fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישום: בן 14 דקר את חברו לאחר שסירב לתת לו סיגריה

בכתב האישום נכתב כי הנאשם דקר את חברו שש פעמים ופצע אותו באורח קשה, והכל בעקבות סירובו לתת לו סיגריה.
עו"ד אבי אמר
עו"ד אבי אמר (צילום עצמי)

 כתב אישום הוגש  השבוע לבית משפט השלום לנוער בחיפה נגד נער בן 14 מהקריות שדקר את חברו, לאחר שסירב לתת לו סיגריה. בכתב האישום  נכתב כי הנאשם דקר את חברו שש פעמים ופצע אותו באורח קשה, והכל בעקבות סירובו לתת לו סיגריה.

על פי כתב האישום, משסירב הנער לתת לנאשם סיגריה, נטל הנאשם אבן וזרק על ראשו של הנער. כתוצאה מהמכה, נחבל הנער בראשו. למחרת היום, הצטייד הנאשם בסכין חדה וקבע להיפגש עם מספר חברים, ביניהם גם אותו נער. במהלך ויכוח בין השניים, שלף הנאשם סכין ודקר את הנער שש פעמים בפלג גופו העליון ובמפשעה.

עו"ד אבי עמר
"הסכינאות הינה תופעה מכוערת וראויה לגנאי". עו"ד אבי עמר (צילום עצמי)

הפצוע הובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה לקבלת טיפול רפואי. הוא אושפז בבית החולים והנאשם נעצר ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה.
בבית המשפט, טען סנגורו של הנאשם, עו"ד אבי אמר, כי יש לנתק את אירוע זריקת האבן מאירוע הדקירה. לדברי עו"ד אמר, הנאשם אכן זרק את האבן וממרחק קרוב, אך כמעשה קונדס בין חברים ולא מתוך כוונה או מטרה לפגוע. להוכיח את דבריו, טען עו"ד אמר בבית המשפט כי הנער בחר שלא להתלונן אפילו על השלכת האבן ואף השליך אבן בחזרה על הנאשם, אך לא הצליח לפגוע.
על אירוע הדקירה, טען עו"ד אמר, כי הנאשם הותקף על-ידי שישה נערים שהביאו את אחיהם הגדולים, כדי לסייע להם בתקיפתו. לדברי עו"ד עמר, הנאשם נדחק לפינה וחש סכנה לחייו ולכן שלף סכין שהייתה ברשותו כאמצעי אחרון. עוד טען הסנגור כי אין ספק שבעצם החזקת הסכין יש פגם מוסרי ועבירה פלילית ועם זאת, יש לחקור מהיכן הגיעה הסכין והאם אכן הנאשם הגיע עם הסכין לזירה או שלקח את הסכין מאחד הנערים שניסה לפגוע בו.

עו"ד אבי אמר: "תופעת הסכינאות הינה תופעה מכוערת וראויה לגנאי. הנאשם הוא קטין ולכן הוא עתיד להישפט לפי חוק הנוער, שמגמת החוק מדברת על שיקום הנאשם ולא החמרת הפגיעה בו. כבר בימים אלה, הנאשם עבר ללמוד במסגרת חינוכית אחרת והורחק מהחברה הקודמת, אתה נהג להסתובב בשעות הפנאי. במקביל, עובר הנאשם טיפול פסיכולוגי, שכולל שיחות פרטניות. לדעתי בכל אלו יש כדי להשיב את הנאשם למסלול תקין".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות