fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הניידות יחכו לכם בעוקף קריות

בסיור עיתונאים שהתקיים השבוע גילה מנהל החברה המבצעת ארנון וולסקי, כי כביש עוקף קריות נבנה בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, לצורך בניית מפרצונים, שם יוצבו ניידות משטרה. המהירות המותרת תעמוד על 100 קמ"ש
עוקף קריות
עוקף קריות (צילום: נחום סגל)

אם חשבתם שתוכלו להרביץ נסיעה מהירה על כביש עוקף קריות, תחשבו שוב. בסיור עיתונאים שהתקיים השבוע על הכביש, גילה מנהל החברה המבצעת ארנון וולסקי, כי הכביש נבנה בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, לצורך בניית מפרצונים, שם יוצבו ניידות המשטרה שיצודו את עברייני התנועה הכבדים.

ביום חמישי הבא, שלושה ימים לפני ערב ראש השנה, יתקיים טקס פתיחת כביש עוקף קריות במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השבוע התקיים סיור עיתונאים בכביש. העיתונאים זכו לנסוע לראשונה בשלושת הקטעים הראשונים של הכביש, שמונה וחצי קילומטרים מצומת ההסתדרות ועד למחלף קרית ביאליק בסמוך לגבעת הרקפות.

היציאה לכביש עוקף קריות היא מכביש 22 ישירות לגשר ההסתדרות, גשר שנבנה מעל ציר ההסתדרות מבלי להפריע לתנועתו הזורמת. הגשר מוביל את הכביש לכיוון מזרח ואז מתיישר במקביל לכביש ההסתדרות.

עוקף קריות
הגשר מוביל לכיוון מזרח. עוקף קריות (צילום: נחום סגל)

"הכביש הזה הוא פרויקט חומש של החברה הלאומית לדרכים", אמר מנהל הפרויקט מחברת חפק יעקב גריאני. "מדובר במגה פרויקט משמעותי, שייחודו, בהשוואה לאחרים הוא שמדובר בכביש חדש לחלוטין. אין כמעט דברים כאלה בישראל. היה פה שטח מאוד קשה, ללא כביש קיים והיינו צריכים לפלס את הדרך בתשתיות, בחומרים מסוכנים ובקרקע מסובכת וקשה".

הכביש יוגדר כדרך פרברית מהירה, בה יוכלו לנסוע במהירות 100 קמ"ש, כשלאורך כל הדרך יהיה מחלוף מלא. "מדובר בפרויקט הנדסי מאתגר, שנבנה בתוך אזורים בנויים ומלא בקרקעות מאתגרות", אומר גריאני. "הכביש ייצור תנועה מהירה ויגרום לפיזור התנועה מכביש ההסתדרות. מי שיעלה על הכביש מכביש 22 מכיוון העיר התחתית, ימצא את עצמו נוסע נסיעה רצופה במהירות של 90 או 100 קמ"ש.

"גם פיזור התנועה בכביש ההסתדרות היא משמעותית ביותר, מאחר והרבה מאוד תכניות של מנהל מקרקעי ישראל מותאמות לכביש עוקף קריות ועד היום לא יצאו לפועל, כי הכביש לא היה. הכביש הופך לקטליזטור של צמחיה לכל האזור ולאחר שייפתח, יופשרו הרבה קרקעות באזור, שהיו תלויות בכביש".

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות