת השיער בכוח. בהמשך הלילה, חזר הנאשם לחדרה ובמהלך טיפול משך את שערו ראשה בחוזקה לאחור, כדי להצמיד את ראשה למיטה. לאחר מכן הוציא את צינורית השאיבה מצווארה והכניס אותה לגרונה בדחיפות חזקות.

בכתב האישום נטען כי במעשים אלה, עשה הנאשם מעשי התעללות גופנית ונפשית במטופלת חסרת ישע בהיותו אחראי עליה. הוא הואשם בעבירה של התעללות בחסר ישע.

על פי האישום המיוחס לנאשם מקרית אתא, בתחילת החודש נכנס לחדר וטיפל במטופלת ששכבה על גבה במיטה. כשהבחין שידה ממוקמת מתחת לחולצתה, והיא עלולה לגעת בצינור ההזנה, הוציא בכוח את ידה מתחת לחולצתה והניח אותה בחוזקה לצד גופה השמאלי. בהמשך, כפי שמתואר בכתב האישום, לקח הנאשם בחוזקה את שתי ידיה של המטופלת , הניח אותן זו על גבי זו בצד ימין של ראשה והניח את מרפקו על ידיה תוך שימוש בכוח רב . לאחר מכן נתן הנאשם מכה עם ידו הימנית בזרוע שמאל שלה.

עוד מתואר בכתב האישום כי הנאשם שילב את ידיה של המטופלת בחוזקה על החזה שלה ודחף אותן בכוח לעבר גופה. כך עשה שלוש פעמים ללא כל הצדקה רפואית, תוך שימוש בכוח כלפי גופה. בהמשך אותה לילה, נכנס שוב הנאשם לחדר המטופלת והבחין כי שוב ידה הימנית נמצאת מתחת לחולצתה. בכתב האישום נטען כי הוא הוציא את ידה מתחת לחולצה, ונתן לה בידו הקפוצה אגרוף חזק בידה הימנית. גם הוא מואשם בעבירה של התעללות בחסר ישע.

הפרשה נחשפה לאחר שבני משפחה של אחת המטופלות הבחינו בסימנים כחולים על גופה והחליטו להציב בחדרה מצלמות נסתרות. לאחר מספר ימים צפו בסרטים והזדעזעו מהמראות.

יחד עם הגשת כתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים של הנאשמים.

בית חולים אילוסטרציה פאנתרמדיה
צילום אילוסטרציה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות