fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נהריה מחללת שבת וחברי המועצה הדתיים מהקואליציה מתעלמים

מח' הקליטה בעיריית נהריה ערכה מסיבת חוף לעולים מרוסיה בשבת אחה"צ, בלא להתחשב בקדושת השבת ובהסכם הקואליציוני בין ראש העיריה לחברי המועצה הדתיים
מסיבה לאוכלוסיה הרוסית | צילום: דף הפייסבוק של עיריית נהריה ברוסית

שבת(29.5) 4 אחר הצהרים, עוברים ושבים בטיילת הצפונית חוזים במסיבה רבת משתתפים הנערכת ע"י עיריית נהריה על שפת הים ומחללת שבת.

מסתבר שמח' הקליטה בראשות סגן ראש העיריה דימיטרי אפשטיין, ערכה מסיבה תוך חילול שבת המוני לאוכלוסיית העולים הרוסים בלבד.

תהינו: מדוע העולים מדרום אמריקה ומאתיופיה שחלקם אף מתגורר במעון תפוז הסמוך לא הוזמנו? ומדוע נערכה המסיבה בעיצומה של השבת ולא המתינו לצאת השבת?

כידוע בהסכם הקואוליציוני שנחתם ע"י ראש העיריה רונן מרלי לנציג ש"ס במועצה וממלא מקומו חיים רואש ולבין עופר אלקיים, התחייב מרלי לשמור על הסטטוס קוו בעינייני דת בעיר, המסיבה חורגת מהמסוכם בהסכם הקואוליציוני.

פנינו לחיים רואש לקבלת תגובה שהעיריה מחללת שבת ונענינו בהתחמקויות: בשיחה הראשונה רואש היה "מופתע", טען שלא ידוע לו על המקרה, יבדוק ויודיע לנו.

ניסינו ליצור עם רואש קשר מספר רב של פעמים ולא נענינו, בסופו של דבר לאחר ששלחנו לו מספר הודעות כתובות, שאל: "אפשר לענות בכתב", הסכמנו וגם בכתב לא קיבלנו תגובה.

הופתענו מחוסר התגובה ומההתעלמות של חבר מועצה שנבחר בקולות החרדים בעיר(ש"ס),        על חילול שבת המוני.

כידוע לפני מספר ימים התפטר מתפקידו סגן ראש העיריה אייל וייזר ונשאלת השאלה האם רואש שמתכנן להתמנות לסגן ראש העיריה(בשכר) אינו מעוניין לגרום בימים אלה לסערה, להרגיז את ראש העיריה ולפגוע בסיכוייו להתמנות לתפקיד וכל זאת למרות חילול השבת ההמוני? 

האם השיקולים האישיים של חיים רואש נציג ש"ס במועצת העיר, גוברים על שליחותו הציבורית שאמורה בין השאר לשמור על קדושת השבת?

פנינו גם לחבר המועצה הדתי עופר אלקיים, שהתחלחל מחילול השבת ומיד התייחס להפרת ההסכם הקואליציוני.

מאוחר יותר פרסם אלקיים תגובה בפייסבוק: "שבוע טוב ומבורך לתושבי נהריה, אם אכן זה נכון זה לא מה שסוכם בהסכמים קואליציונים לשמור על הסטוט קוו . וחבל מאוד לפגוע וללכת נגד ציבור שלם חילוניים מסורתיים ודתיים .נכון שאנחנו בנהריה ולא בבני ברק .אבל קצת כבוד לאלו שכן שומרים שבת ויודעים שהיא מקור הברכה, לא ראוי ואפילו מבזה למי שממן זאת".

הוסיף והגיב אלקיים: "הם יכולים לחגוג ששה ימיים בשבוע למה דווקא בשבת, אם היו עורכים את ההפנינג ביום חול ומזמינים אותי, הייתי מגיע לברך אותם, חבל ליצור מחולקות שאפשר גם אחרת מספיק יש לנו צרות, למה להוסיף?"

 

 

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות