fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חגגו על כדורים: יום הרוקח בכללית

יום הרוקחות בישראל צוין על ידי 350 הרוקחים של כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי שנמצאים בחזית הטיפול גם בתקופת קורונה ומעניקים שירות ייחודי של ייעוץ רוקחי אישי בעקבותיו נמנעה תחלואה קשה וניצלו חיי מטופלים
נטלי בר עם צוות בית מרקחת נהריה מקצועית חוגגים את יום הרוקח | צילום: דוברות כללית
נטלי בר עם צוות בית מרקחת נהריה מקצועית חוגגים את יום הרוקח | צילום: דוברות כללית

במסגרת אירועי יום הרוקחות בישראל, דאגה הנהלת כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי להוקיר את צוות הרוקחים שלה במתכונת שהותאמה למגבלות הקורונה.

בדברי הברכה של רונן נודלמן – מנהל המחוז ואירנה מלנבסקי- מנהלת הרוקחות במחוז, הודגש כי השנה התבלטו הרוקחים, שהם גם בימי שיגרה חוליה חשובה במיוחד בשרשרת הטיפול הרפואי, בתרומתם המיוחדת וההתגייסות שלהם במהלך הקורונה.

350 הרוקחים של כללית ברחבי המחוז המשיכו לתת שירות גם בתקופה בה היו סגרים. הם אף התמודדו בהצלחה, בעיקר בגל הראשון, עם בהלת פניות לקבלת תרופות שנרגעה רק לאחר שהמטופלים הבינו כי בכללית ימשיכו לקבל תרופות באופן סדיר ואין כל חשש למחסור.

כללית אף מיהרה לפתח מסלולי שירות מותאמים למצב החדש על ידי הכנת מארזי תרופות לאיסוף עצמי או על ידי שליח וכן שדרגה את שירות תיאום תור לבית מרקחת וקבלת מסרון על המיקום בתור, למניעת התקהלויות. הרוקחים הוכיחו דינמיות ופתיחות כאשר אימצו ברצון את החידושים והתגייסו להפעלת מסלולי השירות המותאמים.

בכללית מייחסים חשיבות רבה לכך שהמטופלים ימשיכו ליטול תרופות ובאופן סדיר, דווקא בתקופה זו של הקורונה, במטרה להבטיח איזון תחלואה כרונית כמו יתר לחץ דם, אסטמה או סוכרת. החשיבות באיזון המחלות מקבלת משנה תוקף כי הדבר מסייע במניעת סיבוכים קשים בקרב חולים כרוניים בלתי מאוזנים הנדבקים בנגיף הקורונה.

על כן, על אף העומס הרב כתוצאה מביקוש מוגבר מצד המטופלים, יחד עם היעדרויות של אנשי צוות בשל יציאה לבידוד ותחלואה, המשיכו הרוקחים לתת גם ייעוץ רוקחי אישי, שהינו שירות ייחודי שמציעים בכללית – שבו נערך מפגש יזום בין הרוקח למטופל אשר נוטל מספר רב של תרופות. הרוקח בוחן לקראת הפגישה בתיק הרפואי ובשיחה עם הרופא המטפל אם יש התוויות נגד ובמהלך המפגש מתבררות גם תופעות לוואי ונערכת הדרכה כיצד ליטול את התרופות, עם אלו מוצרי מזון אסור שילוב התרופות, אחסון נכון ועוד.

במהלך ייעוציים אלה הצליחו לא אחת הרוקחים להביא לאיזון חולי סוכרת שהסתבר כי אינם מזריקים נכון אינסולין, למנוע נפילות בשל טיפול תרופתי הגורם לחוסר יציבות או בלבול ועוד. עד כה בוצעו השנה כ-2200 ייעוציים רוקחיים על ידי רוקחי כללית במחוז והם הוכחו כיעילים ואף מצילי חיים.

מערך שירותי הרוקחות של כללית במחוז נמצא בהתפתחות מתמדת, תוך התאמה לצרכים ורק בחודשים האחרונים נפתחו עוד 3 בתי מרקחת. כמו כן, עומד להיפתח בית מרקחת חדש במרפאה שהקימה כללית בשכונת גלי כרמל בטירת כרמל ונחתמו הסכמי קונסיגנציה עם שני סניפי סופרפארם בקריות: בקרית אתא ובקרית חיים בהם ניתנות תרופות מרשם בהשתתפות עצמית בלבד.

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות