fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנחנו משלמים מיסים, תושבי הקריות האחרות נהנים"

תושבים בקרית אתא שלא הצליחו להיכנס לראות את מופעי יום העצמאות זועמים * העירייה: "לאחר שמספר התושבים שנכנסו לפארק הגיע למגבלת המקום והרישוי, נסגרה הכניסה בהתאם להוראות החוק למען ביטחון הציבור"
קובי פרץ בקרית אתא | צילום: עצמי
קובי פרץ בקרית אתא | צילום: עצמי

כ-500 אלף שקלים השקיעה עיריית קרית אתא במופעי יום העצמאות בפארק הרצל מכספי משלמי המיסים. על הבמה בערב החג עלו בזה אחר זה: גיא ויהל, עדן חסון, קובי פרץ ואייל גולן. את הערב הנחתה לכל אורכו רותם אבוהב. אולם מתברר כי לא כל מי שהגיע לחגיגות ומשלם ארנונה לעירייה, יכול היה גם ליהנות מהן. במערכת "הד הקריות" התקבלו תלונות של תושבים זועמים, שלדבריהם לא התאפשר להם להיכנס לפארק מפאת הצפיפות הרבה שהייתה במקום. גם דף הפייסבוק של העירייה התמלא בתלונות תושבים שזעמו על כך שלא הורשו להיכנס לשטח הפארק.

תושבת הקריה כתבה: "פשוט חוצפה שאנחנו, תושבי העיר, לא יכולנו להיכנס למופעים בגלל פיצוץ אוכלוסין. תשלום המיסים שלנו הולך לרווחת תושבי הקריה. המופעים עלו קרוב לחצי מיליון ולא נהנינו מזה. גם השעות שהזמנתם את הזמרים היו מאוד מאוחרות. איל גולן אחרי חצות, כשהזמר הזה לוקח את סכום הכסף הגדול ביותר. פשוט מבאס. תפיקו לקחים ותביאו אומנים זולים יותר ושלא תושבי כל הקריות יבואו לקריה שלנו, ולנו, תושבי הקריה, לא יהיה מקום!".

תושבת אחרת כתבה: "מעניין מי הצליח להיכנס להופעות, כי לדעתי רוב משלמי המיסים עמדו כל ההופעות בחוץ עם השוטרים".

תושב הקריה זעם: "לא הגיוני! הגעתי עם נכדיי לחגוג עצמאות בעיר, בה נולדו ילדיי וכל בני משפחתי ולא הכניסו אותנו. בושה וחרפה. נאלצנו לחזור הביתה מאוכזבים בעודי צופה מרחוק בתושבים של ערים אחרות נכנסים להופעות".

תלונות נוספות של תושבים עסקו באיסור שחל השנה על הכנסת כיסאות ומחצלות לשטח הפארק כפי שהיה נהוג עד השנה והם נאלצו לעמוד על רגליהם במשך שעות ארוכות. גורם המעורה בפרטים הסביר בעניין זה, כי כל כיסא וכל מחצלת תופסים מקום של כמה אנשים בפארק, ומכיוון שמספר המבקשים להיכנס להופעות היה גדול, נאסרה הכנסת חפצים לפארק.

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "העירייה עורכת זה 25 שנה אירועים חגיגיים ומופעי בידור למען תושבי העיר, הנערכים בפארק הרצל שהוא הפארק הגדול בעיר. כבכל שנה, נערכת העירייה מול המשטרה לקיום אירוע רב משתתפים, תוך קבלת תנאי רישוי של המשטרה למען שלום החוגגים וביטחונם, לרבות קביעת מגבלות של כמות משתתפים על ידי גורם מקצועי מטעם העירייה, בהתאם למקום ונסיבות האירוע.

"לאחר שמספר התושבים שנכנסו לפארק הגיע למגבלת המקום והרישוי, נסגרה הכניסה בהתאם להוראות החוק, למען ביטחון הציבור. העירייה הציבה מסכים ומערכות שמע באיכות דומה למערכות המוצבות בקדמת הבמה, וזאת על מנת שגם ברחובות הסמוכים יוכלו התושבים ליהנות מהמופע. האירוע עבר בשלום, ורבים נהנו באירועי יום העצמאות. אנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה לאלה שכניסתם נמנעה במהלך האירוע, בשל מגבלת בטיחות במקום".

מדוברות המשטרה מחוז חוף נמסר בתגובה: "מתוקף תפקידה ואחריותה לשלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו על פי חוק, פעלה המשטרה לאפשר את קיום האירוע בכפוף לעמידה בתנאי רישוי ההולמים את גודלו ומאפייניו. בתוך כך, הובהר למארגני האירוע כי לא תותר כניסה של קהל מעבר לתכולת המקום כפי שהיא מופיעה בתנאי הרישוי שנקבעו טרם האירוע. ברגע שקיבולת הפארק התמלאה ועל מנת לשמור על שלום הציבור וביטחונו, הוחלט למנוע כניסת קהל נוסף. יודגש, כי האירוע בתוך הפארק נמשך כרגיל ועל פי המתוכנן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות