fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל, ליגת העל: התרוממה ברוממה – ניצחון חשוב לעירוני נהריה על מכבי חיפה

עירוני נהריה השיגה ניצחון חוץ חשוב על מכבי חיפה, 77:85, ויצאה מהמקום האחרון בטבלה. המאמן שי סגלוביץ': "הוכחנו אופי, מה שנותן לי הרבה סיבות להיות אופטימי להמשך"
שיא קריירה בליגת העל. גל גילינסקי (בסגול) מול שחקן חיפאי צילום: לילך וייס

עירוני נהריה (ליגת העל)

עירוני נהריה השיגה במחזור האחרון ניצחון סופר חשוב במאבקה נגד הירידה כשגברה במשחק חוץ על מכבי חיפה, 77:85, ונחלצה מהמקום האחרון בטבלה.

היה זה משחק תחתית טיפוסי: שקול, צמוד ועם הרבה מתח. עירוני נהריה פתחה מצוין, אבל התקשתה לשמור על יציבות, איבדה כבר יתרון של 17 נקודות ונקלעה לכמה דקות לא טובות שאפשרו למארחים לחזור לעניינים. אלא שנהריה של התקופה האחרונה היא לא קבוצה שנשברת, אלא קבוצה שממשיכה להפגין רוח לחימה, נחישות ואמונה עד הסוף. היא לא נלחצה מהקאם בק של חיפה ברבע השני וגם לא קרסה כשהמומנטום התחלף והיתרון אבד לרגע. וזה בדיוק מה שהמאמן שי סגלוביץ' רוצה ומנסה להטמיע בקבוצתו – מאבק עיקש עד הישמע הבאזר ולא משנה מה מופיע על לוח התוצאות.

רבע ראשון: דווקא מכבי חיפה הייתה זו שפתחה בסערה והובילה, 0:7. נהריה עלתה לראשונה על הלוח רק אחרי 2 דקות וחצי, והמשיכה בריצת 0:11 בדרך למהפך מהיר וליתרון, 11:18 (דקה 8). חיפה אומנם התאוששה מעט, אבל נהריה שמרה על יתרונה עד לסיום הרבע הראשון, 16:22.

רבע שני: המומנטום הסגול נשמר ונמשך גם בפתיחת הרבע השני כשנהריה רושמת בדקה ה-15 יתרון דו ספרתי, 23:35. אלא שהמומנטום במשחק החל להשתנות, חיפה קלעה מכל עבר, ואט אט קיזזה בהפרש. למרות ההתרוממות של הקבוצה מרוממה, נהריה סיימה את המחצית ב-39:40.

רבע שלישי: עם פתיחת המחצית השנייה הצליחה נהריה לבלום את הדהירה של מכבי חיפה, אבל לא להרבה זמן שכן בדקה ה-25 הצליחו החיפאים לבצע מהפך ועלו ל-53:55. על סף סיום הרבע השלישי נהריה איזנה ל-55:55.

רבע רביעי: הרבע האחרון המשיך להיות צמוד-צמוד, עם יתרון של נקודה שעובר מקבוצה לקבוצה. שלוש דקות לסיום, עלתה נהריה ל-68:72, ודקה לאחר מכן הגדילה את יתרונה ל-69:75. חיפה עוד ניסתה לחזור, אבל שלשה ענקית של מייקל יאנג, העלתה ל-69:78, השלימה ריצת 2:15, ושברה את הרוח של הקבוצה המקומית. בסיום, כאמור, ניצחון יקר של נהריה, 77:85, שמעניק לה הרבה רוח גבית לקראת המשך מאבקי התחתית.

לנהריה קלעו: ג'רון בלוסומגיים (11 כדורים חוזרים) – 24 נק', מייקל יאנג (12 כדורים חוזרים) – 18 נק', מאליק ניומן – 14 נק', מקנזי מור (8 אסיסטים, 4 חטיפות) – 12 נק', גל גילינסקי – 11 נק' (שיא קריירה בליגת העל), אור לאומי – 6 נק'. שיחקו ולא קלעו: אופק בן יעקב, זיו בן צבי ונועם אקריש.

המאמן שי סגלוביץ': "כיף לטעום סוף סוף ניצחון, במיוחד כשהוא מגיע בדרך הזאת. לא פשוט לסחוב רצף כזה ארוך של הפסדים, אבל השחקנים הוכיחו היום שהם גברים. הצלחנו לשמור במשך 35 דקות על רמה גבוהה של אגרסיביות, וגם כשהייתה לנו איזו נפילה קטנה בדרך, הצלחנו להתגבר עליה מהר מאוד, מה שמוכיח המון אופי. מגיע לשחקנים שאפו. גל גילינסקי נתן משחק ענק ובסיום אפילו הקריב מעצמו כשביצע עבירה חמישית למען הקבוצה. זה נותן לי הרבה סיבות להיות אופטימי לקראת ההמשך".

הניצחון העלה את עירוני נהריה למקום ה-12 בטבלה עם 20 נק' ומאזן של 3 ניצחונות ו-14 הפסדים.

במחזור הבא תארח נהריה את בני הרצליה, שמדורגת במקום העשירי עם 22 נקודות ומאזן של 6 ניצחונות ו-10 הפסדים. המשחק ייערך ביום שני, 8 במרץ, בשעה 19:30, בהיכל הספורט עין שרה, ויועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות