fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קנס של מאות אלפי שקלים לחברה ששרפה פסולת באופן פיראטי בקרית אתא

לחברה, א. ניר - פינוי פסולת, נשלחה דרישת תשלום של 367,840 שקל בשל מפגעי ריח שנגרמו משריפת פסולת בניגוד לחוק
שריפת פסולת פיראטית בקרית אתא | צילום: המשרד להגנת הסביבה
שריפת פסולת פיראטית בקרית אתא | צילום: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של מאות אלפי שקלים על אתר לסילוק פסולת בקרית אתא, לאחר שבוצעה בו שריפת פסולת פיראטית.

במסגרת פעולת פיקוח שביצעו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה וצוותי פיקוח ממחוז צפון של המשרד לאיתור שריפות פסולת בצפון הארץ, תועדו פסולת בוערת ועשן שהיתמר מתחנת מעבר ומיון פסולת יבשה של חברת א. ניר – פינוי פסולת באזור התעשייה קרית אתא. כמן כן תועדו מפגעי זיהום אוויר וריח שנגרמו משריפת הפסולת, בניגוד לחוק אוויר נקי, לאחר שבעלי האתר ומפעיליו לא פעלו באופן המתחייב על פי דין למניעת השריפה.

המשרד להגנת הסביבה שלח לחברה דרישת תשלום של 367,840 שקל. על העיצום הכספי חתום ד"ר צור גלין, מנהל אגף איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה.

בבעירה לא מבוקרת של פסולת, נפלטים חומרים שעלולים לגרום נזק לאוויר, למים, לקרקע ולצמחייה. מדובר בתרכובות אורגניות נדיפות שעלולות לזהם אף את מי התהום והנחלים. בשטח האתר נצפו פסולת אורגנית הכוללת פסולת ביתית, גזם, פגרים, פסולת עירונית וכן פסולת בניין המכילה אריזות פלסטיק וקרטונים.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "המשרד  להגנת הסביבה ממשיך לפעול בנחישות למיגור תופעת שריפת הפסולת הפיראטית. גם הפעם פעלנו בהליכים הרתעתיים מול אתרים לסילוק פסולת שפגעו באיכות החיים של התושבים".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי ימשיך באכיפה אינטנסיבית וישתמש בכל אמצעי האכיפה העומדים לרשותו כדי לשמור על הסביבה ולמנוע מפגעים מזהמים.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות