fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש חומוס ויש חומוס הפרלמנט, צריך לטעום בשביל להבין"

רוני אובל, הבעלים של חומוס 'הפרלמנט' בנהריה חושף את סודות החומוס האגדי, מנדב מתכון להכנת חומוס ביתי מושלם ומזמין אתכם לבוא לטעום וליהנות גם מ- 1+1 על מנת חומוס . וזה כדאי. בגלל המחיר המצוין ובעיקר בגלל הטעם.
חומוס הפרלמנט נהריה | צילום: פרטי
חומוס הפרלמנט נהריה | צילום: פרטי

לקוחות ממליצים באתר ובדף הפייסבוק

אדל אדרי: "תענוג לאכול את החומוס הכי טעים בארץ עם המארחים הכי תותחים. שאפו".

אלון ג'ן: "חומוס מצוין, שתיה וארטיקים במחיר מצחיק של 25 ש"ח, בהחלט המקום האהוב עלי מעכשיו. הולך לבקר שם עוד פעמים רבות. ממליץ!".

אור כהן: "לא פחות ממדהים, עבור 25 ₪ תוכלו ליהנות מחומוס איכותי, באווירה חמה. (כבר ציינתי שהשתייה והקינוחים הם ללא הגבלה?) מומלץ!."

קובי חנן: "יש חומוס ויש חומוס הפרלמנט, צריך לטעום פעם אחת בשביל להבין."

 

אושיית הרשת גיא הוכמן אוכל בפרלמנט נהריה | צילום: עצמי
אושיית הרשת גיא הוכמן אוכל בפרלמנט נהריה | צילום: עצמי
חומוס הפרלמנט נהריה | צילום: עצמי
חומוס הפרלמנט נהריה | צילום: עצמי

המלצות אלה ועוד רבות הן מקור הגאווה של רוני אובל (50), הבעלים של חומוס 'הפרלמנט' בכניסה לנהריה. הוא יודע בדיוק כיצד לקלוע לחיך הישראלי, ומוכן לגלות לנו מה סוד הקסם של החומוס.

הדי אן איי הישראלי מורכב ממאכלים רבים חוצי עדות ותרבויות, אך יש מאכל אחד שהצליח להתעלות מעל כולם ולבסס את מעמדו בלב ובקיבה הישראלית, החומוס. חם או קר, עם גרירים או עם בשר, החומוס הפך להיות חלק בלתי נפרד מהוויה שלנו, אם בטיול של שבת או בארוחה חטופה ומשביעה בצהרי יום עמוס.

את הסניף של רשת 'הפרמלנט' בנהריה, רוני פתח לאחר שנים רבות בהן עבד בחברת מקדונלדס "עבדתי 22 שנים בחברת מקדונלדס, מתפקיד מנהל סניף ועד לתפקידי ניהול, עזרתי להקים את הרשת בזמנו. למדתי שם המון, הם היו מודל לחיקוי עבורי ומהם לקחתי את הדברים הטובים לחומוסייה".

לפני ארבע שנים הוא פתח את הסניף בנהריה, ומאז ממשיך ללמוד בכל יום את רזי החומוס "כשנפרדנו בצורה הדדית ממקדולנס אותם אני מאוד מעריך, לא חשבתי פעמיים. ביום שיצאתי מהדלת עברתי את הכביש ונכנסתי לניצן בארי בעלת הרשת, הדרך של ניצן גרמה לי להבין מה זאת אהבה למקום ולחומוס איכותי שמכינים אותו מהלב, היא נתנה לי ניסיון ולימדה אותי את כל מה שהיא יודעת, עברתי כשלושה חודשי התלמדות בסניף 'הפרמלנט' ביקום, וגיליתי שחומוס אמנם נשמע דבר פשוט וכיפי, אבל גם אחרי ארבע שנים אני עדיין לומד דברים חדשים".

 

רוני אובל ובנו אמיר בחומוס 'הפרלמנט' | צילום: עצמי
רוני אובל ובנו אמיר בחומוס 'הפרלמנט' | צילום: עצמי

חומוס של כולם

הסניף של אובל נמצא בכניסה לנהריה מול הקניון הישן, ומושך אליו לקוחות מרוצים מכל האיזור. תושבים שהיו מורגלים לנסוע לעכו עבור ארוחת החומוס הטובה ביותר, בחרו לשנות את יעדם ולו בזכות טעמו המיוחד של חומוס הפרלמנט "לקחתי איתי לחומוסייה הרבה דברים שלמדתי במשך השנים, כמו העסקת עובדים צעירים, את ההגשה העצמית, אין טיפים למלצרים ולעובדים, רק תבוא ותרגיש בנוח, מה שתראה במחיר זה מה שאתה משלם. האווירה במקום מאוד צעירה ואותנטית, עובדים אצלי כשמונה עובדים צעירים, עובד בן 71 , ושני עובדים עם צרכים מיוחדים שמלווים אותי כבר שנה וחצי".

 

חומוס הפרלמנט נהריה | צילום: פרטי
חומוס הפרלמנט נהריה | צילום: פרטי

תקופת הקורונה היתה מאתגרת

הסגר הראשון בעקבות הקורונה פגע כלכלית בבעלי עסק רבים, וגם אובל נאלץ לסגור לתקופה, "סגרנו את המקום לנקיונות וחיטוי, וכשפתחנו את המסעדה מחדש לאחר הסגר, הלקוחות תמכו בנו מאוד ואמרו לי משפט שלא אשכח 'אם החולה חזר מאיטליה והדבר הראשון שהוא בחר לעשות זה לאכול אצלך חומוס, זה אומר את הכל'. בין כל הלחץ זאת היתה הנקודה שהבנתי שהכל יהיה בסדר".

גם היום אובל לא עוצר וממשיך לעבוד במשלוחים ואיסוף עצמי, כיום הוא למד להתנהל עם הקורונה ולהמשיך לשרת את לקוחותיו בנאמנות. "בגל הראשון תרמנו לצוות הרופאים, במחלקה פנימית א' בבית החולים בני ציון בחיפה, ואנחנו נמשיך לתרום למי שצריך".

מחלקת פנימית א' בני ציון מודים לפרלמנט נהריה | צילום: עצמי
מחלקת פנימית א' בני ציון מודים לפרלמנט נהריה | צילום: עצמי

אז למה כולנו נוהרים לאכול חומוס?

לטענת אובל, "אם מכינים חומוס בבית הוא יכול לצאת מאוד מוצלח, אבל כדי לאכול אותו, צריך לחכות 24 שעות. לרוב אנחנו רוצים חומוס כאן ועכשיו, ולכן החומוסיות מצליחות כל כך. בנוסף, חשוב להחזיק בחומרים הטובים ביותר בשוק, לשמור על טריות ולהימנע מחומרים משמרים".

מהיר, משביע וטעים. מה אנחנו צריכים יותר מזה? החומוס כבש את הלבבות שלנו ולא בכדי, הוא נגיש והוא של כולם.

לא פלא שחומוסיות ממשיכות לצמוח ולהתרחב, כי הן התמצית של החוויה הישראלית.

לצבירת נקודות בחומוס 'הפרלמנט' נהריה הורידו את האפליקציה.

להורדה לאנדרואיד – לחצו כאן

להורדה לאייפון – לחצו כאן

לאתרלחץ כאן

או התקשרו למסעדה בטלפון מספר 1599-500599

לקבלת חומוס 1+1 במבצע, השאר פרטים בבאנר המופיע על צג הכתבה או התקשר למסעדה. 

המתכון להכנת חומוס 'הפרלמנט'

המצרכים:

חצי קילו חומוס מושרה (השרייה אורכת כשמונה שעות עם כפית סודה לשתייה)
שליש חבילת טחינה
מעט סודה לשתיה
כפית מלח
שני לימונים סחוטים
כפית כמון

אופן ההכנה:

  1. משרים את החומוס כשמונה שעות עם מעט סודה לשתייה.
  2. מבשלים את החומוס כשעתיים עד שלוש – עד שהגרגיר רך ונמעך כמו פירה.
    טיפ חשוב – לא לשים יותר מידי מים! "זה כמו מיץ פטל עם מעט מידי פטל". את המים מוסיפים עד סנטימטר מעל קו החומוס. צריך להיות סבלני ולתת לו להתרכך.
  3. לאחר הבישול מסננים את החומוס.
  4. מוסיפים את הטחינה, המלח, הלימון ,הכמון, כוס מים מבושלים (מבישול החומוס) וטוחנים .
    טיפ חשוב! לתת לחומוס להתקרר לפני שטוחנים אותו. אם נטחן אותו חם הוא משנה את מרקמו וטעמו, לכן חשוב לקרר אותו כמה שעות לפני הטחינה.
  5. מוסיפים שמן זית, פטרולוזיה, או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים, מגישים ונהנים! שיהיה לכם בתיאבון!

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות