fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: שר החוץ גבי אשכנזי בביקור במרכז הרפואי לגליל ובעיריית נהריה

בעיריית נהריה אמר אשכנזי שיש לתת את מלוא הסמכויות לראשי הערים במאבק בנגיף. במרכז הרפואי הוא הודה לצוותים על הטיפול המסור בחולי הקורונה
שר החוץ, גבי אשכנזי וראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה
שר החוץ, גבי אשכנזי וראש עיריית נהריה, רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה

שר החוץ, גבי אשכנזי, נפגש היום, (חמישי) עם ראש עיריית נהריה, רונן מרלי ונציגי הנהלת העירייה. במפגש הוצגה בפני השר אשכנזי החבר בקבינט הקורונה, התוכנית העירונית להתמודדות עם הנגיף במהלך הגל הראשון והשני בנהריה. כזכור נהריה הייתה בערב ראש השנה עיר אדומה ותוך 10 ימים הפכה לירוקה.

רה״ע מרלי, הציג את ההתמודדות לאורך ציר הזמן עם משבר הקורונה כולל מענים בתחומי החינוך, הרווחה, המסחר, הבריאות ועוד. בנוסף, הוצגה תוכנית ההסברה העירונית הנותנת מענה רחב לכלל התושבים במגוון דרכי תקשורת. ראש העירייה הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה עם צה"ל והסיוע ההדוק לו זכתה וזוכה העיר מפיקוד העורף. האכיפה של מחלקת הפיקוח העירונית בשיתוף פיקוד העורף ומשטרת ישראל הוגברה בכל רחבי העיר ונמשכת פעילות המערך האפידמיולוגי העירוני, שהוקם במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. לאורך כל התהליך מבוצעת למידה והפקת לקחים לשיפור מנגנון קטיעת מעגלי ההדבקה בעיר.

 

נהריה ירוקה. שר החוץ גבי אשכנזי וראש העיר רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה
נהריה ירוקה. שר החוץ גבי אשכנזי וראש העיר רונן מרלי | צילום: עיריית נהריה

שר החוץ, גבי אשכנזי: ״אני מתרשם מגילוי המנהיגות ומהתוכנית שמוביל ראש העיר בנהריה יחד עם הצוותים העירוניים המקצועיים וסייעה לשיפור משמעותי בנתוני התחלואה בנהריה. יש לתת סמכויות לראשי הערים, הם יודעים מה הצרכים של התושבים ויודעים לדבר איתם ישירות ובכל השפות. הממשלה צריכה להעמיד את התקצוב הנדרש כדי לתמוך ברשויות ולאפשר לגעת בכל תושב ותושב".

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: ״אני גאה בתושבי נהריה שמגלים אחריות אישית ושומרים על הכללים. אנחנו לא שאננים ומבינים שאירוע חריג אחד עלול להוביל להדבקה המונית שתחזיר אותנו אחורה. אני מודה לשר אשכנזי החבר בקבינט הקורונה על התמיכה בחיזוק השלטון המקומי ואין ספק, כי התוכנית העירונית למשבר הקורונה כפי שאנו מובילים, הביאה אותנו לתוצאה הרצויה. חשוב להבין שהקורונה לצערנו עדיין כאן ובכדי שנחזור לשגרה מלאה בעיר לטווח ארוך, המאמץ המשותף חייב להימשך".

שר החוץ במרכז הרפואי לגליל

בראשית הביקור קיבל השר אשכנזי סקירה ממנהל המרכז, פרופ' מסעד ברהום, שהציג בפניו את תמונת המצב הנוכחית וסיפר לו כי במרכז הרפואי פעילות כרגע שלוש מחלקות קורונה, בהן מאושפזים 45 חולים מאומתים.
לאחר מכן סייר אשכנזי במחלקת הקורונה כתר מונשמים, בה מאושפזים בין השאר 11 חולים קריטיים (מונשמים ועל סף הנשמה). שר החוץ שוחח עם הצוותים ואמר להם: "באתי לכאן כדי לחזק אתכם ולומר לכם שאתם החיילים והחיילות שנמצאים בקו החזית, ושאתם עושים עבודה נפלאה. אני מבקש להגיד לכם תודה בשם הממשלה ואזרחי מדינת ישראל".

ברמה האישית אמר השר אשכנזי: "אני מודע לחשיבות העצומה של בית החולים בנהריה, שנמצא 10 ק"מ מהגבול עם לבנון. מרגש אותי להיות כאן. גדלתי בצפון, מאז שהייתי חייל צעיר ועד לתפקידי כאלוף פיקוד צפון, ואני יודע עד כמה טיפול איכותי ויכולת רפואית ברמה גבוהה משפיעים על מורל התושבים".

בשיחה שערך עם פרופ' ברהום אמר אשכנזי, כי התרשם מאוד מהתפתחות המרכז הרפואי, כמו גם מהעוצמה האנושית ומרוח ההתגייסות של העובדים.
בביקור השתתפו גם ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ראש מועצה אזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', ומנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון.

 

גבי אשכנזי ופרופסור ברהום במחלקות הקורונה מרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט
גבי אשכנזי ופרופסור ברהום במחלקות הקורונה מרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט
גבי אשכנזי, פרופ' ברהום ורונן מרלי במרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט
גבי אשכנזי, פרופ' ברהום ורונן מרלי במרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות