fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוסעים עם אופניים ברכבת? אנא התייחסותכם

משרד התחבורה ורכבת ישראל מזמינים את הנוסעים להתייחס למדיניות האופניים החדשה שעיקרה: אישור העלאה לרכבת של אופניים מתקפלים בלבד בשעות השיא כשהם בתיק נשיאה ייעודי
אופניים ברכבת. צילום: רכבת ישראל

משרד התחבורה ורכבת ישראל החליטו כי מדיניות האופניים החדשה תתפרסם לאחר שיתקיים הליך שקוף ופתוח לציבור, במסגרתו תינתן לכל אדם האפשרות להתייחס בכתב לטיוטת המדיניות החדשה.

בשנים האחרונות חווה רכבת ישראל גידול עצום ומבורך בהיקף הנסיעות, ובכלל זה עלייה משמעותית במספר זוגות האופניים המועלים לרכבת. יחד עימם קיים גידול משמעותי בהיקף השימוש ברכבת בקרב נוסעים בעלי מוגבלויות. בעשור האחרון זינק מספר הנסיעות ברכבת ביותר מפי שניים, מ-35.9 מיליון בשנת 2010 ל-67.7 מיליון בשנת 2018. הגידול מבטא גם עלייה חדה במספר הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, שמספרן צפוי לעבור את רף 65 אלף הנסיעות בשנת 2019.

עולים עם אופניים לרכבת. צילום: רכבת ישראל

הנוסעים שעולים לרכבת עם אופניים בשעות השיא, עושים שימוש בקרון המיועד לנוסעים עם מוגבלויות, ובשל כך נפגע השירות לנוסעים אלו. במקרים רבים נקשרים האופניים למעקות הבטיחות ולמעברים, באופן שחוסם את המעבר לנוסעים עם מוגבלויות. חלק מהרוכבים אינם נשמעים להנחיות הבטיחות, קושרים את אופניהם בכניסות לקרונות הרגילים, תוך חסימת דלתות הקרון באופן שפוגע בכל נוסעי הרכבת ובמיוחד באזרחים ותיקים ובנוסעים עם עגלות תינוקות.

בהעדר תשתית מסילה מספקת, לצד מחסור בקרונות וצי נייד, לא ניתן כיום להאריך את הרכבות בקרונות נוספים ולהגדיל תדירותן. לכן נדרשת הרכבת לאזן בין צורכיהם של הנוסעים בה, כדי להביא למיצוי מיטבי של המשאב הרכבתי המוגבל, לטובת כלל הציבור.

משרד התחבורה ורכבת ישראל מודעים לצורכיהם של רוכבי האופניים וליתרונות הגלומים בשימוש באופניים כמענה משלים לשימוש בתחבורה ציבורית. אולם לנוכח הגידול בביקוש לנסיעות ברכבת והצפיפות בשעות השיא יש לאזן בין צורכיהם של כלל משתמשי הרכבת ולאפשר מתן שירות לנוסעים עם מוגבלויות בהתאם לחובתה החוקית של הרכבת. לשם כך גובשה, בעבודת מטה במשרד התחבורה וברכבת ישראל, מדיניות האופניים החדשה, שעיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד ובתיק נשיאה ייעודי. המדיניות החדשה מוצגת עתה להערות הציבור.

בהתאם להחלטתם כי מדיניות האופניים המעודכנת תתפרסם לאחר הליך פתוח ושקוף לציבור; את ההתייחסות יוכלו הנוסעים להגיש באמצעות טופס ייעודי ומקוון באתר האינטרנט של רכבת ישראל לא יאוחר מיום ראשון ה-24.11.19; בסיום הליך שיתוף הציבור, יישקלו ההערות שיתקבלו ולאחר מכן ייקבע מועד לכניסת המדיניות החדשה לתוקף.

לקריאת המדיניות החדשה ושליחת התייחסות בקישור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות