fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רונן מרלי מעלים עין ממבנה לא חוקי בחוף סוקולוב, המדינה הוציאה למבנה צו הריסה

אחד מקומות הבילוי החביבים על ראש העיריה רונן מרלי ועל המנכ"ל אלי אלבז, הוא חוף סוקולוב שהמבנה המוצב בו אינו חוקי והוצא לו צו הריסה ע"י המדינה
לדוגמה לפעילות הרשות לאכיפה במקרקעין: מבנה מזנון בחוף סוקולוב בנהריה המיועד להריסה | צילם קובי הרצשטרק

בחוף סוקולוב שהושכר ע"י החברה הכלכלית נהריה לחברת "מטאור", הוצבה לפני שלושה חודשים ע"י מפעילי החוף מכולה המשמשת כמזנון/מסעדה/בר.

המכולה הועמדה במקום בניגוד לחוק וללא היתר של הוועדה לתכנון ובניה בעיריית נהריה ולמרות כל זאת ראש עיריית נהריה רונן מרלי, מנכ"ל העיריה אלי אלבז ובכירים רבים נוספים בעיריית נהריה, מרבים לשהות בחוף, לקבל שרות מהמזנון הלא חוקי הממוקם במכולה ואף לקדם את החוף תוך עריכת אירועים עירוניים במקום, למרות ידיעתם הברורה שהמזנון פועל במבנה לא חוקי ותוך התעלמותם מהנושא.

למרות פניות והתראות המשרד להגנת הסביבה למהנדס עיריית נהריה על אי חוקיות המבנה, המהנדס דחה את המשרד בלך ושוב בטענה שהנושא בבדיקתו ובבדיקת הפיקוח על הבניה.

לאחר שהמשרד להגנת הסביבה נואש מחוסר הטיפול של עיריית נהריה בהפרת החוק, עדכן המשרד: "בהמשך לפניית המשרד להגנת הסביבה לעיריית נהריה, ב-29 באפריל פנה המשרד ליחידה הארצית לאכיפת דיני מקרקעין לבדיקת הנושא, אם בדיקתם תעלה כי המבנה עומד ללא היתר בנייה, העניין יהיה בתחום טיפולם הישיר".

הוסיף המשרד להגנת הסביבה:"כפי שציינו בפניך כבר מספר פעמים, נושא היתרי הבנייה הוא בתחום האחריות של העירייה בראש ובראשונה ולכן מספר פעמים כבר ציינו שעליך לפנות אליהם, אנו נתעדכן בהמשך בטיפול של היחידה הארצית"(הרשות לאכיפה במקרקעין), יחידת סמך במשרד האוצר".

להלן הגדרת הרשות באתר משרד האוצר: "הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות  המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה ומעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור".

הרשות פועלת בעיקר בבניה הלא חוקית ברשויות המיעוטים ובהתעלמות מחוקי הבניה ע"י התושבים והרשויות, כאשר מרבית הרשויות היהודיות מטפלות בעצמן בהפרות החוק ואילו במקרה המדובר בחוף סוקולוב, עיריית נהריה מתעלמת מהפרת החוק ואף מגבה אותה.

לאחר העברת הטיפול מהמשרד להגנת הסביבה לרשות לאכיפה במקרקעין, נבדק הנושא ברשות שהגיעה למסקנה שאמנם הצבת המכולה בחוף אינה חוקית ויש לפנותה לאלתר.

ביום 15.6.21 הוצא צו הריסה שהודבק ב-17.6.21 על קיר המכולה, תוך שהוא מקצה 7 ימים להריסת המקום, תקופה שחלפה זה מכבר ואפשרות לערעור בתוך 15 יום.

צו הריסה למבנה מזנון בחוף סוקולוב / צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

עד כה המבנה לא נהרס ופועל באופן רגיל ובכירי העיריה ממשיכים לשהות בסמוך אליו למרות שידוע להם שהמבנה אינו חוקי, אין לו רשיון עסק ועקב כך מהווה סכנה לשלום המתרחצים בחוף.

פנינו לעיריית נהריה ב12.6.21 בשאלות:

בימים האחרונים הוצב מבנה בחוף סוקולוב.
האם הצבת המבנה אושרה ע"י הועדה לתכנון ובניה?
האם הצבת המבנה אושרה ע"י המשרד להגנת הסביבה?
האם הצבת המבנה אושרה ע"י הועדה לשמירה על הסביבה החופית?
עיריית נהריה כהרגלה אינה עונה על שאלותנו, לכשנענה ע"י העיריה נעדכן הכתבה
לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות