fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר צו הארנונה בקרית מוצקין

על פי הוראת משרד הפנים תעלה הארנונה בקרית מוצקין בשיעור של 1.92 אחוז. רשות מקומית שאינה מאשרת את צו הארנונה צפוייה לסנקציות של משרד הפנים
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן

מועצת העיר קרית מוצקין אישרה את צו הארנונה לשנת 2022 ועל פיו תעלה הארנונה בשיעור של 1.92 אחוז לעומת שנת 2021, על פי הוראות משרד הפנים.

על כל רשות מקומית לאשר מדי שנה את צו המסים בהתאם להוראות הדין שנקבעו באותה שנה. צו המסים כאמור הינו בבחינת חקיקת משנה, וככזה יש לו תוקף משפטי מחייב. בצו המסים נקבעים סוגי הנכסים השונים והתעריפים בשקלים חדשים למטר רבוע שיחולו על כל אחד מנכסים אלו וכן רשאית הרשות לקבוע אזורים שונים לחיוב בתחומה.

ארנונה היא מס שנתי המוטל על תושבי המדינה המחזיקים בנכס ונגבה על ידי הרשות המקומית ומטרתה לממן את הפעילויות השונות של הרשות. על פי החוק, על הגבייה אחראית הרשות המקומית שבתחומהנמצא הנכס. הרשות המקומית רשאית לתת הנחה במיסי ארנונה בהתאם להוראות הדין, ביניהן: מבחן הכנסה, נכות ומעמד של אזרח ותיק, בנוסף לרשות המקומית הסמכות לפרישת תשלומים או מחיקת חובות ארנונה. רשות מקומית המעוניינת להעלות את תעריפי הארנונה מעבר להוראת משרד הפנים, נדרשת לקבל את אישור שרי הפנים והאוצר לשינוי צו המיסים.

בישיבה שלא מן המניין אישרה מועצת העיר קרית מוצקין את צו הארנונה וציינה כי בין השאר נכס שבעליו נפטר יהיה זכאי לפטור מארנונה לשישה חודשים בתנאי שאין בו שימוש. עוד החליטה מועצת העיר כי תשלום הארנונה עבור מכפילי חנייה ישונה ומהשנה הבאה יחוייבו מכפילי החנייה בתשלום עבור חנייה אחת במקום שתי חניות כפי שנעשה כעת.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות