fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי שנים של מעבר בין מסגרות, מצא אלמוג סויסה את מקומו בגדוד האיסוף הקרבי

סמ"ר אלמוג סויסה. צילום: דו"צ
סמ"ר אלמוג סויסה. צילום: דו"צ

בין חיילי צה"ל הרבים ששהו בחודשים האחרונים בגבול הצפון באיתור וניטרול מנהרות חיזבאללה, היה גם סמ"ר אלמוג סויסה, 21, מקרית אתא, שמשש היום כנהג של מפקד הפלוגה בגדוד האיסוף הקרבי 869, לאחר שנים בהם לא מצא את המסגרת שמתאימה לו.

מאז שהיה פעוט בן 3 חודשים אלמוג גר וגדל אצל סבתו. לאורך השנים נתקל סויסה בקשיים במסגרת בית הספר ובכיתה י"א בחר לעזוב את הלימודים כדי לעזור בפרנסת הבית. "למדתי בכמה בתי ספר ולא הצלחתי למצוא את מסגרת שהתאימה לי. בין כיתה ח' ל-ט' עברתי תאונת דרכים שהשביתה אותי בבית לכמה חודשים. נפלתי לכביש, אוטו דרס לי את הרגל, עברתי ניתוח ויש לי פלטינות ברגל. במשך כמעט שנה אחרי התאונה הייתי עם קביים. וגם כשחזרתי ללימודים באמצע כיתה ט',  לא הייתי מרוכז בהם ועשיתי בעיות. בעקבות מריבה שהייתי מעורב בה החליטו להעביר אותי מבית הספר". את כיתה ט' סיים אלמוג בקידום הנוער בקריית אתא. "זו מסגרת שעוזרת לילדים שקשה להם ללמוד ושלא הסתדרו במסגרות אחרות. בי"א עברתי לתקופה לבית הספר עמל, להתמקצע במכונאות רכב. אבל הרגשתי שעדיף שאלך לעבוד ולעזור בבית ולא אתעסק בלימודים שלא עניינו אותי".

"חיכיתי לרגע הזה של הגיוס, השירות עניין אותי מאוד", הוא מדגיש, "אני גר בישראל ותמיד ידעתי שזו אחריותי לעשות צבא ולתת מעצמי". בעקבות התאונה שעבר, הפרופיל של אלמוג לא אפשר לו להתגייס לקרבי והוא שובץ כנהג. "הבנתי שתפקיד של נהג הוא תפקיד משמעותי ומשפיע מאוד, הצבא לא יכול לתפקד בלי נהגים".

סמ"ר אלמוג סויסה. צילום: דו"צ
סמ"ר אלמוג סויסה. צילום: דו"צ

ב- 2016 התגייס לאחר קורס קדם צבאי של נהיגה. הוא עבר טירונות והכשרת נהיגה צבאית בהאמר ובג'יפים צבאיים. את השירות הצבאי החל כנהג מסע פלוגתי ועם הזמן התקדם והגיע להיות הנהג של מפקד הפלוגה. "דווקא במסגרת הצבאית הצלחתי למצוא את עצמי", הוא מספר בהתרגשות, "אני יודע שבחרתי לעזוב את בית הספר ושבאותה מידה אני יכול להחליט לעזוב גם את התפקיד שלי כאן, אני לא יודע מה ההבדל בין המסגרות אבל אני יודע שכאן אני באמת רוצה להיות. אני אוהב את הצבא, את האנשים, את התפקיד ואת העשייה. מבחינתי להישאר פה עד הפנסיה".

בחודש שעבר הסתיים מבצע מגן צפוני לאיתור ונטרול מנהרות התקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה. גדוד 869, גדוד האיסוף שאמון על גזרת לבנון, לקח חלק מהותי במבצע. "הפלוגה שלי הייתה באזור מושב זרעית עוד הרבה לפני תחילת המבצע. לאורך החודשים פגשנו את התושבים וכשהמבצע החל זכרנו כל הזמן שאנחנו עושים את הכל בשבילם. היינו בפעילויות יום ולילה. נסעתי עם המ"פ לכל מקום ולכל אירוע, צילמנו את הפעילות בגזרה, ראינו את הצוותים בשטח ונשארנו איתם גם בלילות. זו הייתה חוויה מדהימה, לקחתי חלק באירועים שאני יודע שלא אשכח בחיים. כשאני נמצא ופועל בגבול הצפוני אני יודע שאני שומר גם על הבית שלי בקרית אתא".

אלמוג חתום לשירות קבע של מספר חודשים ומועמד להמשיך תקופה נוספת בגדוד התובלה. "המפקדים שלי, כולל מפקד הגדוד, מנסים לעזור לי ולמצוא תפקיד שיוכל להתאים לי להמשך הדרך", מדגיש, "אני רוצה להישאר פה כמה שיותר. אני נמצא במקום מיוחד, מעניין מאוד ועם חשיבות גדולה. אני יודע שגם סבתא גאה בי ובבחירה להמשיך בשירות הצבאי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות