fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הסתיימו העבודות לחידוש ושדרוג הצומת המרכזי בקרית ביאליק

כניסה חדשה לקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה
כניסה חדשה לקרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

הסתיימו העבודות להסדרת הכניסה לקרית ביאליק אשר משלימות את רצף השדרוג והחידוש טיילת בן גוריון ומהווים חלק בלתי נפרד ממנה.

בכניסה מתנוסס קיר בגובה ארבעה מטרים הכולל אלמנטים המסמלים אומנות ושירה. אותיות מתכת עם שמה של העיר נחרטו על גבי הקיר. בקדמת הקיר, על אבן שיש גרניט שחורה מוצב פסל ברונזה בדמות המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, שעל שמו קרויה העיר. הפסל בגובה 2.20 מטר, מעשה ידי האמן ד"ר אדי שניר, תושב העיר.

הכניסה הדקורטיבית החדישה, שתוכננה על ידי אדריכל הנוף, ד"ר אריאל טיבי, מוארת בלילה על ידי גופי תאורה מיוחדים שנתלו על הקיר ומדגישים את האלמנטים ארכיטקטוניים המיוחדים. הכניסה מתחברת לכיכר הפלמ"ח- בן גוריון והטיילת על ידי מייצג אדריכלי – שביל מעוטר בשירי חיים נחמן ביאליק. הפרויקט משלב בתוכו שיקום נופי, שתילת פרחים ומרבי דשא, סלילת שביל הולכי רגל בין עצי דקל קיימים ותאורה חדשה. החברה הכלכלית קרית ביאליק שהיא הזרועה הביצועית של העירייה ניהלה את העבודות, כאשר עלות הפרויקט נאמדת בכמיליון שקלים.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי: "פרויקט הסדרת הכניסה לעיר מצומת צבר השלים את התחדשות טיילת בן גוריון שבצענו לפני מספר שנים. לא בכדי בחרנו להתייחס לאלמנטים הקשורים למוסיקה ושירה שאף מופיעים בסמל העיר החדש בכניסה הראשית של הקריה הנושאת בכבוד את שמו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, אשר פסלו הוצב בגאון בצומת צבר. השקענו מחשבה רבה ביצירת רצף אדריכלי החל מהכניסה בצומת צבר דרך טיילת בן גוריון בואכה נחל הגדורה. חיים נחמן ביאליק שעל שירי הילדים הרבים שכתב גדלנו כולנו, מוביל את המבקרים למייצגים הפזורים לאורך הטיילת: עץ המשאלות, עץ המוצצים, מיצג הג'ירפות, פינות המשחקים ועוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות