fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דריכות במערכת הפוליטית בקרית מוצקין

עדי שטרנברג, מי שנחשב מקורבו של ראש העירייה ופעיל פוליטי בולט גם בפוליטיקה הארצית, חזר לקרית מוצקין לצידו של חיים צורי
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן

לפני כשבועיים הגיע עדי שטרנברג, 56, למשרד הפנים בקרית מוצקין והחליף את כתובת מגוריו לקרית מוצקין. שטרנברג התגורר בשנים האחרונות ברמלה, שם כיהן כחבר מועצת עיר. לפני כשנתיים מונה לתפקיד מנכ"ל איגוד ערים ביוב חיפה שאחראי על הטיפול בשפכים של מטרופולין חיפה ושל ערים וישובים סמוכים.

על פי המידע שהגיע להד הקריות, ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי, נפגש עם שטרנברג כמה פעמים ובין השניים התנהלו שיחות על חזרתו של שטרנברג לקרית מוצקין. הדבר מתחבר למידע שפורסם בשבוע שעבר על כך שצורי מחפש מי שיעמוד בראש העירייה עם פרישתו מהחיים הפוליטיים, ככל הנראה לאחר עוד קדנציה אחת. צורי רוצה מישהו שהוא יכול לסמוך עליו ויש לו היכרות עמוקה איתו.

עדי שטרנברג. צילום: יח"צ

בשבוע שעבר שלח יו"ר האופוזיציה העירונית ויו"ר סיעת רוח חדשה במוצקין, ציקי אבישר, מכתב פתוח לכל חברי מועצת העיר שבו הוא מספר על הפגישה שנערכה בינו לבין צורי באמצעות מתווך. במכתבו סיפר אבישר כי צורי הציע לו לחבור לקואליציה בתמורה לתפקיד סגן ראש עירייה בשכר וכן הבטיח לו שלאחר שיפרוש, יתמוך באבישר לראשות העירייה. זאת, כדי שאבישר יעלה הצעה להנצחת שמו של צורי בעודו מכהן כראש עירייה. בסביבתו של צורי הכחישו זאת שטענו שאבישר משקר.

השבוע נודע שלאחר שצורי ושטרנברג נפגשו הסכים שטרנברג לחזור לקרית מוצקין. גורמים פוליטיים טוענים כי חזרתו של שטרנברג נועדה למצב אותו כמי שיהיה מועמד מטעם צורי להתמודד על ראשות העירייה עם פרישתו של צורי. שטרנברג מעורה היטב בפעילות פוליטית מקומית וארצית מזה שנים רבות ובין השאר מונה למנכ"ל מפלגת קדימה כשאהוד אולמרט היה ראש הממשלה. הוא נחשב גם למקורבו של השר חיים רמון, אחד הפליטיקאים המשופשפים ביותר וגם שימש בעבר כמנכ"ל "המרכז להעצמת האזרח".

הערב, רביעי, אמורה להתקיים ישיבת מועצת עיר ועבור צורי זו הזדמנות להודיע פומבית על חזרתו של שטרנברג, במתכונת כלשהי, לצידו של צורי. עם זאת, גורמים מטעמו של שטרנברג מנסים להרגיע את הרוחות בהסבר כי שטרנברג אומנם חזר לקרית מוצקין, אך לא ידוע לו על תוכניות כלשהן לשלבו במפה הפוליטית הבכירה כיורשו של צורי, אלא לעמוד לצידו ולסייע בכל שיתבקש.

שטרנברג מסר כי החליט לחזור לקרית מוצקין בגלל עומס העבודה הרב שמוטל ודרישותת הניהול השוטף של האיגוד. "במסגרת תפקידי אני מקיים מפגשים שוטפים עם כל ראשי הרשויות, לצורך הפיקוח והבקרה בנושאי התשתיות האזוריות. במסגרת מפגשים מקצועיים אלו, שוחחתי בזמן האחרון, גם עם ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, שהציע לי, לתרום מניסיוני הניהולי והציבורי הרחב, כדי לסייע לו בעיר, ככל שיצטרך. צורי הוא מראשי הערים המוערכים והטובים ביותר, המשרתים היום, במערכת הציבורית והמוניציפאלית בישראל, ואין לי ספק שהוא ימשיך לשרת את תושבי קרית מוצקין, עוד שנים רבות, באותה היעילות והנחרצות המאפיינים אותו. ככל שירצה ויחליט, אני אשמח לסייע לו".

בהתייחסו לגבי "הכתרתו" ליורש של צורי, מסר שטרנברג: "מעולם לא שמעתי על הסיפור הזה. יתרה מכך, ניהול עיר איננו עניין של יורשים, אלא עניין של ניסיון, יכולת ניהול ואידאולוגיה חסרת פשרות של שירות למען התושבים".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות