fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחר: ערב התרמה לנפגעות תקיפה מינית

יו"ר הוועד המנהל של מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בחיפה והצפון, עו"ד יהודית הוכהויזר: "תפקידנו הוא לתמוך בנשים מתחילת הדרך, ליצור אמון מתמשך, לשקם את חייהן שנהרסו בבת אחת"
נערה מותקפת ( צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה)
נערה מותקפת ( צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה)
עו"ד יהודית הוכהויזר
עו"ד יהודית הוכהויזר (צילום: אושרי כהן, מאצ'פוינט)

מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בחיפה והצפון יקיים ביום שני הקרוב, 16 בחודש, ערב התרמה למען המרכז. בערב יופיע גורי אלפי. יו"ר הוועד המנהל שלמהמרכז היא עו"ד יהודית הוכהויזר, העוסקת בתחום דיני משפחה ומתנדבת במרכז במשך חמש שנים. "כשהגעתי למרכז נשאבתי פנימה. זו עבודה שיש בה שליחות. המרכז פועל שבעה ימים בשבוע, וכל יום נחשפים לעשרות מקרים של נשים שמעיזות להתלונן על תקיפה מינית. תפקידנו הוא לתמוך בנשים מתחילת הדרך, ליצור אמון מתמשך, לשקם את חייהן שנהרסו בבת אחת. למרכז פונות גם נשים שהדחיקו שנים של התעללות או תקיפות מיניות ובבת אחת זה פורץ מהן החוצה והן מעיזות להתקשר ולקבל סיוע.

"אני רואה אותן בעיניים שלי, השיער מצטמרר מהזוועות שעברו, ואז אני מבינה כמה העבודה שאני עושה חשובה. כל מתנדבת במרכז עוברת קורס מיוחד של חצי שנה, כי ההתמודדות היא לא פשוטה. צריך לפתח חוסן רגשי על מנת לעזור ולתת כלים בסיטואציה".

עו"ד הוכהויזר לא תשכח מקרה קשה של צעירה מבית חרדי שעברה אונס אכזרי על ידי קבוצת נערים. היא טיפלה בה ולימים שמעה שחוותה אונס שוב. "קשה להכיל, אבל אנחנו שם, עונות לטלפונים, משמשות אוזן קשבת. נשים ונערות אומרות שיורדת להן אבן מהלב אחרי שהן מתקשרות אלינו. אני יכולה להעיד שיש עלייה של 20 אחוז במספר הנשים שמוכנות להתלונן על פגיעות מיניות, וזה סימן חיובי לחברה שלנו. זה לא שיש יותר מקרים, אלא פשוט הנשים מעיזות יותר להתלונן. זה לא פשוט להתלונן במשטרה, ובדרך כלל אלו אירועים שלא ניתן לשחזר כי פגיעות מיניות נעשות בחדרי חדרים. אין ספק שהתקשורת יותר פתוחה מאז פרשת הנשיא לשעבר משה קצב ויש שינוי משמעותי בגישה, לכן אנו עדים גם לפרשות אחרות שנחשפות בגופים אחרים.אנחנו רוצות ויכולות לתת יותר, מרכז הסיוע מתוקצב אבל זה לא מספיק. ערב ההתרמה הוא כדי שנוכל לעשות יותר למען החברה".

ערב ההתרמה השנתי, מרכז קריגר חיפה, 16.2, 20:00. לפרטים ורכישת כרטיסים, טל': 8361202- 052.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות