fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגבלות חדשות למחלת הקורונה – איך החלטות מתקבלות במערכת הבריאות?  

כאשר התפשטות המגפה גדלה, כל יום נוספות הנחיות ותקנות חדשות של מנהל מערכות בריאות שעוד נתון לשינויים ככל הרחבת התפשטותו של הנגיף.
הגבלות חדשות למחלת הקורונה תמונה : pexels

ניהול המערך כנגד מחלת הקורונה הפך למלחמה עולמית עקב התפשטות הנגיף בעולם. מנהל מערכות בריאות בארץ נקט בצעדים משמעותיים כדי להפחית את מספר הנדבקים. המאמר יסקור את קבלת ההחלטות ואסטרטגיות הפעולה שנוקט מערך זה.

הסיבות להופעת הנגיף

נגיף הקורונה התפרץ לראשונה במחוז חוביי בסין בעיר ווהאן, בשוק הדגים המקומי. הנגיף שצורתו כתר ומכאן שמו בלועזית, הוא וירוס שעובר מבעלי חיים לאדם כמוטציה וגורם להדבקה מהירה והמונית בקצב מסחרר. הנגיף למעשה מועבר מאדם לאדם כאשר הוא חשוף לתופעות של מגע במשטחים שונים ובאנשים אחרים ורסיסי טיפות (התעטשויות ושיעול). יש לציין שאדם המעביר את הנגיף הוא חולה עם סימפטומים של שפעת רגילה וחולים שלא פיתחו תסמינים של שפעת (חום, שיעול, הצטננות, קוצר נשימה), אך נבדקו ונמצאו כנשאים, עליהם לשהות בבידוד של שבועיים. עוד שוהים בבידוד אנשים שחזרו מחו"ל או כאלו שהיו בקרבת חולי קורונה. בנוסף, מי שחולה בקורונה יכול לפתח דלקת ריאות ואי ספיקה נשימתית. חולים כאלו יש לאשפז בהשגחה כי ייתכן ויזדקקו למכשירי הנשמה.

 

מנהל מערכות בריאות בארץ נערך לאשפוז מקיף

בשל העובדה שהמחלה מדבקת בקצב מהיר ובאופן המוני, משרד הבריאות נערך להתמודדות עם המחלה בחזית למען אזרחי המדינה. התנהלות זו למעשה היא תכנית חירום אסטרטגית של כול המערך הבריאותי הכולל את: מד"א, בתי החולים, קופות החולים, צוותים רפואיים, ציוד מיגון, ציוד מכונות הנשמה, ערכות בדיקה לגילוי הנגיף, חיטוי ושמירה על ההיגיינה ועוד. בנוסף, הוציא משרד הבריאות הנחיות מאוד ברורות לציבור לשמירה על ההיגיינה הכוללות שטיפת ידיים מסיבית בסבון ובמים, שמירה על מרחק של 2 מטר מאדם לאדם, התעטשות למרפק והימנעות ממגע של אדם אחר. כאשר התפשטות המגפה גדלה, כל יום נוספות הנחיות ותקנות חדשות של מנהל מערכות בריאות שעוד נתון לשינויים ככל הרחבת התפשטותו של הנגיף.

 

התקנות לשעת חירום – כבר לא בגדר המלצה!

התקנות הנכונות ליום כתיבת המאמר הן למעשה איסורים שאותם יאכפו בקנסות. האיסור הראשון הוא אי יציאה למרחב הציבורי למעט למקום עבודה במידה והינו חיוני, טיפול רפואי, קניית מצרכים או תרופות, עזרה קצרה למבוגר מהמשפחה, טקס דתי, הפגנה ויציאה קצרה לפעילות ספורט. מי שמוכרח לצאת מסיבות אלו חייב לשמור מרחק של 2 מטר מהזולת. בנוסף יש איסור מוחלט לפתיחת עסקים ומוקדי בילוי ותיירות. כמו כן, אדם המפר בידוד או אדם המארגן התקהלות יקבלו מאסר או קנס גבוה. כל ההנחיות והאיסורים שלמעשה פוגעים בדמוקרטיה הם לטובת הציבור. החלטות אלו התקבלו על ידי חוקרים וטובי המומחים בתחום הבריאות בעלי תארים במנהל עסקים של מנהל מערכות בריאות ושר הבריאות שמבססים את החלטותיהם על ראיות ונתונים עולמיים סטטיסטיים, מחקר וניסוי שנעשו וממשיכים להיעשות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות