fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היא הייתה בת 18

טלי דולב מקרית ביאליק הייתה חיילת כשטבעה למוות בכנרת לפני 30 שנה, כשניסתה להציל חברה מטביעה. היא הותירה הורים ואחות. אחות נוספת נולדה לאחר מותה. טלי נטמנה בחלקה הצבאית בחיפה, לצד החברה אותה ניסתה להציל
‏טלי דולב ז"ל | צילום מתוך אלבום הזיכרון
‏טלי דולב ז"ל | צילום מתוך אלבום הזיכרון

אתמול, שני בערב, יממה לפני שצפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה מפלחת את השקט המצמרר, סלון ביתם של נורית ואהרון דולב בקרית ביאליק. שתי תלמידות מאורט ביאליק, אוריה מסס ושני צפניה, מעיינות באלבום לזכרה של טלי דולב ז"ל ומקשיבות לסיפור חייה ומותה.

כבר 30 שנים חלפו מאז היום הנורא, בו טבעה למוות בכנרת טלי דולב ז"ל, בעת שהושיטה יד לחברה בעת צרה. הזמן הרב לא מפחית את הכאב ולא מטשטש את התושייה והגבורה שהפגינה טלי בניסיון להציל את חברתה מהמצולות.

"טלי הייתה ילדה מקסימה ונעימת הליכות. אהבה לתת, לעזור ולתרום", מספרת האם, נורית דולב, 70, "מעולם לא היה צריך לבקש ממנה דבר, היא תמיד יזמה". טלי למדה באורט ביאליק ועם סיום הלימודים התנדבה לקד"צ לקורס חובשות. בתום הקורס שובצה לשרת במחנה ג'למה סמוך לקרית טבעון.

הייתה מציירת לחיילים פרח מיוד על הפצע. תלמידות מאורט ביאליק בבית משפחת דולב | צילום: ליאור מרקדו
הייתה מציירת לחיילים פרח מיוד על הפצע. תלמידות מאורט ביאליק בבית משפחת דולב | צילום: ליאור מרקדו

ב-6 ביוני 1989 יצאה טלי יחד עם חבריה לבסיס ליום מורשת קרב ברמת הגולן. במהלך היום עצרו להפוגה בחוף גיא בכנרת. כשחברתה של טלי, שלא היטיבה לשחות, נכנסה לים, היא לא ידעה שבמקום נעשות עבודות שיפוץ שהעמיקו את הקרקעית. עם היכנסה למים היא נפלה לתוך תהום. טלי, שהייתה שחיינית מצוינת, לא חשבה פעמיים ונחלצה להציל את חברתה הטובעת. היא קפצה למים לבדה, אך שתיהן טבעו במרחק מטרים ספורים מקו החוף.

נורית האם מספרת שבמהלך השבעה הגיעו לבית המשפחה חבריה של טלי לבסיס וסיפרו לה על טוב ליבה, על היכולת המיוחדת להבין כל אדם ולרצות להושיט יד בכל עת. כחלק מתפקידה בתור חובשת, היו מגיעים אליה חיילים חבולים, וחבריה סיפרו שתמיד הייתה מרגיעה אותם, מציירת להם פרח מיוד על הפצע, ולאחר הטיפול שולחת אותם לדרכם בחיוך והנועם שכל כך אפיינו אותה.

טלי דולב ז"ל | צילום מתוך האלבום לזכרה
טלי דולב ז"ל | צילום מתוך האלבום לזכרה

טלי הותירה אחרי שני הורים, נורית ואהרון, ואחות צעירה, מיכל. כשנתיים לאחר מותה הצטרפה למשפחה בת נוספת, גילי, שלא זכתה להכיר את אחותה. בני המשפחה הכינו אלבום לזכרה של טלי ומנציחים אותה בליבם יום יום.

טלי נטמנה בחלקה הצבאית בחיפה, לצד החברה אותה ניסתה להציל. טלי הייתה בת 18 במותה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות