fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה מציגה: עלייה בשיעור הזכאים לבגרות של חמש יחידות במתמטיקה

מהדוח השנתי של רשת ערי מצוינות עולה, כי נהריה היא העיר היחידה בגליל המערבי שרשמה עלייה (13.4 אחוז) בשיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות במתמטיקה. כרמיאל, עכו ומעלות-תרשיחא רשמו ירידה בשיעור הזכאים
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock

רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, פרסמה את דוח המצוינות השנתי שלה, הבוחן את שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות במתמטיקה בשנת הלימודים תשע"ט לעומת חמש השנים שקדמו לה.

מהדוח עולה כי נהריה מציגה עלייה בשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה בשנת תשע"ט ביחס לשנה הקודמת. לעומתה, כרמיאל, עכו ומעלות-תרשיחא רושמות ירידה בשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה.

הדוח מציג את הממוצע הארצי של שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, ובנוסף מחלק את הרשויות המקומיות לארבע קטגוריות, בהתאם למגמת השינוי בין השנים תשע"ט לתשע"ח: רשויות נוסקות (כאלה שנרשמה בהן עלייה של יותר מ-20 אחוז בשנה האחרונה); רשויות משתפרות (כאלה שנרשמה בהן עליה של עד 20 אחוז בשנה האחרונה); רשויות מאטות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של עד 20 אחוז בשנה האחרונה) ורשויות נחלשות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של יותר מ-20 אחוז בשנה האחרונה).

מהדוח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה נותר 15.5 אחוז. לראשונה זה שבע שנים לא נרשמה עליה בממוצע הארצי.

נתוני תשע"ט בחיפה ובקריות בהשוואה לתשע"ח:

• נהריה: עליה של 13.4%
• כרמיאל: ירידה של 25.5%
• עכו: ירידה של 23.4%
• מעלות תרשיחא: ירידה של 12.7%

"רשויות מקומיות ששמו את הנושא בליבת עיסוקן הצליחו לחולל שינוי"

מנהלת רשת ערי מצוינות, סיון לנדמן: "לרשויות המקומיות יש תפקיד מכריע ביכולתן לעודד מצוינות בקרב התלמידים שתחת אחריותן. זו בשורה משמחת, שכן בכל שנה אנחנו עדים לקשר הסיבתי שבין הפניית משאבים לבין התוצאות בשטח. רשויות מקומיות ששמו את הנושא בליבת עיסוקן הצליחו לחולל שינוי. מאז שהוקמה רשת ערי מצוינות ניתן לראות שינוי מבורך באופן ההתייחסות של הרשויות ללימודי המתמטיקה והמדעים. יחד עם זאת, חשוב לומר, זו משימה שלא יכולות להיות בה הפוגות. רשות מקומית אשר תפחית ממאמציה תיאלץ להתמודד עם ירידה בשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות לימוד במתמטיקה".

"עלינו לשאול את עצמנו היכן יהיו ילדינו ביום שאחרי הקורונה"

יו"ר המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, אופיר פז-פינס: "אנחנו נכנסים לשנת הלימודים הנוכחית, אחת המאתגרות שידענו אי פעם, בנקודת פתיחה שצריכה להדאיג את כולנו. לראשונה זה שבע שנים לא נרשמה עלייה בממוצע הארצי והרבה מהרשויות החזקות ועתירות המשאבים נחלשו בהישגיהן. אי נקיטת פעולות מיידיות לא רק שלא שתמחק את ההישגים שכבר הושגו אלא תחזיר אותנו למקום שהיינו בו לפני עשור. שר החינוך ושר האוצר מתמקדים כעת רק בקורונה, אבל משבר הקורונה יחלוף בסופו של דבר, ועלינו לשאול את עצמנו היכן יהיו ילדינו ביום שאחרי: האם הם ערוכים להתמודד עם האתגרים הלימודיים והמקצועיים הצפויים להם? האם בעוד עשור לא נוכל להתהדר עוד בהיותנו אומת הסטארט-אפ? אין כאן נוסחת קסם, להיכן שלא יופנו משאבים, גם לא יהיו תוצאות".

על רשת ערי מצוינות

רשת ערי מצוינות ביזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, בראשות אופיר פינס-פז, מהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות, שמעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות במתמטיקה ומדעים. כמו כן, מהווה הרשת מקור מידע וברומטר לכל המתרחש בתחום לימודי המתמטיקה והמדעים בישראל. בראש ועדת ההיגוי שלה עומדת ד"ר עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש, והיא מנוהלת על ידי סיון לנדמן. בין הפעולות שהרשת מקדמת: כנסים, ימי עיון וסיורים; תוכניות הכשרה; ליווי בתהליכי מצוינות והערכת מצוינות.

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות